گرمای بالای 50 درجه‌ای دهلران استمرار می‌یابد

درجه گرمای هوا در بسیاری از اوقات سال در دهلران از مرز ۴۵ درجه پایین نمی‌آید و البته در خیلی از مواقع نیز مردم گرمای بالای ۵۰ درجه را تحمل می‌کنند.

به گزارش تسنیم ، شهرستان دهلران از جمله مناطقی از کشور است که با توجه به قرار گرفتن در محدوده جغرافیایی استان ایلام در وهله اول به نظر می رسد دارای آب وهوایی خنک و معتدل باشد اما این قضیه کاملاً برعکس است.
این شهرستان که در جنوب استان ایلام و چسبیده به استان خوزستان قرار دارد دارای آب وهوایی گرم و خشک است که بسیاری از مردم این شهرستان عقیده دارند که سه فصل از سال در این منطقه تابستان است.
گرمای هوا که از همان روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز به سراغ این منطقه می‌آید و مردم را به استفاده از وسایل خنک کننده مجبور می‌کند در بسیاری از سال‌ها تا آذرماه نیز ادامه دارد.
این گرمای هوا مشکلاتی را برای بسیاری از شهروندان پدید آورده که البته همین موضوع یکی از عوامل مهاجرت بیش از پیش مردم به مناطق خوش آب و هواتر شده است.
درجه گرمای هوا در بسیاری از اوقات سال در دهلران از مرز 45 درجه پایین نمی‌آید و البته در خیلی از مواقع نیز مردم گرمای بالای 50 درجه را تجربه می کنند.
از سویی وجود چشمه های آبگرم که در شمال شهر دهلران قرار دارند مشکلاتی را برای تاسیسات سرمایشی به وجود می آورند که مزید بر مشکلات شهروندان می شود.
گرمای شدید هوا موجب گردیده که مردم از بسیاری جهات متحمل هزینه های مضاعفی شوند که شاید در سبد هزینه بسیاری از خانوارهای هموطن قرار نداشته باشد.
علی ملکی از شهروندان دهلرانی گفت: هرسال مجبوریم برای تعمیر و مرمت وسایل سرمایشی هزینه هایی داشته باشیم که سال به سال نیز افزایش دارند.
وی گفت: با توجه به گرمای شدید و استفاده بیشتر مردم از کولرهای گازی و از طرفی تاثیر منفی آبگرم بر روری این کولرها مردم سالانه تا دوبار مجبور به گازگیری کولرها می شوند.
وی ادامه داد: برای بیشتر مردم که از وضعیت مالی نسبتاً ضعیفی برخوردارند تامین این هزینه ها بسیار سنگین است.
سیدمحمد موسوی نیز گفت: مشکلات افت ولتاژ برق نیز در بعضی نقاط شهرستان و در برخی روستاها نیز موجب مشکلاتی برای مردم در روزهای گرم تابستان می شود.
وی ادامه داد: البته تحمل این گرمای هوا برای برخی دیگر از شهروندان که توان خرید کولرهای گازی را ندارند و از کولرهای آبی استفاده می کنند بسیار طاقت فرساتر است.
محمد پاریاب رئیس اداره هواشناسی شهرستان دهلران گفت: در چند روز گذشته دمای هوا در دهلران بالا رفته است به طوری که دمای 51 درجه نیز در روزهای گذشته ثبت شده است.
وی افزود: طی ماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین 48تا 49 درجه سانتیگراد رسید و با توجه به ورود توده گرمسیری پیش بینی می شود که روند افزایش دما در شهرستان دهلران ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه دهلران نیز گفت: نظیر گرمای هوای دهلران در کشور کمتر وجود دارد و لازم است که مسئولین در بسیاری از موضوعات این مسئله را در نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: لازم است مسئولان استانی و صدا و سیما گرمای بالای 50 درجه دهلران را در رسانه های کشوری منعکس کنند تا مسئولان کشوری بیشتر به این وضعیت مردم آگاهی پیدا کنند.
این شدت حرارت در برخی ساعات روز به مراتب بیشتر است که لازم است مردم در این ساعات اقدامات لازم را برای عدم قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم گرما را داشته باشند.
عبدالصاحب شریفی رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان دهلران گفت: لازم است مردم در برخی ساعات روز که درجه هوا بالا است از منازل خود خارج نشوند.
وی گفت: با توجه به اینکه این ایام روزهای ماه مبارک رمضان نیز می باشد لازم است افراد روزه دار کمتر بیرون بروند تا به علت فشار گرما دچار افت فشار نشوند.
وی ادامه داد: افراد سالخورده و زنان باردار و همچنین کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است در اوج گرما بین ساعت 11تا 18عصر از منزل خارج نشوند.
گرمای شدید هوا در دهلران نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای رفاه بیشتر مردمی است که مجبورند در این حرارت بالای هوا به کسب معیشت خود نیز توجه داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    مگه خبر آنلاین یادی از دهران بکنه بیاید دهلران تا بفهمید گرما یلنی چی