خبرگزاری مهر نوشت:

جمعی از عوامل فیلم زندگی نامه «سید عباس موسوی» دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان به همراه فرزند این شهید، با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان این مطلب که انسان باید هویت حقیقی خود را بشناسد گفت: ما به عنوان جامعه انسانی باید جایگاه حقیقی خود را در جهان خلقت بشناسیم چرا که انسان بی هویت و بی شناسنامه زندگی پویایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر عاقل باشیم دعوت رسول گرامی اسلام و حضرت علی(ع) را می پذیریم و فرزند معنوی آنها می شویم. این نبوی و علوی بودن شناسنامه و هویت جدیدی برای ما می سازد و ما را در مسیر جدیدی قرار می دهد. این هویت جدید و الهی انسان را از چارچوب محیط زندگی دنیوی خارج می کند چرا که دنیا چیزی جز لهو و لعب و تکاثر نیست که همه اعتباریات هستند و حقیقت ندارند. حال آنکه انسان باید با حقیقت زندگی کند و حقیقت را دریابد.

جوادی آملی سه اصل جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی را مورد اشاره قرار دادند و خاطرنشان کردند: جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی سه اصل در وظایف انسان به شمار می رود که انسان موظف است این سه اصل را در رابطه با حقیقت تبیین کند.

وی مهمترین رسالت هنر دینی را جهان آرایی و محسوس کردن معقول بیان داشتند و اذعان داشتند: هنر غیر دینی تنها خیال را محسوس می کند در حالی که هنر دینی معقول را محسوس می کند و دارای بار علمی است لذا هنرمندانی که درباره شهدا قصد خلق اثر هنری دارند باید متوجه این نکته باشند که یک معقول را محسوس می کنند چرا که طبق آیات قرآن کریم انسان مرگ را می میراند و شهدا این مطلب عقلی را عاقلانه فهمیدند و پذیرفتند، هنرمند باید هنری بسازد که این مفاهیم را به انسان مخاطب منتقل کند.

جوادی آملی در پایان این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه رفیع شهدا گفت: شهید از منظر قرآن در جامعه حاضر و تأثیرگذار است. خون شهید جامعه را طیب و طاهر می کند و در زمین طیب و طاهر میوه های پاکی همچون عدل، عقلانیت و امانتداری می روید لذا باید همواره قدردان شهدا باشیم و راه آنها را دنبال کنیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =