استاندار یزد با تبریک سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل این شورا به همگان یادآور شدند که انقلاب اسلامی همیشه زنده است و نسل اندر نسل به حیات خود ادامه خواهد داد و متعلق به همه مردم و نسل ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نشست صميمي اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان ظهر امروز با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل روابط عمومي استانداري، رئيس و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان در سالن مرحوم حميديا برگزار شد.


استاندار يزد در اين نشست با اشاره به عنوان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اظهار داشت: اگر به اين عنوان دقت كنيم ديگر وظايف و اهميت اين شورا مورد غفلت قرار نمي گيرد.


سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد: شورا به اين معني است كه يك جمع مشورتي همراه با همدلي و هم زباني براي يك كار مهم و ارزشمند در كنار هم جمع شده اند تا به امور و مناسبت ها رسيدگي نمايند و براي انجام مراسمها و برنامه ها با محوريت اتحاد و همدلي برنامه ريزي نمايند.
وي افزود: تبليغات هم داراي مفاهيمي مشخص است به اين معني كه مسائل را به صورتي قابل درك و فهم در كنار هم قرار مي دهيم كه هدفمان مشخص شود و در تبليغات اسلامي تمام مسائل و برنامه ريزي ها به اسلام و پياده كردن احكام و ارزشهاي اسلامي و معرفي مزيت هاي مكتب اسلام منتهي مي شود.


ميرمحمدي عنوان كرد: يكي از مسائل ديگر كه بايد در برنامه ريزي هاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي مورد توجه قرار گيرد اين است كه انقلاب اسلامي صرفاً متعلق به مردم ايران نيست زيرا اسلام با بينش جهاني عمل مي كند و خود را نسبت به همه مردم مسئول مي داند چون مي خواهد احكام قرآن را در جامعه پياده كند و در آيات قرآن نيز همه مردم مورد خطاب قرار گرفته اند.


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: اينكه مي بينيم حضرت امام (ره) روز قدس را بعنوان يك روز جهاني و بين المللي اعلام مي كنند و يا در ارتباط با نويسنده كتاب آيات شيطاني حكم ارتداد و خارج شدن از دين وي را در حاليكه در خارج از كشور حضور دارد صادر مي فرمايند نشان مي دهد كه اسلام متعلق به همه مردم جهان است و احكام آن در همه جاي دنيا قابل اجرا مي باشد.


ميرمحمدي با اشاره به اينكه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به اين منظور تشكيل شده تا در كارها و برنامه ريزي ها براي مناسبتهاي ملي و مذهبي ناهماهنگ نباشيم تصريح كرد: خوشبختانه تشكيل اين شورا سبب شد كه اين مناسبتها جنبه عمومي به خود بگيرد و مردم از هر قشر، گروه و جناحي در مراسم هاي مختلف انقلاب حضوري گسترده و باشكوه داشته باشند و به اين علت است كه انقلاب با حضور مردم هرگز آسيب پذير نخواهد بود.


استاندار يزد با بيان فرمايش مقام معظم رهبري كه فرموده اند: "من ديپلمات نيستم، انقلابي هستم" خاطرنشان كرد: اين حرف رهبر فرزانه انقلاب ساده نيست و مباني عميقي دارد و به اين اشاره مي كند كه موضع ما همواره مسائل انقلاب است كه از ظلم ستيزي و زيربار ظلم نرفتن نشأت مي گيرد.


انقلابي گري با احساسي گري متفاوت است


عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به اينكه انقلابي گري با احساسي گري تفاوت دارد، افزود: فرد انقلابي داراي سلامتي وجدان و روح و روان سالم است و به همه وظايف اعتقادي خود عمل مي كند اما فردي كه در مواضع خود احساس را ملاك عمل قرار مي دهد از مسير صحيح و راه حقيقت خارج مي شود.


وي افزود: مناسبتهاي ملي و مذهبي ما درسهاي بزرگي براي مردم جهان و ملل مختلف داشته است مانند واقعه بزرگ عاشورا كه مردم جهان در اين تفكر هستند كه چگونه است نهضتي بعد از 1400 سال همچنان زنده مانده است و خون حضرت سيدالشهدا(ع) همچنان داراي پيام مي باشد و شايسته است مناسبتهاي انقلابي و مذهبي ما نيز همين فضا را براي ملت آزاديخواه جهان ترسيم نمايد.


ميرمحمدي با قدرداني از زحمات رئيس و اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان يزد اظهار داشت: همه هدف شما بايد اين باشد كه از حضور باشكوه مردم در مناسبتهاي انقلاب كاسته نشود و در مناسبت هاي انقلابي مردم با عشق و علاقه سررشته امور را در دست گيرند.


استاندار يزد در پايان سخنان خود تأكيد كرد: مردم با حضور گسترده خود در مناسبتهاي مختلف و تحت هر شرايطي نشان داده اند كه حضور در مناسبتهاي ملي و مذهبي انقلاب اسلامي را جزء وظايف اصلي و مهم خود مي دانند، همه امكانات خود را در اختيار انقلاب گذاشته و مي گذارند و از انقلاب و دستاوردهاي آن با تمام وجود دفاع مي كنند كه اين وظيفه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و دستگاههاي دولتي را سنگين تر مي كند.


حضور باشكوه مردم پشتوانه نظام است


در ابتداي اين نشست، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان با اشاره به روز 12 مرداد ماه سالروز تأسيس اين شورا گفت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نهادي مستقل است كه به فرمان حضرت امام خميني (ره) تشكيل شده و تحت رهبري مقام معظم رهبري به وظايف خود در برگزاري مراسمهاي مرتبط با انقلاب عمل مي كند.


حجت الاسلام محمد فخرالديني با بيان اينكه مردم استان يزد بيشترين حضور را در مناسبتهاي مختلف انقلاب اسلامي داشته اند اظهار داشت: اين حضور باشكوه مردم پشتوانه نظام، دولت و انقلاب اسلامي است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =