در هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر، ۹ نمایش صحنه‌ای، هفت اثر خیابانی و یک نمایش رادیویی اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این روز، قطب‌الدین صادقی ۶۱ بازیگر را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌برد تا «عزیز شنگال» را اجرا کند. نمایشی برگرفته از داستان واقعی پسربچه‌ای به نام «عزیز». کودکی پنج ساله که بر اثر حمله داعش در بیابان آواره شده و بعد از پنج شبانه روز سرگردانی از فرط تشنگی و شدت آفتاب کور می‌شود و در نهایت می‌میرد. 

این نمایش در ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد شد. 

در مجموعه تئاتر شهر همچنین نمایش «پپرونی» در تالار چهارسو اجرا خواهد شد. نمایشی به کارگردانی مسعود طیبی و تالار هنز هم میزبان نمایش «مسافر راه شیری» است. نوشته و کار رضا جوشعار که ساعت ۱۷ و ۱۹ به روی صحنه می‌رود. 

اما نمایش «هم هوایی» که طی ماه‌های گذشته جزو نمایش‌های پرمخاطب بود، با نویسندگی مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش الهام کردا، باران کوثری و ستاره اسکندری بازی می‌کنند و روایتی از زندگی سه زن، شهلا جاهد، همسر خلبان شهید عباس دوران و لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی می‌پردازد.

اما در تماشاخانه ایرانشهر، دو نمایش اجرا می‌شود. «ایران و استرالیا» نوشته و کار سجاد افشاریان که در تالار استاد ناظرزاده کرمانی ساعت ۱۷ و ۲۰:۱۵ اجرا می‌شود و «دردسرهای مرد مرده» که در تالار استاد انتظامی ساعت ۱۷ و ۱۹ به روی صحنه می‌رود. 

تماشاخانه مهر حوزه هنری نیز «آسمان روزهای ابری» به کارگردانی محمد رسائلی ساعت ۱۶ و ۱۸ اجرا می‌شود و «سایه‌سار سکوت»‌ هم به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر ساعت ۱۶ و ۱۸ در تئاتر باران به روی صحنه خواهد رفت. 

در بخش خیابانی نیز نمایش‌های «آگهی فروش، استخدام» نوشته علی صامتی و کارگردانی مسعود مهرابی از تهران ساعت 16، «عروس باران» نوشته و کار علی قاضی از مسجد سلیمان ساعت 16:30، «هفت شهر عشق» نوشته و کار سعید البرز از تربت جام ساعت 17و نمایش «شوپه» نوشته و کار طیبه مقدم از درود ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

همچنین دو نمایش «صفر مرزی» به نویسندگی آرش ساربان و کارگردانی مشترک آرش و علی ساربان از اهواز ساعت 16 و «رابطه» نوشته و کار آریان رضایی از تهران ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می شوند.

محوطه برج میلاد نیز میزبان نمایش «از 59 تا چند؟؟؟» نوشته و کار مصطفی کولیوندی از دهلران خواهد شد.

در ادامه اجراهای رادیویی، نمایش «مثل تو وقتی که خوابی» به نویسندگی منا گلپایگانی، کارگردانی شیرین سپهراد و تهیه کنندگی محسن جواهری از تهران اجرا می‌شود.

این نمایش ساعت 18:30 به مدت 30 دقیقه در تالار استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه نقطه اجرا می‌شود.

۵۷۲۴۴

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =