رئیس جمهوری آمریکا در پاریس گفت پیش بینی نمی‌شود روند انتقال سیاسی در سوریه آسان باشد.

تسنیم نوشت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری در حاشیه اجلاس آب و هوا در پاریس گفت: غیر ممکن است بشار اسد بتواند سوریه را متحد کند.

اوباما افزود: حملات هوایی روسیه در سوریه فقط علیه داعش نیست، بلکه علیه گروه های مخالف سوری است.

وی گفت: روسیه خطر داعش را درک خواهد کرد و به ائتلاف بین المللی خواهد پیوست.

اوباما ادامه داد: پیش بینی نمی کنیم روند انتقالی در سوریه ساده و آسان باشد. گروه های مخالف سوری برای تشکیل هیئتی به منظور مشارکت در مذاکرات وین، نشستی برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین درک می کند بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. روسیه درک می کند راه حل سیاسی تنها راه حل خروج از بحران سوریه است.

اوباما افزود: ما با روسیه درباره سرنوشت بشار اسد در هر راهکاری برای بحران سوریه اختلاف نظر داریم.

وی گفت: ما بر لزوم حل بحران سوریه و همکاری برای مبارزه با داعش تاکید داریم.

واشنگتن‌پست نیز گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در پاریس در خصوص ضرورت اقدام ترکیه برای بستن مرزهای خود به سوی عناصر مسلح داعش و جلوگیری از تأمین مالی این گروه افراطی سخن گفت. اوباما گفت که ترکیه برای حمایت از پناهندگانی که «واقعا نیازمند» هستند، مرزهای خود را به سوی سوریه را باز گذاشته است. وی گفت که ترک‌ها همچنین به خاطر بحران پناهندگان با «فشارهای زیاد» وارد شده بر اقتصاد خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی همچنین وعده داد تا در کنار ترکیه تلاش‌ها برای ممانعت از انتقال عناصر مسلح از غرب به سوریه را افزایش دهند. اوباما گفت: «ما مجبور هستیم که منبعِ عناصرِ مسلحِ آن‌ها را قطع کنیم».

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =