لاریجانی: من تقاضا نکردم در لیستی قرار بگیرم، حسابی با کسی ندارم/میانه‌روها روی سر ما جا دارند/5

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فضای فعلی کشور باید با میانه روی و عقلانیت کشور را اداره کنیم.

علی لاریجانی در بخش پایانی نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی درباره مهمترین مصوبات فرهنگی مجلس نهم، گفت: در این مجلس بر روی چند مساله مهم کار شد. امر به معروف خوشبختانه تبدیل به قانون شد. طرح مربوط به مساجد بود که در میانه راه پنچر شد و هنوز در دستور کار است. طرح صداوسیما و طرح جامع رسانه ها هم بود که به عمر صحن مجلس نهم نرسید. البته با توجه به تجربه ای که دارم معتقدم قانون صداوسیما نیاز به این همه کار تفصیلی نداشت ولی دوستان زحمت زیادی کشیدند و در مجلس بعد باید بررسی شود.

رییس مجلس نهم درباره تعامل دولت با مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقدامات عملی آغاز شده است، دولت ستاد عملیاتی را تشکیل داده است. در مجلس هم مصوبه‌ای برای هدایت اقتصاد مقاومتی داشتیم که براساس این مصوبه هر سه قوه مشارکت خواهند داشت.

وی ادامه داد: گزارشي در مرکز پژوهش‌ها تهیه شد که رسانه ها را تشویق می کنم به آن گزارش مراجعه کنند. این گزارش درباره وضعیت اقتصادی سال 94 بود. من توصیه کردم که این ارزیابی دائما ارائه شود. همه باید یک ارزیابی از شرایط اقتصادی داشته باشیم و همفکر باشیم. در این گزارش اشاره شده است که براي حل مشکلات اقتصادي کشور، اینکه به یک نقطه اقتصادی هجوم بیاوریم، کاری حل نمی شود، باید زنجیره اقتصادی باهم دیده شود. الان از اولویت های کشور همین اقتصاد مقاومتی است که در حد شعار نخواهد بود.

لاریجانی درخصوص نزدیک شدن طیف جبهه پایداری به او در مجلس دهم درحالیکه او در لیست امید حضور داشته است، گفت: من تقاضایی نکردم که کسی من را در لیست قرار دهد نه از لیست امید نه غیر امید. من مستقل وارد انتخابات شدم، آقایان من را به میل خودشان در لیست گذاشته بودند، من حسابی با کسی ندارم.

وی تصریح کرد: من همان مشی گذشته را دارم، معتقدم در فضای فعلی کشور باید با میانه روی و عقلانیت کشور را اداره کنیم، همین سازوکار به نفع کشور است. هرکسی که مشي اعتدالي را قبول کند و بیاید، روی سر ما قرار داد. هرجریانی باشد ما استقبال می کنیم. دلسوزانه می گویم که این مناقشات در زمان حال به حل مسائل کمکی نمی کند. هرکسی عقاید خودش را دارد ولی در مسائل اصلی کشور باید هم افزا شویم. این فکر به نفع کشور است.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سوالي که به بلاتکليفي پرونده‌هاي تحقيق و تفحص در مجلس و بي پاسخ ماندن موارد اتمام يافته از سوي قوه قضاييه اشاره داشت، گفت: ابزارهاي نظارتي مختلفي در آيين نامه داخلي مجلس ديده شده که از آنها بايد به موقع استفاده کرد. مواردي که ديگر ابزارهاي نظارتي جواب نمي دهد بايد از تحقيق و تفحص استفاده کرد. چون هم زمان بر است و هم هزينه دارد. هميشه توصيه کرده بوديم که نمايندگان اينقدر به سراغ تفحص نروند و از ديگر ابزارهاي نظارتي استفاده کنند. در همه مجالس شش يا هفت مورد تفحص عملياتي شده که در مجلس ما نيز چنين بود. فقط دو مورد تفحص گزارشش آمده شد که قرائت نشد.

خبرنگاري، لاريجاني را مرد کار آزموده براي رياست مجلس خواند که رئيس مجلس به مزاح آن را يک تبليغ دانست. او که مي گفت توقع تغيير، به جا است، اظهارداشت: تغيير زماني نتيجه بخش است که افرادي که مي آيند قوي تر و با انديشه بهتر کارها را ادامه دهند. براي رونق توليد بايد شتاب بيشتري داشته باشيم. مجلس هم در اين زمينه به دولت کمک خواهد کرد.  

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =