وزیر آموزش وپرورش به مناسبت سیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر، روز جهانی معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ متن پیام علی اصغر فانی به شرح زیر است:

سیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر، ازسوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» روز جهانی معلم نامیده شده است. روزی برای یاد کرد نقش کلیدی معلمان به عنوان کارگزاران آموزش و تربیت و الگوهای بی بدیل دانش آموزان در سراسر جهان، این گمنامان همیشه آشناست .

معلمی صرفا شغل وحرفه نیست، بلکه ذوق و هنری عالی وجلوه ی از صفات و قدرت لایزال الهی است چرا که اول معلم عالم وجود مقدس حضرت حق است.

آموزگاران الفبای عشق را می آموزند و از گوهر کلمات، حدیث زندگی و نیکی ماندگار را در نهاد نوآموزان زمزمه می کنند .

در جمهوری اسلامی ایران، شهادت معلم فرزانه استاد مرتضی مطهری، بهانه پاسداشت روز ملی معلم و یادآور رسالت راستین انبیا است.

آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید برآن است تا سه مقوله اساسی هویت، منزلت و معیشت معلمان را بر صدر برنامه ها و مسایل کشور قرار دهد و در این راستا با اولویت دادن تعلیم و تربیت در کنار سایر موضوعات مهم،اساسی وکلان کشوری، ضمن اصلاح وتغییر نگرش جامعه از مصرفی و هزینه بر بودن آموزش و پرورش به نهادی مولد و سرمایه ساز، بر ارزشهای والای معلمی و قدردانی مادی و معنوی جامعه از آنان نیز همت گمارد.

ما در دولت تدبیر و امید معتقدیم که اساسی ترین سرمایه و ظرفیت در آموزش و پرورش « معلم » است و معلمان کلید حل چالشهای اساسی و مزمن آموزش و پرورش و طلایه داران حرکت در مسیر توسعه متوازن ، همه جانبه و پایدارکشور هستند بنابراین تمام تلاش خود را مصروف فراهم کردن زمینه های مشارکت همه جانبه و واقعی آنان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی جامعه می نماییم ودر این راستا تمهید مقدمات ایجاد وتقویت انجمن ها وتشکل های علمی ، مدنی وصنفی معلمان واحیای نقش الگویی وتربیتی معلم در جامعه را سر لوحه کار خویش قرار داده ایم .

اینجانب با تبریک فرار رسیدن روزجهانی معلم به آموزگاران ومعلمان فرهیخته کشور وآرزوی استقرار صلح وامنیت پایدار و زندگی شرافت مندانه معلمان در سراسر جهان بویژه کشورهای مسلمان عراق، سوریه ویمن، امیدوارم با استمرار حمایت های مسئولان ارشد نظام و همدلی وهم زبانی ملت و دولت، شاهد عزت، سر افرازی و سربلندی افزون تر معلمان عزیز کشور باشیم تا نهاد آموزش و پرورش بتواند در مسیر کیفیت بخشی و رشد و بالندگی دانش آموزان گام بردارد وزمینه ی توسعه کشور را بیش از گذشته فراهم آورد .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 0
    رتبه بندی هم که رفت برای سال آینده بفرمایید این همه تبلیغات این بود
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 0
    جناب وزیر از حرفهای قشگ و کردار وارونه خسته شده ایم. مثلاً قرار بود با رتبه بندی اندکی از تبعیض ناروای سالیان متمادی بین حقوق معلّمان با سایر کارمندان تعدیل شود٬ امّا پس از یکسال مانور تبلیغاتی حالا این طرح به ابزاری جهت فشار بر معلّمان بدل شده.گویا با این طرح ما معلّمان باید لباس بی قواره طرح بی مطالعه ۶۳۳ را خوش پوش نشان دهیم. امّا جناب وزیر ظلم حدّی دارد...والله دیگر ...والله دیگر... اگر نکته دانی تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مُجمل.
  • فرهنگ IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    آی فانی این پیام پوچ تونایدبه کار حرف پرمعنااگرداری بیار
  • دبیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    شما لطفا استعفا بده معلمان رو نمیخواد تکریم بفرمایی. نمیتونی از حقوق معلمان دفاع کنی که هیچ باعث ذلت ما هم میشوی. مجلس هم که کلا بوق . نوبخت هم که شده رئیس شما
  • سیدغریب A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    4 0
    ای وای بر آموزش و پرورشی که ما بازنشستگان این بدبخت شده گان تاریخ پرچم دار آن هستیم .........آخ سوختم ......نابود شدم ......امان از اینکه شبها دیر وقت بچه ها را برای هوا خوری بدلیل اینکه هوا بهتره بیرون می برم ول دلیل واقعی اش این است که شبها دیر وقت مغازه ها بسته است و بچه ها هوس خوردن بستنی نمی کنند ........ و شما که این متن را می خوانی مشمول ذمه ام هستید اگر این کامنت را چاپ نفرمایید ....متشکرم.
  • مرحمت A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    3 0
    این بود انشای فانی خوب بید؟؟؟