از گمانه‌زنی مربی و مالک تا از دست دادن زمان/ معطل‌ترین استقلال چند سال اخیر

زمان برای باشگاه استقلال تهران در حالی به سرعت سپری می‌شود که این باشگاه پس از گذراندن 2 فصل ناموفق و سرشار از ناکامی بهترین لحظه‌ها برای تدارک تیمی قدرتمند را از دست می‌دهد.

خبرورزشی نوشت: استقلال از حالا باید برای فصل آینده جبران مافات کرده و تلخی کام هواداران را به شیرینی تبدیل کند اما آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد به طور کامل خلاف این است.
استقلال الان نه مدير عامل دارد، نه هيأت مديره، نه مالك، نه كادر فني و اصلاً مشخص نيست براي فصل آينده قرار است از كجا پول بگيرد! اين در حالي است كه در روزهاي بلاتكليفي بازار شايعات و گمانه‌زني هم در مورد استقلال و آينده آن بسيار زياد است.

ايران‌خودرو - سبك‌دست
اگر ايران‌خودرو روي درخواست خود براي خريد استقلال بماند و از اين مسئله پا پس نكشد، اين غول خودروسازي مالك بعدي آبي‌پوشان خواهد بود. ايران‌خودرو از طريق شركت سمند تنها متقاضي خريد باشگاه استقلال در مزايده چهارم بود اما نكته‌اي كه وجود دارد، اين است كه با توجه به كنار رفتن سايپا از ليست متقاضيان خريد باشگاه پرسپوليس، آيا ايران‌خودرو روي درخواست خود مي‌ماند يا انصراف مي‌دهد؟ صحبت‌هايي مطرح شد مبني بر اينكه ايران‌خودرو و سايپا قصد دارند با هم وارد مزايده سرخابي‌ها شوند و اگر هر كدام از آنها بنا بر دليلي مالك نشوند، ديگري هم كنار مي‌كشد كه بايد ديد اين گونه مي‌شود يا خير. از طرف ديگر اگر اين شرايط پيش بيايد و ايران‌خودرو كناره‌گيري كند سردرگمي مضاعف براي باشگاه استقلال پيش مي‌آيد و آن زمان است كه شايد دولت با استفاده از قانون ترك تشريفات مزايده، استقلال را 3 ساله يا يك ساله (مثل فصلي كه گذشت) اجاره دهد كه در اين صورت آبي‌ها در اختيار سبك‌دست و تيم او (اسپانسر فصل گذشته) قرار مي‌گيرند.

اسكوچيچ، مظلومي و منصوريان
نكته بسيار مهمي كه در مورد استقلال وجود دارد، انتخاب كادر فني است. با توجه به شرايطي كه به وجود آمده و نتايج 2 فصل اخير، توجيهي براي ادامه كار كادر فني قبلي وجود ندارد و استقلال خوني تازه را مي‌طلبد. طبيعي است كه با توجه به نامشخص بودن وضعيت مالك، تكليف كادر فني هم نامشخص باشد اما 3 گزينه بر اساس گمانه‌زني‌ها، از بخت بيشتري براي در اختيار گرفتن هدايت آبي‌پوشان برخوردارند. گزينه خارجي كه دراگان اسكوچيچ است و گزينه‌هاي داخلي هم پرويز مظلومي و عليرضا منصوريان.

ميانگين سني بازيكنان
ميانگين سني بازيكنان استقلال بالاست و براي اين موضوع بايد چاره‌اي انديشيد. استقلال نياز به پوست‌اندازي دارد و بايد با استفاده از بازيكنان جوان، باانگيزه و آنهايي كه تشنه موفقيت هستند وارد فصل آينده شود. طبيعي است كه حضور بازيكنان جوان هم زمان زيادي را جهت هماهنگي مي‌طلبد اما تا به حال هيچ تيمي در دنيا از جوانگرايي درست و اصولي ضرر نكرده است. اين نكته بايد مد نظر مسئولان بعدي استقلال قرار داشته باشد كه اين باشگاه نياز به نسلي جديد دارد؛ نسلي كه گرسنه قهرماني باشد و بتواند اين تيم را به سطحي برساند كه رضايت هواداران را در پي داشته باشد. خيلي از بازيكنان فعلي آبي‌ها نيز تكليف خود براي فصل آينده را نمي‌دانند؛ بازيكناني كه شايد ديگر مهره‌اي اثرگذار براي استقلال نباشند اما بايد با حضور تيم مديريتي جديد تكليف‌شان مشخص شود.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =