حسن روحانی در کتاب خاطرات خود درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و دغدغه رییس جمهور سابق در روزهای اول شروع به‌کار خود برای خریدن کل آژانس انرژی اتمی، می‌نویسد: آقای احمدی‌نژاد به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم و لذا به ریاست جمهوری رفتم.

روحانی نوشت:در آن ملاقات بحث ما عمدتاً پیرامون مسئله هسته‌ای و اجلاس آتی شورای حکام بود. ایشان گفتند چرا آژانس می‌خواهد جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد؟ گفتم می‌خواهند مسئله راه‌اندازی اصفهان را بررسی کنند. گفتند آژانس حق ندارد چنین کاری بکند، چون ما کار خلافی نکرده‌ایم، خوب است با البرادعی تلفنی صحبت کنید.اینجا را ببینید.    

سرنوشت پرونده سفر نیویورک دولت سابق

قاضی پور ارومیه در مجلس می گوید: «شکایت بحث نیویورک به اصل ٩٠ رفته و پورمختار هم به ما گفته که دیوان بررسی کرده، اما نهاد ریاست‌جمهوری وقت اسامی را نداده است. از سوی دیگر اختلاف هزینه یورو و دلار نیز مطرح بود و ما اعتراض کردیم تا پرونده به دادگاه برود و هنوز مشخص نیست وضعیت پرونده به چه شکل است».اینجا را ببینید.   

چهارشنبه شب در حالی در ساختمان ولنجک برگزار شد که دولتمردان و مسئولین سابق دولت‌های نهم و دهم در این مراسم حضور داشتند.
بر اساس نقل اعضای حاضر، در این مراسم محمود احمدی نژاد در سخنانی از انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفته است.اینجا را ببینید.    

اظهار نظر صریح احمدی نژاد درباره انتخابات مجلس

سایت دولت بهار که وابسته به احمدی نژاد است متن سخنان وی در جمع برخی مدیران دولتش را که چهارشنبه شب برگزار شد،منتشر کرد.احمدی نژاد در این مراسم، گفت: فشار بر جمع ما برای حضور در برنامه های سیاسی مثل انتخابات مجلس و دولت زیاد است. من می خواهم خدمت آن دسته از عزیزانی که اطلاع ندارند عرض کنم که ما در اینجا به طور مطلق هیچ برنامه ای و علاقه ای برای فعالیت های انتخاباتی نداریم.اینجا را ببینید.   

واکنش به یک اظهار نظر درباره پیگیری نکردن شکایت ایرانی از ناو آمریکایی

عباس سليمي نمين در يک مصاحبه با موضوع انهدام هواپيماي مسافربري ايراني توسط ناو آمريکايي وينسنس گفته بود که پرونده اي حقوقي از جانب ايران توسط افتخارجهرمي که در آن زمان مسئول دفتر حقوقي رياست جمهوري پيگيري شد اما نتيجه آن نا معلوم است. وي همچنين مدعي شد که افتخار جهرمی علی رغم اصرارهای فراوان هیچ گاه حاضر نشد حتی جمله ای در رابطه با عاقبت این پرونده توضیحی دهد.اینجا را ببینید.   

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد فسادهای اقتصادی مسئولان در دولت احمدی نژاد به خبرنگارنامه نیوز گفت:باید دستگاه قضا به همه این موارد رسیدگی کند و افرادی که در دولت قبل از بیت المال برداشت کردند و به پرونده های اقتصادی که به سرنوشت بیت المال و دستگاه قضا برمی گردد رسیدگی کنند .اینجا را ببینید.


با توجه به نزديک شدن به حصول توافق هسته اي در وين صدا و سيما جهت گيري هايي بر خلاف نظر مذاکره کنندگان اتخاذ کرده اند. طبق آخرين اخبار ، مديران صدا و سيما به تهيه کنندگان برنامه هاي مذهبي راديو و تلويزيون و نيز بخش هاي خبري دستور اکيد داده اند که درباره صلح امام حسن مجتبي برنامه سازي نکنند. در روزهاي اخير برخي از حاميان تيم مذاکره کننده هسته اي توافق جامع هسته اي را به صلح مدبرانه امام حسن مجتبي تشبيه کرده بودند. اینجا را ببینید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهادت می‌دهم که امروز دولت ما جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد و همه بایستی یکپارچه پشتیبان آن باشیم.اینجا را ببینید.

نمایندگانی که یارانه می گیرند

رییس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تاکنون تاکنون یک ریال یارانه و کوپن دریافت نکرده‌ام، گفت: برخی نمایندگان مجلس و مدیران همچنان یارانه می‌گیرند.اینجا را ببینید.

منتقدان باید استغفار کنند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به انتقادهای برخی گروه های داخلی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: کسانی که باب انتقاد از تیم مذاکره کننده را با وجود حمایت های رهبری شروع کردند، بعضا از دایره انصاف خارج شدند.اینجا را ببینید.  
/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =