رییس قوه قضاییه شهادت ائمه اطهار(ع) را بالاترین نماد مظلومیت شیعه در طول تاریخ دانست و گفت: اکنون جهان غرب نیز به خوبی می­داند که شیعه اهل ترور و تروریسم نیست، همانگونه که اهل سنت واقعی و متدین نیز نسبتی با ترور و خشونت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالی قضایی با تسلیت شهادت امام دهم شیعیان و تبریک حلول ماه رجب، شهادت ائمه اطهار(ع) را نشانه حقانیت شیعه و نماد مظلومیت آن در طول تاریخ دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) وارثان علم نبوی و حاملان ولایت بودند و با مجاهدت و شهادت خود معارف عمیق دینی را به بشر در طول تاریخ منتقل کردند و این شهادت­ها و مجاهدت­های ائمه (ع) و در اوج آنها شهادت حضرت اباعبدالله(ع) است که موجب شده امروز در فضای ولایت و محبت اهل بیت و معارف آنان زندگی ­کنیم.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید همواره شاکر نعمت­های الهی باشیم؛ تنفس در فضای معارف دینی و الهی را بالاترین نعمت دانست و با اشاره به سیره عملی ائمه(ع) در بسط و گسترش انسانیت و محبت به بندگان خدا، شیعه را امتی خواهان صلح و امنیت دانست و گفت: امروزه می­بینید که مذاهب ساختگی و مخلوق استکبار مانند وهابیت و سلفی گری و تکفیری، در جهان تروریست پرورش می دهد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: وهابیت، سلفی گری و گروه­های تکفیری دست پرورده استعمارگران است که با خشونت­های خود به اسلام تعدی می­کنند و چهره­­ای از اسلام به جهان نشان می­دهند که چهره واقعی اسلام نیست و جنایت­هایی میکنند که سفاک ترین سفاکان نیز اینچنین نبوده ­اند.

رییس دستگاه قضا، نتیجه عملکرد خشن گروه­های افراطی و تکفیری را اثبات حقانیت شیعه و نمایاندن شیعه به عنوان مذهب عقلانی و انسانی به جهانیان دانست و تأکید کرد: ائمه اطهار(ع) نیز همواره با مهر و عطوفت با مردم رفتار می­کرده­اند و شیعه و سنی واقعی هیچ نسبتی با خشونت و ترور ندارد، کما اینکه گروه­هایی مانند داعش و القاعده هم ربطی به اسلام واقعی ندارند و مخلوق رژیم­های سفاک اند.

 ابراز تأسف از جنایات سعودی­ها

رییس قوه قضاییه در ادامه موضوع یمن، عراق و سوریه را از مهمترین موضوعات جهان اسلام دانست و با ابراز تأسف از جنایت سعودی­ها در یمن، این جنایت را معادل جنایات رژیم صیونیستی در غزه توصیف کرد و افزود: رژیم سعودی اعلام کرده که به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود در یمن دست یافته است و ما بسیار متأسفیم که کشتار زنان و کودکان بی دفاع و نابود کردن زیر ساخت­های یک کشور به عنوان اهداف از پیش تعیین شده تعریف شده است.

ملت یمن، ملتی مقاوم و مظلوم

آیت الله آملی لاریجانی ملت یمن را ملتی مقاوم و مظلوم دانست و با تأکید بر اینکه ظلم ظالمان هیچ­گاه پا بر جا نخواهد ماند، جنایات عربستان در یمن را برای امت اسلامی غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد: در روایات آمده است که حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است و حال باید پرسید آیا سران رژیم سعودی با ریختن خون زنان و کودکان بی دفاع مسلمان، حرمت مؤمن و حرمت کعبه را حفظ می­کنند؟

رییس قوه قضاییه تأکید کرد: صبر جهان اسلام علیه اینگونه جنایت­­ها حتماً لبریز خواهد شد و آن وقت است که سعودی­ها خواهند فهمید که کانون شرارت در منطقه باقی نخواهد ماند.

آیت الله آملی لاریجانی سکوت مجامع بین المللی و سبقت برخی دولت­های اروپایی و آمریکا را در حمایت از سعودی­ها موجب تعجب و تأسف برشمرد و افزود: شرم­آور است که در جهان مدعی حقوق بشر همگان در مقابل جنایات عربستان در یمن کور و کر شده­اند و از ظالم حمایت می­کنند، اما باید بدانند که مردم یمن راه خود را یافته اند و بهترین راه حل برای پایان دادن به مشکل یمن نیز این است که مدعیان دمکراسی دست کم یکبار هم که شده معرفت به خرج دهند و بگذارند مردم یمن خودشان درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

 

سپاه پاسداران، نیرویی توانمند و مقتدر

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تأکید بر اقتدار و قدرت سپاه در کشور گفت: قدرت بازدارندگی سپاه پاسدارن امروزه در کشور و منطقه بر کسی پوشیده نیست و توانمندی این نیروی نظامی، ارزشی و انقلابی، تیزبینی حضرت امام (ره) و درک بالای ایشان از شرایط منطقه را نشان می­دهد که چگونه بعد از گذشت سالیان، اینک سپاه پاسداران به نیرویی مقتدر و توانمند هم در بعد نظامی و دفاعی و هم حفظ آثار و ارزش­های انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

رییس قوه قضاییه گفت: بحمدالله وجهه سپاه پاسدارن هم در داخل کشور و هم در خارج کشور کاملاً قابل اعتنا و اعتماد است و امیدواریم این نیروی توانمند با تمام توان در جهت حفظ ارزش­های انقلاب و تقویت خود گام بردارد.

 ماه رجب، ماه استغفار و دعا

رییس دستگاه قضا همچنین با تبریک حلول ماه رجب، مهمترین خصوصیت این ماه را فراهم شدن فرصت دعا و استغفار و رجعت بندگان به معنویات و کمال الهی خواند و گفت: متأسفانه آنقدر در کارهای روزمره و مادی غرق شده­ایم که نمی­توانیم به فقر و نداری معنوی خود فکر کنیم و از دعا و استغفار غافل مانده­ایم.

آیت الله آملی لاریجانی طلب بندگی و استغفار را تابع شناخت بیشتر انسان از خود و پی بردن به از دست رفتن فرصت­های بندگی دانست و افزود: هر چه بیشتر بتوانیم فکر کنیم که خداوند متعال قیوم و حی و حاضر است و بدانیم که خداوند متعال قوام همه چیز است و محل رجوع همه چیز و همه چیز فانی و نابود است الا وجهه الله کما اینکه در این فقرات دعا آمده است « یا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ قَائِمٌ به یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ مُنِیبٌ إِلَیْهِ یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ صائر الیه ُ یَا مَنْ کُلُّ شَیْ‏ءٍ مَوْجُودٌ بِه یا من کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إلَّا وَجْهَهُ » آنگاه می­توانیم پی به این حقیقت ببریم که خداوند بر تمام لحظه لحظه زندگی ما ناظر است و این دست­ها و ظرف­های کوچک ما است که نمی­تواند از کمال بی منتهای الهی بهره ببرد.

رییس قوه قضاییه افزود: با درک چنین فضایی آرام آرام می­فهمیم که چه ظلمی به خود کرده­ایم و بجا است که در آن صورت همواره و دائماً بگوییم «یا الهی قد ظلمت نفسی» خدایا ما به خود و نفس خود ظلم کرده­ایم و حال می­گوییم «یا سیدی قد رجعت یا الهی قد انبت» ما آمده­ایم و سپر عبودیت خود را در بارگاه تو انداخته­ایم، پس ما را بپذیر.

جلسه امروز مسوولان عالی قضایی با بحث و بررسی درباره فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری اخیرالتصویب پایان یافت.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410849

برچسب‌ها