پاسخ سه اپراتور تلفن همراه به یک پرسش: چرا آنتن دهی ضعیف است؟

سه شرکت خدماتی تلفن همراه به یک پرسش که برخی از مخاطبان مطرح کرده بودند، جوابهای تقریبا یکسانی دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان در کامنتهایی که در سرویس مشکلات مردم گذاشته اند، از اپراتورهای تلفن همراه گلایه کرده اند چرا در برخی از مناطق، آنتن دهی ضعیف است.

یکی از مخاطبان نوشته: "خواهش میکنم این موردهای رو پیگیری کنید: اول آنتن ندادن موبایل ایرانسل در قسمتی از خط متروی تهران کرج. بعد هم اینکه توی محله ما گلشهر کرج میگن خط تلفن ثابت نداریم و بخاطر همین نمیتونیم بهتون تلفن بدیم، از طرفی وایمکس هم سرعتش خیلی پایینه وبه سختی آنتن میده، یعنی در حقیقت ما نمی تونیم اینترنت پر سرعت داشته باشیم ممنون"
مخاطب دیگری نوشته: "من سال گذشته یک عدد دانگل از رایتل با یک سیم کارت اعتباری خریدم. الان در خیلی جاها خط نمی دهد و نمی توانم از اینترنت استفاده کنم. و هر وقت هم با رایتل تماس می گیرم اول ادرس را می پرسند و می گویند ببخشید در آن منطقه خوب خط نمی دهد. یعنی واقعا شده ...(مشکل) محض. خطی که نتواند در میدان فردوسی تهران خیابان شهید بهشتی و مصلی تهران که وسط شهر هست جواب ندهد به چه دردی می خورد. و کسی هم پاسخگو نیست. فریب خورده رایتل. ایمیلم را هم گذاشتم اگر خواستید پی گیری کنید."

مخاطب دیگری که خود را مهدی معرفی کرده، نوشته: اطراف چهار راه باهنر شیراز زندگی میکنم. مخابرات برای اون نواحی خیلی کم لطفی کرده.خط تلفن به سختی میده و 3g هم تقریبا خیلی بد آنتن میده.

 

پاسخهای یکسان 3 اپراتور تلفن همراه
در همین رابطه با 3 اپراتور تلفن همراه گفتگو کردیم که پاسخ آنها را می خوانید:

ایرانسل- خانم میری:
هیچ وقت آنتن دهی شرایط ثابت و یکسان ندارد. البته تجهیزات نیز ممکن است مشکل داشته باشد و ممکن است در ساعاتی در یک منطقه آنتن دهی نداشته باشید. با در نظر گرفتن هر احتمالی ممکن است برای هر مشترکی این مشکلات به وجود بیاید. سعی می کنیم در اسرع وقت این شرایط را اصلاح کنیم. شرایط جوی هم ممکن است باعث شود آنتن دهی متفاوت باشد. گوشی مشترکان در قدرت و ضعف دریافت سیگنالها هم ممکن است تاثیر داشته باشد و باعث به وجود آمدن مشکل شود. یعنی یک سیم کارت روی یک گوشی، خوب جواب دهد و روی گوشی دیگری، مشکل دریافت امواج داشته باشد.

 


همراه اول- امیر کیهان مسوول ارتباط با رسانه

درباره این که چرا سرعت اینترنت همراه اول کم یا زیاد می شود، باید گفت اصلا در بحث اینترنت همراه نمی توانید سرعت واحد برای کاربران تعریف کنید. یعنی این سرعت بر اساس تعداد افرادی که از یک آنتن سرویس می گیرند متفاوت است. طبعا در آنتن های خلوت، سرعت بالاتر و در آنتن های شلوغ تر، سرعت کمتر است. به طور کلی می توان گفت تا زمانی که کل یک شهر یا منطقه تحت پوشش نسلهای بالاتر 3 و 4 قرار نگیرد، سرعت اینترنت همراه، کم و زیاد می شود.
کم بودن سرعت اینترنت در محیط هایی است که نسل های بالاتر ارائه نشده است. تبدیل سرعت و نسل اینترنت همراه در کشور نیز بستگی به مکان و استان دارد و در استانهای مختلف، فرصت تبدیل این وضعیت، متفاوت است. در تهران ظرف چند ماه آینده کل شهر تحت پوشش نسل های 3 و 4 اینترنت همراه قرار می گیرد.

 

رایتل- پاسخگوی شماره 2627
این مسئله درست نیست. رایتل سرعتها را افزایش داده است. زمانی سرعت 128 کیلو بود ولی در حال حاضر سرعت را از پایه 128 تا 2 مگابیت رسانده ایم و برای خدمات تجاری، سرعت بیشتر است.
در حال حاضر محدودیت خاصی برای دریافت نیست. ولی همانطور که می دانید پروسه نصب دکل مقداری طولانی است ولی ما اکثر مناطق تهران، آنتن داریم. مشتریان می توانند به سایت ما مراجعه کنند تا نواحی کم آنتن را متوجه شوند.
زمان نصب دکل ها اصلا مشخص نیست و ممکن است از چند روز بیشتر باشد ولی شرکت رایتل در پروسه نصب دکل قصد دارد هر چه سریعتر این دکل ها را نصب کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    5 0
    حداقل همراه اول مزخرف ميگويد، چند ماه استكه بنده در خيابان ظفر بابك شرقى بيشتر مواقع يك خط انتن دارم وبايد خودم را بچسبانم به پنجره تا شايد ارتباط برقرار شود ، در صورتيكه قبلا خيلى بهتر بود، چند بار هم درسايت مربوطه درخواست رسيدگى كرده ام كه فرموده اند تا چهل و هشت ساعت اينده برسى و درست خواهد شد ، ما هم بيخيال شديم مگر نه اينكه همراه اول نيز بخشى از سيستم فشل دولتىيست گرچه ظاهرا خصوصى است
  • علی RO ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    8 0
    آنتن دهی همراه اول خیلی پائین آمده
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    4 0
    شبکه 3g ایرانسل مشکلش اینه که وقتی وارد یه ساختمان میشی سیگنالت شدیدا افت میکنه یا قطع میشه فقط تو طبقات بالایی یه مقدار انتن میده این مشکل در جاهای مختلف تهرانن با گوشی های مختلف تست کردم ایرانسل هنوز تمام انتن های خودشو به روز رسانی نکرده به نسل 3
  • کوروش درخشان A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    9 0
    یه دلیلش ماهواره ای نبودن و زمینی بودن پوشش هستش یه دلیل دیگه فروش سیم کارت میلیونها برابر ظرفیت است و یه دلیل دیگه عدم متناسب بودن پهنای باند اینترنت با تعداد کاربران است و یه دلیل دیگه هم تحت پوشش قرار دادن رایتل توسط دکل های همراه اول و ایرانسله،
  • بی نام DE ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    7 0
    تو نجف آباد اصفهان که ۳۵ امین شهر ایرانه همراه اول فقط ب مرکز شهر 3g داده و حومه واطراف شهر سرعت افتضاحه
  • فریب خورده رایتل A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    4 0
    اگر قرار باشد با این جوابهای کلیشه ای مساله تمام شود که این صفحه خبر آنلاین به درد هیچ چیزی نخواهد خورد. این که رایتل جواب داده در همه جا خط می دهد. هنگام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی رایتل خط نمی داد. در بخش ناشران خارجی و ما پی گیری کردیم وگفتند در انجا خط نمی دهد. خوب من که یک غرفه دار در بخش ناشران خارجی هستم و برای اینترنتم از رایتل استفاده کرده ام و در روز اول نمایشگاه اینترنت ندارم و جواب رایتل هم اینه که در آن منطقه اینترنت نداریم . خدا وکیلی رایتل با تمام تبلیغاتش به چه دردی می خورد/ سال گذشته رایتل بهترین فضا را در جلو شبستان در نمایشگاه اشغال کرده و بشدت تبلیغات می کرد و حداقل۲۰ نفر بازاریاب گذاشته بود و امسال یک غرفه ۳ متری هم نداشت. چون سودش را برده بود ...
  • فریب خورده رایتل A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    10 0
    واقعا انتظار دارم این مشکل من را حل کنید. البته اگر واقعا می خواهید وظیفه خبرنگاری خودتان را انجام دهید
  • مهدی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    مدت ۸ ماهه که انتن دهی همراه اول درشهرهای تربت حیدریه .رشتخوار وخوافد خیلی ضعیف شده. مطمینم که مشکل ازگوشیم نیس .چون خیلی ازدوستامم همین نظرو دارن. لطفا همراه اول عزیز اینو درستش کن وگرنه مثله هیچ کس تنها نیست حرف الکی میشه . ممنون
  • غلامرضا DE ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام صمیمانه از مدیریت محترم و تلاشگران سایت خبر آنلاین در انتقال مشکلات مردمی به مسئولان ذیربط سپاسگزاری میکنم در شهرستان ملایر با کمال تاسف افرادیکه از خط همراه اول استفاده میکنتد دارای مشکلات بیشتری هستند حتی تا حدود یک ساعت بطور متناوب قطع آنتن وجود داشته و درطول شبانه روز به سختی یک خط آنتن گوشی پر میشود با گوشیهای مختلف ودر نقاط مختلف شهر خودم امتحان کردم وضعیت به همین روند میباشد حتی به سایت همراه اول و در فرم گزارش مشکلات مورد را مطرح نمودیم به این امید بهبودی در این زمینه حاصل شود و از قدیم گفته اند گوش, اگر گوش تو, ناله,اگر ناله من آنچه به آسمان نرسد فریاد است به این امید که مسئولان اپراتور همراه اول از بهانه هایشان بکاهند و برای کاربران و مردم بها بیشتری قائل باشند