پرسپولیس و تاکتیکی‌ترین مسابقه این فصل

فردا شب خلوت خیابان‌های تهران و همه شهرهای بزرگ و کوچک ایران دیدن دارد.

خبرورزشی نوشت: پرسپولیس که در آخرین ثانیه‌های بازی اول، الهلال را شکست داد و برد سزاوارانه‌ای را صاحب شد، امشب در بازی دومش که حکم نیمه دوم مسابقه‌ای 180 دقیقه‌ای را دارد، چگونه از برتری شیرینش مراقبت و مواظبت می‌کند؟ پرسپولیس که در تهران، بهترین بازیکنانش «صد هزار» نفر بودند، در ریاض از نیروی هوادارانش، از انرژی مثبت مردمش و از میل به پیروزی میلیون‌ها تماشاگر راه دورش، چگونه استفاده خواهد کرد؟
فردا شب خلوت خيابان‌هاي تهران و همه شهرهاي بزرگ و كوچك ايران، ديدن دارد؛ آيا بازي پرسپوليس نيز به همين ميزان و در همين اندازه ديدني و نيز ستودني خواهد شد؟ آيا برانكو ايوانكوويچ كه يكي از هنرهايش «خواندن» بازي حريفان و پيدا كردن بهترين راهكار براي يافتن راه‌هاي مقابله است، باز هم در انجام وظيفه‌اي كه دارد، مؤثر و موفق عمل خواهد كرد؟ آيا برانكو، ستاره مسابقه‌اي كه غرب و شرق آسيا را به خود مي‌خواند خواهد شد؟ آيا برانكو راه بردن توپ و مال خود كردن بازي را به مردانش نيك خواهد آموخت؟
و آيا برانكو، از چهارشنبه هفته پيش تا ديروز و بلكه تا امروز از تمرينات سخت و كاهنده توان بدني،‌كاسته است؟ آيا پرسپوليس خوب و درست‌ و دقيق و تميز، ريكاوري شده است؟
پرسپوليس، خسته نبايد باشد. پرسپوليس با حفره‌اي در قلب دفاعش - حتي روزنه‌اي و سوراخ كوچكي - مواجه نبايد باشد. پرسپوليس محكم‌ترين ديواره چند نفره دفاعي‌اش را بايد بسازد. با ماهرترين عناصر چابك و پرتحرك دفاعي‌اش. پرسپوليس در رياض، حق يك اشتباه هم ندارد، به ويژه در فضاي پيش‌رو و پشت‌سر مدافعان مركزي‌اش كه شايد سه نفره و حتي يك لوزي چهار نفره باشد.
شايد محسن بنگر و احمد نوراللهي دندانه‌هاي كليد پيروزي پرسپوليس در رياض باشند. برانكو، بدون ترديد مي‌داند كه داور مسابقه فردا شب جور ديگري داوري مي‌كند. پس نبايد گزك به دستش داد، پس نبايد بهانه‌اي برايش فراهم كرد.

پرسپوليس در نيمه دوم بازي‌اش با الهلال - از دقيقه 91 تا دقيقه 180 - نيازي وافر دارد به همه مردانش. در اين ميدان، محمد نوري كه حق ايستادن و حق خالي كردن جايش را ندارد، بايد جور ديگري بدود. دويدن، آري دويدن. امشب از نوري، ندويدن به هر عذري ‌پذيرفته نيست. كاش برانكو براي بازي كردن گابريل - و نه بازي نگرفتن از او - تدبيري به كار مي‌بست و راه‌حلي مي‌جست كه در اين صورت، مثلث نوروزي، گابريل، نوري مثلث تكنيك، حركت و سرعت مي‌شد، مثلث پاس‌هاي تمام كننده. مثلث ضربه‌هاي راه دور؛ مثلثي با جنباندن و به تكاپو واداشتن طارمي. مثلثي در خدمت سلاح كوبنده پرسپوليس.
آيا پرسپوليس، باز هم قدر بازي پرفشار خود را خواهد دانست؟ آيا پرسپوليس سر بزنگاه با پرسينگ پرفشار ديگري، مردان الهلال را در منگنه و در تنگنا قرار خواهد داد؟ آيا خط حمله پرسپوليس دنبال زنده كردن توپ‌هاي مرده خواهند رفت؟ همان طور كه در بازي رفت، رفتند.
آيا خط آتش پرسپوليس به آتش بازي در لحظه‌هاي حساس و به فرصت‌طلبي در فرصت‌هاي كم‌شمار روي خواهد آورد.

حرف اول - حرف آخر
حرف اول را از سوشا مكاني خواهيم شنيد. سوشا بايد باز هم بهترين بازيكن ميدان باشد، همان طور كه در تهران بود و باعث خوشحالي و رضايت خاطر 100 هزار نفر شد. حرف آخر را هم از زبان سوشا بايد شنيد. او كه هنوز حق استعداد بزرگ خودش را ادا نكرده است. او كه به خودش بدهكار است.
سوشايي كه بايد مكمل دفاع تيمش باشد. سوشايي كه بايد دفاع آخر و سوئيپر تيمش باشد.
دفاعي كه عبارت از زير توپ زدن نيست. دفاع توپ‌گرا و توپ‌محوري كه اهل توپ و توپ‌كشي نيست.
حمله‌هاي پرسپوليس هم بو و طعم دفاع دارد. دفاعي توپ نگهدار دفاعي توپ نده.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد محمودی A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    5 0
    خدا کند گابریل را بازی دهد فردا روز لجبازی و قدرت نمایی نیست.به امید صعود سرخپوشان انشالله..