معاون اول رئیس جمهور با اشاره به منابع مالی در اختیار صندوق توسعه ملی بر لزوم اطلاع‌رسانی فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری و بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه‌ی خود به استان کردستان در مراسم افتتاح همزمان چند طرح تولیدی، صنعتی و عمرانی این استان در شهرک صنعتی شماره یک با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان کردستان خاطر نشان کرد:‌استان کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه دارد.

وی با اشاره به نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند این استان اظهار کرد: کردستان دارای استعدادهای طبیعی بسیاری از جمله منابع آب است.این منابع که بعضا در گذشته از استان خارج می‌شده امروز با سرمایه گذاری نسبتا سنگینی که انجام گرفته عموما پس از استحصال در اختیار استان قرار می‌گیرد.

جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان اشاره و تاکید کرد: استان کردستان به واسطه مرز طولانی و مطمئن و امنی که با کشورهای خارجی به ویژه اقلیم کردستان عراق دارد فرصت بسیار مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری و اقدامات تجاری است.

جهانگیری با اشاره به طرح‌های ایجاد کارخانجات تراکتورسازی و همچنین ذوب آهن در استان کردستان در دوره‌ی ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی و همچنین کلنگ‌زنی طرح پتروشیمی در دوران دولت اصلاحات اظهار کرد: اگر جهت‌گیری‌های گذشته را با شتاب پیش می‌گرفتیم امروز استان کردستان از واحدهای صنعتی خوبی برخوردار بود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند کردستان را به محیطی مناسب برای سرمایه گذاری و تولید تبدیل کند، خاطر نشان کرد:‌در جریان سفر امروز ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ، ریاست صنایع معدنی که دو نهاد توسعه ای هستند و ماموریتشان سرمایه گذاری و فعالیت با مشارکت بخش خصوصی برای مناطق محروم است و همچنین رئیس صندوق توسعه ملی حضور دارند.

جهانگیری با تاکید بر این که امروز به واسطه منابع مالی در اختیار صندوق توسعه ملی فرصت بسیار خوبی برای بخش خصوصی فراهم شده است خاطر نشان کرد: امروز از طریق سیستم بانکی تسهیلات با نرخ سود 24 درصد به بخش صنعت و کشاورزی اعطا می‌شود. این در حالی است که صندوق توسعه ملی برای بخش صنعت استان کردستان تسهیلات با نرخ 12 درصد و برای بخش کشاورزی تسهیلات با نرخ سود 10 درصد پرداخت می‌کند و این فرصت مناسبی است که باید به بخش خصوصی اطلاع رسانی شود.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد برکت در فقر زدایی، کارهای صنعتی با مشارکت بخش خصوصی و همچنین کارهای عمرانی مدرسه سازی و بیمارستان سازی اظهار کرد: دولت اصرار دارد که برای کردستان کارهای جدی انجام دهد و امیدوار هستیم که در جریان سفر امروز و همچنین سفرهای آتی به کمک وزرای کابینه اقدامات خوب و تاثیرگذاری برای این استان انجام دهیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =