تیر اندازی روز پنجشنبه در کالج اورگان در مسلح ترین کشور دنیا، کشوری که 90 درصد جمعیت 321 میلیونی آن مسلح هستند، یعنی آمریکا رخ داد. قانون آزاد بودن سلاح در این کشور منجر به کشته شدن تعداد زیادی آمریکایی شده تعدادی حدود 1000 برابر آمریکایی های که در کل جهان ترور شده اند.

نیو صدر: مرد مسلحی  روز پنحشنبه با تیراندازی در کلاس زبان کالج اورگان 9 نفر را کشت و 9 نقر را هم زخمی کرد پس از آن نیز خودش کشته شد، هنوز معلوم نیست قاتل خودکشی کرده و یا در درگیری با پلیس کشته شده است. گقته می شود این جوان 26 ساله آمریکایی 13 سلاح گرم داشته است و همه این سلاح ها در 3 سال اخیر توسط خود او و خانواده اش خریداری شده است.

پس از این اتفاق باراک اوباما که به نظر می رسید خیلی بهم ریخته بود گفت: به ازای هر مرد و زن در آمریکا تقریبا یک تقنگ وجود دارد، پس شما چطور با یک قیافه بی تفاوت می گویید که تفنگ های بیشتر ما را امن تر خواهند کرد.

آمریکا بیشترین تفنگ را به ازای هر نفر دارد

به گزارش یک شرکت مستقر در سوئیس در سال 2007، شهروندان آمریکا مالک 270 میلیون تقنگ هستند، این حدودا برابر جمعیت اندوزی چهارمین کشور پر جمعیت جهان است.

این نمودار زیر لیست 10 کشور مسلح جهان به نسبت جمعیتشان است که طبق آن مسلح ترین مردم جهان مردم آمریکا هستند.

در بیش از 50 درصد قتل ها در آمریکا از سلاح استقاده می شود !

باراک اوباما در دوران ریاست جمهورش 15 بار بر علیه خشونت با تفنگ سخنرانی کرده است، او در آخرین سخنرانیش اعلام کرد که مردمان آمریکا نسبت به قتل عام ها بی احساس شده اند او گفت: ما می دانیم که در باقی کشور ها یعنی دوستانمان متحدانمان مثل بریتانیا و استرالیا در پاسخ به یک قتل عام قانونی را می سازند که جلوی آن را بگیرند پس ما می دانیم راهی برای توقف قتل عام ها وجود دارد.

نمودار زیر درصد قتل هایی است که در آن از تقنگ استقاده می شود در این نمودار واضح است که تعداد قتل با تفنگ در آمریکا بیشتر از استرالیا، کانادا، سوئیس و بریتانیا است.

* خط قرمز نشان دهنده آمار در آمریکا، آبی سوئیس، نارنجی کانادا، سبز استرالیا و بنفش بریتانیا است.

خشونت مسلحانه بیشتر از ترور آمریکایی ها را کشته حتی بیشتر از 11 سپتامبر

به ازای هر آمریکایی که در کل جهان به علت ترور کشته می شود 1000 نفر در خود آمریکا به علت خشونت های مسلحانه کشته می شوند، از سال 2001 تاکنون 406496 آمریکایی به علت خشونت مسلحانه و 3380 آمریکایی به علت ترور کشته می شوند.

در نمودار خط قرمز کشته شده های آمریکایی توسط تقنگ و خط آبی کشته شده های آمریکایی به علت ترور را نشان می دهد.

قتل عام بخشی از زندگی مردم آمریکا

انگار قتل عام دارد بخشی از زندگی مردم آمریکا می شود؛ این آمار تعداد قتل عام هایی را که در آن بیش از 4 نقر کشته شده اند از سال 1997 تاکنون نشان می دهد طبق این آمار آمریکا با 51 قتل عام از سال 1997 تاکنون بیشترین تعداد قتل عام را دارد؛

* هر گلوله نشان دهنده یک قتل عام است.

تفنگ انتخاب مردم آمریکا بین  سلاح ها

به گزارش وزارت دادگستری آمریکا در بیش از 70 درصد قتل ها در آمریکا از تفنگ استفاده می شود. طبق این آمار آمریکایی ها در حدود 26 درصد از دزدی هایشان و 31 درصد از حملات خشمگینانه شان از تفنگ استفاده می کنند.

* خط قرمز درصد قتل ها به کمک تفنگ است، خط نارنجی دزدی به کمک تفنگ و سبز درضد حملات خشمگینانه با تفنگ است.

مرگ با تفنگ جزو عوامل اصلی مرگ در آمریکا

طبق آمار «سی دی سی»، مرکز کنترل و پیشگیری از حوادث، در سال 2013 ، حدود 34 هزار نفر در آمریکا به علت زخمی شدن توسط تفنگ مرده اند. هرچند این آمار نسبت به 600 هزار نفری که در این کشور به علت بیماری های قلبی مرده اند کمتر است، اما همینطور که این آمار نشان می دهد مرگ به علت اسلحه در آمریکا بیش از مرگ به علت فشار خون بالا، الکل، پارکینسون و سرطان خون بوده است.



منبع: سی‌ان‌ان/ 4 اکتبر 2015

۴۷۲۳۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    97 55
    آمریکا در حالی مدعی برقراری امنیت در دنیاست که حتی توانایی این و نداره تو کشور خودش امنیت برقرار کنه، آمریکا محور شرارت و ناامنی در جهان، آمریکای آزاد خخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      4 56
      اول خبر نوشته 90 درصد امریکایی ها تفنگ دارن آمار کشته هاشون به نسبت تعداد تفنگ هایی که دارن خیلی کمه. اگه 90 درصد ایرانی ها تفنگ داشتن خدایی نکرده آمار کشته هامون خیلی بیشتر بود
    • اهاط IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      49 3
      از نظر ی عده آمریکا بت هست... مهد فرهنگ و نظم و امنیت و ... با تاریخ زیر پونصد سالش ... جالبم اینه که تبعیدگاه مجرمین بوده
    • بی نام A1 ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
      3 2
      حداقل مثل ایران انحصار خودرو ندارند و مردم رو مجبور به سوار شدن به خودروهای بی کیفیت و نا امن و قاتل جون مردم نمی کنند و بنزین سرطان زا به مردمشان نمی دهند....
  • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    87 60
    خودروی داخلی هم علت اصلی مرگ ما ایرانی هاست. حتی بالاتر از پارازیت و بنزین آلوده
    • بهروز A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
      14 2
      من ربط این دو تا رو نمی فهمم
  • حسین IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    39 25
    من نمی دونم چرا تفنگ در آمریکا آزاده ؟ بعضی از آمریکایی ها میگن ما می خواهیم از خودمون دفاع کنیم ، یعنی دولت آمریکا با اون همه سازمان های امنیتی و اطلاعاتی نمی تواند امنیت را در سطح شهر ها برقرار کند که شما باید در خانه کلکسیون اسلحه داشته باشید؟ مگر جنگ داخلی است؟؟ بعضی از سلاح هایی که آمریکایی ها در خانه دارند ارتش ایران هم ندارد. هیچ کس با تفنگ گردو نمیشکنه، تفنگ فقط یک استفاده دارد آن هم کشتن و نابود کردن است. چنین چیزی نباید دست مردم عادی باشد. طبق آمار امنیت در کشور های دیگر که اسلحه آزاد نیست خیلی بیشتر از آمریکاست. البته زوز و نفوذ کمپانی های اسلحه سازی آنقدر بالاست که اگر هم اوباما واقعا بخواد نمی تونه جلوشون بایستد فوقش سلاح های اتوماتیک را ممنوع می کند ، همان کاری که کلینتون کرد .
  • بی نام RO ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 14
    بیایید با صادرات پراید به آمریکا مردم این کشور را از تفنگ بی نیاز کنیم.
  • بی نام EU ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    2 1
    دم مردم خودمون گرم لا اقل به جای تیر اندازی، فحش میدن به هم
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 1
    شرکت های اسلحه سازی آمریکا و سود سرشاری که از فروش اسلحه دارن مانع اصلی تحقق صلح در دنیاست
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    16 3
    حقوق بشر امریکایی
  • esi A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 3
    البته وسعت و میزان جمعیت آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگه ای که نام بردید هم باید مدنظر قرار داده بشه. کما اینکه برخی از ایالت های آمریکا به اندازه یک کشور در اروپا وسعت دارن.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 4
    اگه این آزادی اسلحه تو ایران بود که الان یه نفر هنم زنده نبود
  • بی نام US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    3 3
    فکر کنید اگر در ایران هم مانند امریکا خرید و فروش اسلحه برای مردم ازاد بود امار ما چگونه می بود نصف جمعیت در عرض یکسال کاسته می شد.
  • بی نام RO ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    1 2
    در ایران خودروی ملی در 15 ساله گذشته بالای 300 هزار کشته داشته از جمعیت متوسط 75 میلیونی حالا تو آمریکا از جمعیت 320 میلیونی 406 هزار کشته توسط سلاح ، تازه ما آمار کشته های درگیری ها ، سرقت ها ، قتل های ناموسی و موارد اینچنینی را هم داریم که رقم کمی هم نیست ، حالا حمایت از حمل سلاح ترورسیمه یا حمایت از خودروی داخلی در ایران؟؟؟؟.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    2 1
    فکر میکنم خودمون طبق آمار در رده اول تصادفات جاده ای تو دنیا هستیم چرا هیچ مسوولی پاسخگو نیست؟
  • مرگ بر امریکا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    4 3
    فراموش نکنیم امریکا بیش از 250 میلیون نفر جمعیت داره .از همه کشور های دنیا مهاجر داره تعداد 34000 هزار کشته نسبت به 250 میلیون واین همه تفاوت های فرهنگی وقومی ونژادی و.. خیلی ناچیز است .به گفته شاهد عینی تحصیل کرده امریکا .ممکنه همه داشته باشند اما برای حفظ وحراست از خودشون استفاده میکنند . تو ایران اصلا" نباید سلاح دست مردم باشه چون اساسا" ما ظرفیت نگهداری واستفاده بجا ومناسب از اون رو نداریم .اما حیف که پلیس ما اجازه نداره از اون واسه امنیت استفاده کنه ای کاش یه کم دست پلیس تو این قضیه باز تر باشهحداقل واسه زورگیر ها وسارقان ومتجاوزین و...