ایسنا نوشت: سفر بان کی مون به کشورش این شائبه را به وجود آورده که وی تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری دسامبر 2017 شرکت کند.

دبیر کل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) به کره جنوبی می‌رود. این درحالی است که سفر وی به کشورش این شائبه را به وجود آورده که وی تمایل دارد در انتخابات ریاست جمهوری دسامبر 2017 شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل به کره جنوبی همزمان با برگزاری چند نشست بین المللی از جمله کنفرانس سازمان‌های غیردولتی سازمان ملل در شهر "گیئونگجو" واقع در جنوب این کشور صورت می‌گیرد.

گرچه قرار نیست وی در این سفر به گفتگو با مقام‌های رسمی دولت سئول بپردازد، اما آینده سیاسی بان کی‌مون به نظر موضوع اصلی رسانه‌ها در این کشور است.

دبیرکل 71 ساله سازمان ملل قرار است در پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری کند؛ درست 12 ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در دسامبر 2017.

درهمین حال، حزب حاکم "سائه‌نوری" در کره جنوبی گفته است که با کمال میل از نامزدی بان کی‌مون برای حضور در این رقابت انتخاباتی استقبال می‌کند.

بان کی‌مون به خاطر اقداماتی که انجام داده به شدت در میان مردم کشورش محبوبیت دارد.

شائبه‌های زیادی در این باره به وجود آمده که وی به دنبال حضور در این انتخابات است اما دبیرکل سازمان ملل به اظهارنظر در این باره نپرداخته است و تنها گفته که بر مدت باقی مانده دوران دبیرکلی‌اش تمرکز دارد.

یکی از قانونگذاران حزب حاکم کره جنوبی در این باره گفت: دبیرکلی سازمان ملل یک ریاست جهانی است و بان کی‌مون پس از 10 سال فعالیت در این پست،‌ تجربیات خوبی در این زمینه دارد و به خوبی با رهبران جهان در ارتباط است. بنابراین، زمان مناسبی است که بان کی‌مون این تجربیات را به خوبی مورد استفاده قرار دهد.

اما همه سیاستمداران در کره جنوبی نسبت به حضور بان کی‌مون در سیاست روی خوش نشان نداده و "پارک ون سون"، شهردار سئول در این باره گفت: به نظرم بهتر است که بان کی‌مون پس از ترک سمتش به عنوان دبیرکل سازمان ملل مدتی از سیاست کناره‌گیری کند.

بان کی‌مون حتی زمانی که در سال های 2004 تا 2006 وزیر خارجه کره جنوبی بود، به هیچ حزب سیاسی در این کشور ملحق نشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =