باشگاه خبرنگاران نوشت:

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی از دستگیری مدیرعامل شركتی بدون فعالیت كه با اسناد و مدارك جعلی در حدود 90 میلیارد ریال تسهیلات بانكی اخذ كرده و در زمان بازپرداخت تسهیلات متواری شده بود، طی عملیات شبانه روزی كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این استان خبر داد.
 سرهنگ "سید احمد خسروی" در تشریح این خبر گفت: در ماه‎های اخیر در تحقیقاتی نامحسوس، پلیس استان مطلع شد فردی بدون سپرده وثیقه‎های قانونی معتبر و متناسب، مبالغ كلانی تسهیلات بانكی را به صورت غیر‎مجاز برای فعالیت یك شركت تولیدی در یكی از شهرستان‎های استان مركزی اخذ كرده كه بعد از مدت كوتاهی شركت تعطیل و این فرد بدون بازپرداخت مطالبات بانكی از شهرستان متواری شده است.

وی اضافه كرد: با تشكیل پرونده مقدماتی، تیمی از كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی به صورت تخصصی بررسی موضوع را آغاز كردند و با جمع آوری اطلاعات و مدارك لازم و هماهنگی با دستگاه قضائی پرونده تسهیلاتی شركت این فرد را از شعبه بانكی كه نامبرده تسهیلات دریافت نموده بود اخذ شد و كارشناسی پرونده به صورت فنی و تخصصی در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ خسروی ادامه داد: بررسی تخصصی پرونده این فرد حاكی از آن بود كه متهم در چند سال گذشته شركتی را در یكی از شهرستان‎های استان تاسیس نموده و در سه مرحله بالغ بر پنجاه میلیارد ریال تسهیلات بانكی را به عنوان مدیرعامل این شركت از یكی از شعبه‎های بانكی در استان اخذ كرده كه در هنگام سررسید بازپرداخت تسهیلات ،از برگرداندن آن به بانك امتناع ورزیده و تسهیلات به صورت بدهی معوق ثبت شده است.

تسهیلات دریافتی خارج از ضوابط هزینه شده بود

این مقام انتظامی اضافه كرد: در بررسی بیشتر پرونده متاسفانه برخی از تخلفات بانكی نیز صورت گرفته و متهم پرونده تسهیلات دریافتی را در بخش‎هایی دیگر و خارج از درخواست اعلامی به بانك هزینه نموده و كلیه فاكتورهای ارائه شده در تسهیلات بانكی جعلی و فاقد اعتبار می‎باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی به دیگر جرایم این فرد نیز اشاره داشت و گفت: با پیگیری پرونده كارآگاهان دریافتند كه این فرد در بانك‎هایی دیگر نیز تسهیلاتی در حدود 40 میلیارد را دریافت كرده است كه در این تسهیلات نیز با مطالبات معوق مواجه می‎باشد و در این پرونده‎ها نیز موارد جعل و استفاده از فاكتورهای صوری و پرداخت تسهیلات بر خلاف ضوابط بانكی مشهود می‎باشد.

شناسایی محل اختفای متهم در تهران

سرهنگ خسروی به عملیات دستگیری این فرد اشاره داشت و بیان كرد: با محرز شدن جرایم این فرد و متواری بودنش، در اقدامات تخصصی و پیگیری‎های فنی، محل اختفای وی در استان تهران شناسایی شد كه تیمی از كارآگاهان برای دستگیریش اعزام و وی را در مخفیگاهش دستگیر كردند.

وی با اشاره به اعترافات متهم افزود: با مواجهه و ارائه مستندات و مدارك متهم به جرم خود اعتراف كرد و اظهار داشت با ارائه فاكتورهای صوری و جعلی به چندین بانك تسهیلاتی در حدود 90 میلیارد ریال را دریافت كرده است.


17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    4 0
    بانک وقتی میخواد 9 میلیارد تومن وام بده یعنی مدارک رو چک نمیکنه؟؟ من که میخواستم وام ازدواج بگیریم به مبلغ 1 میلیون تومن، تا 7 جد و آبادم رو خواستن و چک گرفتن و ...