علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه  به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نامه ای که به همراه سه عضو دیگر کابینه به رئیس جمهور نوشته است، گفت: «این نامه در راستای تقویت بازار سرمایه و ارائه گزارشی از واقعیتهای این بازار به رییس جمهور محترم بوده و اتفاق جدید و ویژه ای نبوده و نیست.»

 وزیر اقتصاد گفت: «رصد شاخص های اقتصاد کلان و ارائه پیشنهادات لازم پیرامون آن از وظایف اصلی ماست و این نامه هم در همین راستا صادر شده است.»

طیب نیا تصریح کرد: «رییس جمهور دستوراتی صادر کردند که نتیجه آن تدوین بسته ای ویژه از سوی تیم اقتصادی دولت بر اساس ساماندهی بازار سرمایه بود و بسته سیاستی جامع شامل سیاست های پولی، مالی و تجاری تنظیم شد که همه این سیاست ها متمرکز و معطوف به رشد اقتصادی است.»

وزیر اقتصاددر پاسخ به اینکه برخی معتقدند ارسال این نامه نشانه اختلاف در تیم اقتصادی دولت است گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر بنده تیم اقتصادی کنونی منسجم ترین و هماهنگ ترین تیم اقتصادی در همه دولت های گذشته می باشد.»

طیب نیا با تاکید بر اینکه کنترل تورم را شرط لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی می دانیم افزود: «در شرایط فعلی مجموعه سیاست ها باید بر رشد و رونق اقتصادی متمرکز شود.»

وزیر اقتصاد افزود: «در حال حاضر مشکل بنگاه های اقتصادی کمبود تقاضاست اما این مشکل در سال گذشته کمبود سرمایه در گردش بوده است، بنابراین مشکلی که بنگاه های تولیدی با آن مواجهند تولید نیست بلکه بحث فروش است.»

طیب نیا خاطر نشان کرد: «سیاست های پولی ومالی دولت به گونه ای تنظیم میشود که تقاضای لازم را برای تولیدات بنگاه های اقتصادی کشور فراهم کنند.»

وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد: «در آینده قادر خواهیم بود به رشد مناسب برسیم و بازار سرمایه هم هماهنگ با بخش واقعی اقتصاد رشد را تجربه خواهد کرد.»

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    272 9
    تهيه و ارسال اين نامه نشان از اهميت دادن به نظر كارشناسان و متخصصين در اين دولت دارد در دولت قبل همه ايين تشخيص ها رو خود رييس جمهور ميداد تازه روش حل مشكل رو هم خودش ارائه ميداد اون هم نه در يك حوزه و 2 حوزه بلكه در تمام حوزه ها وزرا هم فقط چشم ميگفتند خخخخخخخخ
  • عربلو IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    754 4
    با زور و ترفند و حقه بازي نميشه به اسم رونق اقتصادي پول رو از جيب مردم براي خريد هر كالاي اصنافتون خارج كه بلكه رونق اقتصادي ظهور كرده
  • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    900 4
    به زبان دیگه داری میگی : بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد.
  • بی نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 1
    فردا با اين خبر ، بورس ديدن داره.... اميدوارم زياد از حد ريزش نكنه،خسته شديم ديگه
  • جری A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 1
    چقدر هم این بسته تدوینی موثر واقع شد شاخص بورس همینجور داره میره بالا رکود هم که کامل برطرف شده
  • ایرانی A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    1 0
    پولی در جیب نداریم تا خرید کنیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    9 1
    توضیحات نداره. خوبه هر روز مقامات همدیگر رو میبینند.این نامه غیر مستقیم برای مردم و به معنی دراز کردن بیشتر دست در داخل جیب مردم برای بردشت پول و هدیه دادن به بنگاه های ورشکسته اقتصادی هستش.
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    4 0
    چند پیشنهاد عدم تغییر در تمامی نرخ های بهره بانکی برای تسهیلات وسپرده ها ونرخ ارز وقیمت اب وبرق وگاز وعدم افزایش حقوق وتعرفه های بانکی واجرائی وبازرگانی وقیمت انواع حامل های انرزی وعدم وارد نمودن شوک از سوی دولت ومجلس با تصمیمات خلق الساعه برای حداقل مدت 5 سال .تا تمامی مردم وفعالان بازار وسرمایه گذاران و... بدانند حداقل در 5 سال اینده هیچ تغییر رسمی وشوکی از سوی دولت به بازار وارد نخواهد شد .وبه این شکل موج های متلاطم فعلی رو به سکون وثبات وارامش بگذارد .در وضعیت فعلی خود مقوله احزاب تنشهای سیاسی منطقه وضعیت قبول ویا رد برجام فشار گروهای خارج از کشور وکمپین های غیر عقلائی منجر به بی ثباتی بیشتر می شود .با عدم ایجاد تنش ارامش را به کشو.ر وبازار برگردانیم .افزایش سطح وام ازدواج
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    7 2
    رکود دیگه از این بدتر نمی شه.اقتصاد ایران تو ۱۰ سال قبل کلا نابود شده.الان سال هاست که کار مردم این شده که سرمایشون تو بانک ها بزارن.نه تولیدی داریم نه خلاقیتی. همهی اصناف هم دارن ورشکست می شن.خدا بهمون رحم کنه....
  • کارشناس قلی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    ما در کشور بحران داریم اما نه فقط در بورس. اوضاع بازار بورس نتیجه بحران بزرگتری است در شبکه بانکی که از دولت قبل به ارث رسیده. وقتی دولت قبل بانکها رو مجبور به دادن تسهیلاتی کرده که هنوز ۸۰ درصد اون مطالبات بانک‌ها معوق مونده، این وزرای محترم انتظار دارند که بانکها با این اوضاع برن وام کم بهره بدن به ایران خوردو و تامین اجتماعی که از رکود در بیان و سهامشون خرید و فروش بشه. نتیجه این وام دادن چیه؟ تورم مثل دولت قبل. هزینه رو کی میده؟ مردم عادی با افزایش قیمت‌ها. راه درست چیه؟ ایجاد رونق از طریق افزایش سرمایه گذاری خارجی و افزایش بهره وری بنگاه‌ها، نه از طریق وام بانکی. ایشاللا برجام اجرا بشه هم درآمد نفت میره بالا هم خارجی ها میان اوضاع بهتر میشه. تزریق داروی مخدر چاره اقتصاد بیمار نیست.