۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

نخست وزیر سابق ایتالیا اعتقاد دارد که فرانسوی ها واحد پولی یورو را با مشکلی جدی مواجه خواهند ساخت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماریو مونتی، اقتصاددانی که زمانی سمت نخست وزیری ایتالیا را نیز بر عهده داشت هشدار داده که افزایش اقبال به سیاست های ضد اروپایی در فرانسه و همچنین رشد احزاب پوپولیست در این کشور به اتحاد آلمان و فرانسه لطمه خواهد زد. آقای مونتی اعتقاد دارد که ناراضی بودن فرانسوی ها از واحد پولی مشترک یورو باعث ایجاد تنش میان دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو یعنی آلمان و فرانسه شده است. تنش هایی که می تواند سرنوشت متفاوتی را برای اروپا رقم بزند. ماریو مونتی در زمان بحران منطقه یورو نخست وزیری ایتالیا را بر عهده گرفت و توانست اقتصاد این کشور را از یک بحران نجات بدهد. به همین خاطر برخی به او لقب <<سوپر ماریو>> داده اند. آقای مونتی نگران است که تضعیف محور فرانسه ـ آلمان به تضعیف منطقه یورو و اروپا بیانجامد و به همین خاطر او از فرانسه به عنوان مشکل بزرگ اتحادیه اروپا نام برده است.

آقای مونتی که در سال ۲۰۱۱ نخست وزیری ایتالیا را عهده دار شده بود همچنین گفته که نگرش های منفی نسبت به اتحادیه اروپا در فرانسه به مراتب بیشتر از آن چیزی است که بسیاری تصور می کنند و او هر زمان که در مناظره ای در فرانسه شرکت می کند متوجه می شود که حتی در میان نخبگان فرانسوی نیز انتقاداتی جدی نسبت به مدیریت منطقه یورو وجود دارد. او گفته که شنیدن چنین انتقاداتی در کشورهایی مانند یونان و یا پرتغال چندان تعجب برانگیز نیست اما شنیدن آن ها در پاریس، پایتخت فرانسه، غافلگیرکننده است.

ماریو مونتی همچنین به روزنامه تلگراف گفته که او همواره به فرانسوی ها یادآوری می کند که در واقع آن ها بودند که به دنبال واحد پولی مشترک یورو بودند و نه آلمانی ها.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =