پروژه تولید برق از زباله توسط شرکت آمریکایی world eco energy در چهارمحال وبختیاری با دریافت مجوزهای لازم به فاز عملیاتی نزدیک شد .

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ورد اکو انرژی اینترنشنال ال.ال.سی و مجری پروژه تولید برق اززباله روز سه شنبه درجلسه بررسی این طرح در استانداری چهارمحال و بختیاری از صدور برخی مجوزهای اجرای این طرح خبرداد و گفت: مجوز سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای اجرای این پروژه هفته آینده صادر می شود.
سیدجواد خضرایی مهر ویژه افزود: بخشی از تجهیزات مورد نیاز این طرح نیز خریداری شده است.
وی در زمینه دلیل تاخیر اجرای این طرح اظهار داشت: پروژه تولید برق از زباله توسط این شرکت برای نخستین بار در ایران اجرا می شود و فرآیند دریافت مجوز به دلیل بروکراسی اداری، اجرای این پروژه را حدود یکسال به تاخیر انداخته است .
خضرایی ازتمدید زمان قرارداد همکاری سازمان انرژیهای نو ایران(سانا) با این پروژه خبرداد و گفت: براساس این قرارداد خرید برق ازشرکت اکو انرژی در طرح چهارمحال وبختیاری از پنج سال به 20 سال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این با قول مساعد این سازمان، نرخ خرید برق نیز افزایش می یابد .
خضرایی مهر ویژه، آغاز عملیات اجرایی این طرح در چهارمحال وبختیاری را منوط به دریافت مجوز راه وشهرسازی برای اختصاص 300 هکتار زمین برای اجرای طرح عنوان کرد وگفت: پس از دریافت این مجوز عملیات اجرایی طرح تولید برق از زباله در این استان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از مجوز اداره کل راه وشهرسازی استان برای اجرای طرح در پنج هکتار خبرداد و گفت: تا زمان دریافت مجوز سازمان مرکزی راه وشهرسازی، این طرح در سطح پنج هکتار آغاز می شود.
ملک محمد قربانپور با بیان اینکه 75 درصد از کل اعتبار لازم (15میلیارد دلار) برای این طرح توسط مجری و مابقی توسط شرکای ایرانی و بانکهای عامل تامین می شود، ادامه داد: از آن جا که اجرای این پروژه نیازمند تعیین تکلیف نحوه ارائه تسهیلات بانکی وآورده شرکاست، بانک صنعت ومعدن استان به عنوان بانک عامل گزارش طرح توجیهی را برای بانک صنعت ومعدن کشور ارسال کند.
قربانپور تصریح کرد: شرکای داخلی پروژه نیز باید هر چه سریعتر پیگیر نحوه ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک صنعت ومعدن شوند.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری برای سرمایه گذاری مشترک درایجاد نیروگاه تولید انرژی برق از پسماندها و زباله های شهری با استفاده از تکنولوژی نوین بین استانداری چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل این شرکت آمریکایی سال گذشته امضاء شد .
دراین پروژه که در شهرستان بروجن اجرا می شود، از یکهزارو 500 تن زباله روزانه حدود 250مگاوات برق تولید می شود که این میزان حدود یک چهارم برق تولیدی نیروگاه سد کارون 3 است .
در جریان این پروژه حدود یک میلیون لیتر در روز آب فاضلاب استفاده می شود که حدود 80 درصد آن تصفیه و به آب شرب تبدیل می شود .
این پروژه همچنین قابلیت تبدیل زباله های 50 سال گذشته به سوخت را داراست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    250 مگاوات عدد بزرگي است لطفا يكبار ديگر اين عدد را چك كنيد.
  • علي A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    لطفا اين شركت يك سري به استان گيلان و مازندران بزند در آنجا زباله فراوان است