مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر گفت برای کمک به تیم امید بازی هفته بیست و سوم تیم هایی که بیش از 3 بازیکن در تیم ملی امید دارند ، لغو می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر درباره اعتراض مربیان تیم امید ایران سخن گفت. تاج درباره اعتراض مسئولان تیم امید گفت:«راستش در ابتدا باید از مسئولان تیم امید ایران تشکر کنم. همه ما در فدراسیون فوتبال ، امید زیادی به این تیم داریم. کادرفنی و بازیکنان و اعضای کادر مدیریتی تیم دارند تلاش شان را می کنند تا در تعطیلات نوروز برای مردم مان خبرهای خوشی را داشته باشند. بروز این اعتراضات نشان می دهد که آنجا دارند سخت تلاش می کنند و به دنبال ایجاد شرایطی بهتر برای امیدهای مان هستند. بنای فدراسیون فوتبال هم حمایت از تیم ملی امیدمان است. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا بازی های هفته بیست سوم لیگ برتر برای تیم هایی که بیش از 3 بازیکن در تیم ملی امید دارند را لغو کنیم تا باشگاه ها با خیالی آسود بتوانند بازیکنان شان را به تیم ملی امید بدهند.»

تاج درباره جنس انتقادات مسئولان تیم امید و اینکه گلایه از تبعیض میان تیم ملی امید و بزرگسالان داشتند هم گفت:« البته مسئولان تیم امید در یک مورد حق دارند. آنها چند هفته پیش به ما درخواست دادند تا بازی های هفته بیست و سوم لیگ را لغو کنیم اما نتوانستیم زودتر از این درباره برنامه بازی ها تصمیم بگیریم چون تا قبل از این شرایط نفت در بازی های آسیایی مشخص نبود. صعود نفت به مرحله گروهی بازی ها محاسن زیادی برای فوتبال مان داشت اما از این طرف فشردگی بازی های لیگ را افزایش داد.به هر حال ما باید همه مسائل را بررسی می کردیم و بعد تصمیم می گرفتیم. اما درباره گلایه هایی که مطرح شده و بعضی از تمثیل ها نمی توانم پاسخ بدهم.»

او که از بعضی تعبیرهای رسانه ای دلخوری دارد ، می گوید:«شخص آقای کاشانی و کادرفنی تیم ملی امید برای ما عزیز هستند و می دانیم با تمام وجود زحمت می کشند و دل می سوزانند اما نباید گروهی فضا را به سمتی ببرند که دعوای بین مربی داخلی و خارجی تشدید شود. قبلا هم درباره برنامه بازی های لیگ توضیح دادم اما باری دیگر برای شما هم تشریح می کنم. ما هیچ امتیاز ویژه ای به کادرفنی تیم بزرگسالان ندادیم. دیگر به من که نمی توانند پسوند کروشیسم ببندند. »

و تاج تشریح می کند که چگونه کارلوس کروش توانست برای اردوی تیمش وقت بگیرد:« از یکسال قبل ما مشغول برنامه ریزی یکساله برای تیم ملی بودیم. قبل از شروع بازی های لیگ جدید هم چند جلسه ای با سرمربی تیم ملی داشتیم. آنجا و با توجه به مشکلات برگزاری اردو در پرتغال ، کارلوس کروش از ما خواست تا بازی های لیگ برگزار شود. او دو هفته اردوهایش را استفاده نکرد و ما پذیرفتیم به جای این دو اردو ، قبل از جام ملتهای آسیا برنامه اردویی در نظر بگیریم. این یعنی یک درخواست شفاف و برنامه ریزی شده که برنامه های لیگ را هم به هم نمی ریخت. درباره تیم امید هم ما جلسات مشابهی با وینگادا ، دانشجو و افاضلی داشتیم اما آنها هیچ یک از این اردوها را نخواستند تا ما برای تیم امید هم پنجره ای در نظر بگیریم. بعد که کادرفنی تغییر کرد ، کادر جدید مربیان خواهان تغییر برنامه ها شدند و این کار ما را خراب می کرد. برای تیم ها برنامه ریزی کرده بودیم و این اصلا ربطی به مربی داخلی یا خارجی نداشت. با همه این مشکلات ، سازمان لیگ دارد تلاش می کند تا بازی ها را طوری بچیند که بازیکنان تیم امید در اختیارش باشند. پس خواهش من این است که طرح موضوعات طوری باشد که سوءبرداشت نشود. نمی دانم چرا عده ای تلاش می کنند که بگویند ما به سرمربی تیم بزرگسالان امتیاز ویژه می دهیم ، درحالی که او برنامه ریزی اش را از یک سال قبل کرده بود و مراحل قانونی را سپری کرد و با لیگ به توافق رسید.»

البته بخشی از مشکلات اینچنینی به دلیل ناشی از کم کاری در کمیته فنی فدراسیون فوتبال است که برای اردوهای تیم های ملی تقویم نویسی نمی کند تا لیگ اینچنین با چالش روبرو نشود. تاج در این باره می گوید:«به هر حال اگر این برنامه ریزی های کلی انجام شوند کار برنامه ریزی در لیگ هم بهتر انجام می شود.»

رئیس سازمان لیگ در پایان از هواداران فوتبال خواست تا در تعطیلات نوروز حامی تیم امید باشند و گفت:«بازیهای مهم انتخابی المپیک در تعطیلات نوروز برگزار می شود و همه ما امیدواریم با استقبال خوب هواداران از بازی های جوانان ایران ، تیم با سلامت و شایستگی از این مرحله صعود کند و در مرحله بعدی بازی ها هم بتواند مجوز صعود به المپیک را برای فوتبال مان کسب کند.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =