مجمع عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای هیات امنا و هیات مدیره موسسه برگزار و 11250 میلیارد ریال سود برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393 شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان؛ مجمع عمومی عادی سالیانه موسسه برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393 در روز پنج شنبه 21 اسفند 1393 در سالت اجتماعات وزارت آموزش و پرورش با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس هیات امنا برگزار شد. همچنین سایر اعضای هیات امنای موسسه از جمله سید محمد بطحایی، نایب رییس هیات امنا و حسین مظفر، سید حسین شبیری، غلامرضا حیدری کردزنگنه و مرتضی حاجی به عنوان اعضای هیات امنای موسسه در مجمع حضور داشتند.

اعضای هیات مدیره موسسه شامل روح الله عالمی، رییس هیات مدیره، سید احمد زرهانی، سعید فائقی، بهروز امید علی وشهاب الدین غندالی به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره در مجمع عمومی موسسه حضور داشتند.

در این برنامه، وزیر آموزش و پرورش و رییس هیات امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر صیانت از حقوق معلمان در این موسسه و افزایش خدمات حین خدمت به فرهنگیان گفت: همکاری های بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز شده که امیدواریم معلمان عزیز از این همکاری در زمنیه های رفاهی منتفع شوند.

فانی گفت: یکی از گزینه های بالا بردن بهره وری در سازمان های اقتصادی، کاهش هزینه های پرسنلی است زیرا این هزینه ها بخش عظیمی از سود حاصله را می بلعد و کنترل این هزینه ها، بهره وری را افزایش می دهد به ویژه اینکه وقتی جامعه هدف فرهنگیان باشند.

رییس هیات مدیره نیز ضمن تشکر از کمک ها و راهنمایی های هیات امنا در پیشبرد امور موسسه گفت: هیات مدیره طی سال مالی گذشته تمام تلاشش را بکار گرفت تا کارها به طور منظم و جدی پیگیری شود و شواری سیاستگذاری موسسه نیز سیاست های مورد نظر را ابلاغ کردند که هیات مدیره نیز طبق آن عمل کرد.

وی گفت: هیات مدیره موسسه طی سال گذشته به رغم رکورد حاکم بر اقتصاد کشور، تلاش کرد فعالیت هایش را به گونه ای برنامه ریزی کنند که بیشترین سودآوری را برای اعضا داشته باشد. همچنین نکات مورد نظر هیات امنا را مدنظر داشته و و از آن به عنوان معیاری برای هدایت فعالیت های موسسه استفاده کرده است.

رییس هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، اصلی ترین تقاضای موسسه را پرداخت به موقع سهم دولت اعلام و تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه موضوع پرداخت سهم دولت مغفول ماند اما تقاضای ما این است که اعضای هیات امنا کمک کنند که در برنامه ششم توسعه گنجانده شود تا در حق فرهنگیان عضو موسسه اجحافی صورت نگیرد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همواره به دنبال راهکاری برای تعامل و همکاری موثر بودند که خوشبختانه این تعامل در قالب امضای یک تفاهم نامه سازماندهی شد که بر اساس آن، یک شرکت واسط که اعضای آن توسط موسسه انتخاب می شود، این فعالیت ها را مدیریت می کند. همچنین کلیه حوزه های همکاری توسط یک شورای سیاستگذاری، تعیین و توسط این شرکت به انجام می رسد و در نهایت سود این فعالیت ها به موسسه بر می گردد.

رییس هیات مدیره موسسه با اشاره به اولویت دادن به خدمات حین خدمت به فرهنگیان، گفت: ورود به خدمات حین خدمت یک ضرورت انکار ناپذیر است و طبق یک نظرسنجی ملی که توسط روابط عمومی و امور بین الملل موسسه انجام شده، بیش از 61 درصد از فرهنگیان مایل به استفاده از خدمات حین خدمت بوده اند که با امضای تفاهم نامه همکاری بین موسسه و وزارتخانه، در این مسیر حرکت می کنیم.

نفت فروشی صندوق ذخیره فرهنگیان

در ادامه مجمع نیز غندالی مدیرعامل موسسه گزارشی از فعالیت های موسسه در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393 را به هیات امنا ارائه داد و به بیان مهم ترین اهداف و فعالیت های موسسه طی این سال پرداخت.

مدیرعامل موسسه کلیات اهداف این مجموعه در سال گذشته را ورود به سرمایه گذاری های جدید، جذب بیشتر منابع مالی، افزایش رضایتمندی اعضا و اصلاح سبد سرمایه گذاری موسسه عنوان کرد.

وی گفت: در حوزه ورود به سرمایه گذاری های جدید می توان به ورود به حوزه فروش نفت با همکاری وزارت نفت اشاره کرد. همچنین در بخش پتروشیمی حوزه فعالیت خود را گسترش داده ایم که تولید MEG در شرکت پتروشیمی مروارید از مهمترین اقدامات است. در حوزه تجارت خارجی نیز برنامه های گسترده ای به ویژه برای همکاری با کشورهای اروپایی و چین داریم. ورود به حوزه صنعت ریلی، تاسیس بندر خشک و ... نیز سایر برنامه های در دست اقدام است.

غندالی با اشاره به تلاش مدیران موسسه برای جذب منابع مالی بیشتر، گفت: ما تلاش کردیم که مطالبات موسسه از دولت را وصول کنیم که با حمایت جناب آقای دکتر فانی در بودجه سال 93 قرار شده از محل فروش سهام، 120 میلیارد تومان آن تسویه شود. افزایش حق عضویت نیز از دیگر راهکارها است که نیازمند همکاری وزارت آموزش و پرورش است.

مدیر عامل موسسه ارائه خدمات بیمه ای از طریق بیمه معلم و شرکت امید آسا را از دیگر فعالیت های موسسه در راستای جذب منابع بیشتر ذکر کرد که علاوه بر ارائه خدمات درخور شان فرهنگیان، می تواند سودآوری مناسبی برای مجموعه و در نهایت فرهنگیان داشته باشد.

به گفته دکتر غندالی، توسعه شعب بانک سرمایه و تعامل با برخی شرکت های داخلی و خارجی نیز از دیگر راه کارهای جذب منابع مالی برای پیشبرد پروژه ها و اهداف موسسه است.

عضو هیات مدیره موسسه با اشاره به اقدامات موسسه برای تامین رضایت خاطر فرهنگیان از طریق ارائه خدمات بهتر و گسترده تر گفت: در این زمنیه اقدام به تاسیس نمایندگی استانی کرده ایم که دو هدف عمده مدنظر بوده است. نخست اینکه تعامل بین موسسه و اعضا به نزدیکترین شکل ممکن صورت گیرد تا اعضا به طور کامل در جریان فعالیت های موسسه قرار گیرند. دوم اینکه از ظرفیت های استانی در راستای خدمات دهی به فرهنگیان و کسب سود برای اعضای موسسه استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا تاکنون 7 نمایندگی استانی افتتاح شده و در 21 استان نیز برای نمایندگان موسسه ابلاغ صادر شده است. در کنار این اقدامات 74 جلسه توسط کمیته رفاهی موسسه با هدف ارائه خدمات حین خدمت به فرهنگیان برگزار شده که ثمره آن در سال آینده بهتر دیده می شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین افزایش خودروهای لیزینگی و استفاده از منابع بیرونی و اجرای آزمایشی طرح فرهنگ با حدود 50 فرشگاه در سطح کشور را از دیگر فعالیت های موسسه برای خدمات دهیی موثر به اعضا عنوان کرد.

سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان

غندالی در ادامه گزارش هیات مدیره به هیات امنا، سود آوری موسسه در سال های فعالیت موسسه و به ویژه در سال های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند پرداختی موسسه به اعضا بازنشسته موسسه در سه سال گذشته با سیر صعودی همراه بوده و در حالی در مهر 91 بیشترین پرداختی به اعضا 120 میلیون ریال بوده این مبلغ در مهر 92 به 160 میلیون ریال و در مهر 93 به بیش از 210 میلیون ریال رسیده است.

میانگین پرداختی اعضا به موسسه نکته مهم دیگری بود که مدیر عامل موسسه به آن اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود، میانگین پرداختی اعضا در طول دو دهه گذشته همواره روند کاهشی دارد و از 1.52 در سال 1385 به 1.26 در سال 93 رسیده است. در همین حال، درصد پرداختی به دریافتی اعضا به 99 درصد رسیده است؛ یعنی در حال حاضر موسسه 99 درصد پولی را که ماهیانه از اعضا می گیرد به اعضای خروجی پرداخت می کند.

غندالی گفت: ضریف نفوذ موسسه در حال حاضر به بیش از 90 درصد رسیده و پیش بینی می شود که در سال آینده به 100 درصد برسد. این ضریب نفوذ حاکی از علاقه معلمان به سرمایه گذاری در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است.

مدیر عامل موسسه در پایان نیز پیشنهاداتی به منظور پیشبرد امور موسسه و همچنین افزایش سودآوری موسسه برای اعضا ارائه و کرد و گفت: بحث اول مطالبات موسسه از دولت است زیرا تا پایان اسفند 1392 دولت بیش از 3000 میلیارد ریال به موسسه بدهکار است که به تایید سازمان حسابرسی نیز رسیده است. اگر دولت به موقع سهم خود را پرداخت کند 5300 میلیارد ریال به سرمایه و دارایی اعضای موسسه افزوده می شود. لذا از هیات امنای محترم می خواهیم در این زمنیه به ما کمک کند تا مطالبات خود را وصول کنیم. مورد دیگر عدم تحقق سهم حداکثری اعضا است که باید به 5 درصد برسد تا هم منافع معلمان تامین شود و هم اینکه منابع مالی موسسه تقویت شود.

غندالی همچنین مهم ترین برنامه های موسسه برای سال مالی آینده را به شرح زیر اعلام کرد:

شناسایی فرصت های سرمایه گذاری
ورود به تجارت و بازرگانی با محوریت خدمات دهی به فرهنگیان
ورود به صنعت بیمه توسط شرکت بیمه معلم و بیمه امید آسا
ورود به عرصه خدمات بانکی از طریق افزایش شعبات الکترونیک
ورود به عرصه کارت امتیازی
ادامه عضویت بازنشستگان و بازگشت بازنشستگان به موسسه
احیای بانک سرمایه و ...

تقویت اعتماد معلمان

بطحایی نائب رییس هیات امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تقویت اعتماد معلمان به عملکرد موسسه باید در اولویت قرار گیرد، گفت: استمرار عضویت بازنشستگان و افزایش درصد حق عضویت فرهنگیان موارد بسیار مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد و در این زمینه وزارت آموزش و پرورش با موسسه همکاری خواهد کرد.

وی همچنین گفت: برنامه ما این است که خدمات رفاهی به معلمان از طریق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گیرد و در این زمینه اقدامات مناسب و موثری صورت گرفته است.

در پایان مجمع نیز مبلغ 11250 میلیارد ریال سود برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393 شناسایی شد که 9000 هزار میلیارد ریال آن بین اعضا تقسیم خواهد شد. این مبلغ پس از تقسیم در صورت وضعیت اعضا منظور شده و سهم اعضای خروجی موسسه در سال مالی مذکور به حساب آنها واریز می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =