اسداللهی:نمایندگی شورای شهر تهران کمتر از نمایندگی مجلس نیست/ رضازاده یک شغل را انتخاب کند

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی می گوید که نمایندگی شورای شهر پایتخت به منزله نمایندگی مجلس بوده و شغل محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران روز گذشته اعلام کرد که وی کمیته حل اختلاف رای به حضور و فعالیت همزمان رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه برداری داده است،عضو فراکسیون ورزش مجلس، منع قانونی داشتن دو شغل را استفساریه شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: همه باید به قانون تمکین کنیم.

غلامرضا اسداللهی، نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین، درباره دوشغله بودن نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تصریح کرد: تفسیری که شورای نگهبان در خصوص نمایندگان مجلس دارد این است که آنها نمی توانند همزمان با نمایندگی مجلس شغل دیگری داشته باشند.

وی افزود:شورای نگهبان نیز در این خصوص استفساریه داده است که پاسخ آنها درباره شورای شهر نیز صدق می کند.

عضو کمیسیون اصل نود در مجلس هشتم تاکید کرد: به نظر می رسد نمایندگی در شورای شهر تهران به عنوان شهری که پایتخت است، کمتر از نمایندگی در مجلس نیست و رضا زاده باید بین فدراسیون وزنه برداری و عضویت در شورای شهر یکی از آن ها را انتخاب کند.

اسداللهی تاکید کرد: با توجه به بحث های مختلفی که در این زمینه صورت گرفته است، حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در سمت ریاست فدراسیون های ورزشی منع قانونی دارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مراجع نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور نیز بر این امر صحه گذاشته است که آنها نمی توانند همزمان با نمایندگی و عضویت در شورای شهر، ریاست فدراسیون های ورزشی را داشته باشند.

 وی تصریح کرد: همه ما باید به قانون تمکین کنیم و هرآنچه قانون به ما تکلیف کرده است را انجام دهیم.

اما به نظر می رسد که مخالفت چمران با رفتن رضا زاده از شورا بیشتر جنبه سیاسی داشته باشد چراکه با وجود خداحافظی قهرمان فوق سنگین ایران در المپیک از شورا، افشین حبیب زاده ، به عنوان عضو علی البدل وارد شورای شهر خواهد شد که جزء ائتلاف اصلاح طلبان به شمار می رود و بدین صورت ترکیب سیاسی شورا نیز تغییر خواهد کرد و بالتبع این مسئله، جایگاه ریاست فعلی شورا را نیز متزلزل خواهد کرد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    11 0
    مهندس هامی هم نماینده است و هم ریس فدراسیون تیراندازی اون چی میشه پس
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    15 0
    چرا رضازاده از ساعی و دنیامالی برابرتر است؟
    • بی نام US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      6 0
      حمايت بزرگ و خاصي پشتشه