آخوندی سیاست های دولت در زمینه تامین مسکن مردم را تشریح کرد

تسنیم نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هنوز مراحل تصویب نهایی سیاست‌های اجتماعی مسکن طی نشده،گفت:سیاست‌های اجتماعی تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد باید در اختیار بنیاد مسکن به‌عنوان نهادی باشد که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد.

عباس آخوندی در حاشیه مراسم سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب گفت:‌ دو برنامه کلی در رابطه با توزیع مناسب جمعیت در کشور داریم یکی از برنامه در سطح ملی است که توجه عمده ما به مناطق کم جمعیت است. لذا در حوزه حمل‌ونقل و ساخت و ساز توجه عمده به مناطق جنوب کشور، سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود.

او گفت: در حوزه بنیاد مسکن کاری که ما انجام می‌دهیم بحث منظومه‌های روستایی است که با بنیاد در حال پیگیری آن هستیم.

او ادامه داد:‌همزمان با تصویب طرح جامع مسکن با ببینیم چه روستاها و سکونتگاه‌هایی در پیرامون شهرهای بزرگ امکان رشد دارد تا از تمرکز شدید جمعیت جلوگیری کرده و جمعیت را در روستاهای پیرامونی شهرهای بزرگ به‌صورت متعادل توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طرح منظومه‌های روستایی سال گذشته مجلس درباره آن بحث کرد و یک اندیشه جدیدی است که راه‌اندازی آن زمان می‌برد اما مطمئنم می‌تواند در جهت توسعه روستاها و جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی بسیار بسیار موثر باشد.

آخوندی با بیان این‌که لازمه این کار علاوه بر معیشت روستایی به فکر معیشت‌های جدید از جمله گردشگری طبیعی باشیم، گفت: ‌در ایران با توجه به تنوع اقلیمی گردشگری طبیعی ظرفیت بسیار زیادی دارد.

او ادامه داد: انواع طبیعت‌های مختلف در کشور داریم ولی به شکل حرفه‌ای این بحث راه‌اندازی نشده است. گردشگری طبیعی می‌تواند یک بستر بسیار خوبی برای توسعه روستاها باشد، لازمه این کار به بنیاد مسکن و سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی برمی‌گردد.

او گفت: سیاست‌های اجتماعی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد باید در اختیار بنیاد مسکن باشد به‌عنوان نهادی که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد. در واقع اصلی‌ترین انگیزه امام راحل همین تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد جامعه بود. گروه‌های دیگری مانند سازمان تامین اجتماعی، کمیته امام و ... در این بخش فعل هستند اما به نظرم بنیاد مسکن باید هماهنگ‌کننده سیاست‌های اجتماعی بخش مسکن باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید از بنیاد مسکن حمایت کنیم نه این‌که در بحش تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد دخالت کنیم، گفت: سال گذشته برنامه‌های مفصلی را در این زمینه با بنیاد و وزارت رفاه داشتیم. مراحل تصویب نهایی طی نشده است که بخواهم آنرا اعلام نهایی کنم ولی این سیاستی است که آنرا تعقیب می‌کنیم و امیدواریم به زودی آنرا به تصویب هیات دولت برسانیم تا بتوانیم حرف روشنی در این‌باره گفته شود.

آخوندی با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی و کمیته امام مقداری ساخت و ساز انجام می‌دهند، گفت: باز گروه‌هایی می‌مانند که نه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، نه بهزیستی و نه کمیته امام که بنیاد مسکن مستقیما این‌ها را تعهد می‌کند. ضمن آن‌که بنیاد مسکن هماهنگ کننده بخش‌ها و دستگاه‌هاست و نظر وزارت راه و شهرسازی این است که سیاست‌های اجتماعی بخش مسکن توسط بنیاد مسکن هماهنگ شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیر وام 80 میلیون تومانی مسکن هستید، گفت: "من همچنان پیگیر سیاست‌های خودم هستم."

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 0
    آقاجان مسکن مهر را رها نکن مردم بدبخت رو رها نکن