ایسنا نوشت:

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به مشکل ریزگردها در سیستان اشاره کرد و گفت: تنها راه حل این بحران بزرگ پیگیری حقابه تالاب هامون از افغانستان است چرا که تا زمانی که آب وارد هامون نشود ریزگردها نیز مهمان ریه های مردم خواهند بود.

حسینعلی شهریاری در نشست خبری افزود: با اشاره به بحران آب در سیستان و بروز پدیده خشکسالی در سیستان و با توجه به اجرایی شدن خط لوله دوم آب از منطقه سیستان به زاهدان افزود: در زمینه اجرای این طرح انتقاد داریم، چرا که نه تنها سودی برای ما نخواهد داشت بلکه جدای از وابستگی سالیانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب به سیستان، شرایط سیستان را بحرانی تر خواهد کرد.

شهریاری در ادامه بیان کرد: از سویی باید دولتمردان در زمینه اجرایی کردن مصوبات سفر اخیر ریس جمهوری به استان کوشا باشند و امید رفته از زندگی مردم را بازگردانند.

وی در ادامه به طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان درهمکاری و همراهی با دولت برای اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت پیشتاز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا سطح سلامت در حاشیه شهر زاهدان در دستور کار است، گفت: 15 پایگاه سلامت در نقاط حاشیه شهر زاهدان راه‌اندازی خواهد شد.

شهریاری همچنین به مسائل امنیتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع امنیت استان شرایط بهتری دارد، اما اختلاف ها به سبب گروه های وهابی است که مسائل را قومی و مذهبی می کنند و عده ای از مردم بی گناه را تحت مسائل مذهبی در این خطه به شهادت می رسانند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: عدم انسداد کامل مرز به ویژه در بلوچستان، سبب شده که حرکات تروریستی هرزگاهی در این منطقه به وقوع بپیوندد و اشرار و تروریست‌ها نیز به پاکستان متواری شوند، که در این زمینه پاکستان همکاری مطلوبی با ایران ندارد.

وی گفت: تروریست ها تا کنون به راحتی با استفاده از مرزهای پاکستان بیش از سه هزار نفر از مردم این خطه را شهید کردند، تنها راه نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران ورود به مرزها است و تعقیب آنان در خاک پاکستان است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =