۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸

جلسه رسیدگی به اتهامات «سعید مرتضوی» در پرونده قضات کهریزک شنبه هفته آینده - 5 اردیبهشت‌ماه - در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی در پرونده کهریزک علاوه بر اتهام «مشارکت در بازداشت غیرقانونی»، اتهام دیگری مبنی بر «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» داشت که شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در همین رابطه سعید مرتضوی را به پرداخت 200 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

شعبه 38 دیوان عالی کشور به این قسمت از پرونده ایراد گرفت و به همین دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی در شعبه هم‌عرض، به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد.

بخش دیگری که قرار است در این شعبه مورد رسیدگی قرار گیرد، در ارتباط با شکایت اولیای‌دم مرحوم روح الامینی (از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در قتل است.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران پیش از این به ایسنا گفته بود که پنجم اردیبهشت ماه جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می شود.

افتخاری همچنین گفت که آن بخش از پرونده قضات کهریزک که مربوط به محکومیت جزای نقدی مرتضوی می‌شود و دیوان عالی از آن ایراد گرفته بود به شعبه هم‌عرض - شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران - ارسال شده است.

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه سعید مرتضوی گفت: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه بستگی به تشخیص رییس دادگاه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خبری در سال 94 درباره پرونده سعید مرتضوی و اینکه قرار است پنجم اردیبهشت ماه به چه پرونده هایی رسیدگی شود؟ گفت: دادگاه پنجم اردیبهشت ماه دادستان سابق تهران در خصوص شکایت یکی از اولیای دم کشته‌شدگان کهریزک است که پرونده آن به دادگاه رفته است و ادامه رسیدگی به موضوع کهریزک است.

بر اساس این گزارش، سعید مرتضوی برای پاسخگویی پیرامون اتهامات مطرح شده درباره دوران مدیرعاملی‌ و سرپرستی‌اش در سازمان تامین اجتماعی چندین نوبت در دادسرا حضور یافته است.

 

23215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =