دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، فتنه و انحراف را دو خط قرمز اصلی ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آینده دانست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر در یک نشست خبری که در محل جامعه مهندسین برگزار شد، اظهار کرد: ما در انتخابات در ائتلاف‌هایمان دو خط قرمز داریم؛ فتنه و انحراف و مراقبت می‌کنیم که این دو جریان وارد ائتلاف نشوند و در آن نفوذ نکنند اما مابقی قابل مذاکره هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وحدت اصول‌گرایان در انتخابات آتی و احتمال ائتلاف اصول‌گرایان با جریان منصوب به احمدی نژاد، تصریح کرد: حرف کلی ما و سیاست راهبردی ما این است که وحدت اصول‌گرایان را به حداکثر برسانیم، هدف ما هم وحدت صددرصدی اصول‌گرایان است. البته این یک وحدت فلسفی و ایدئولوژیک نیست بلکه یک ائتلاف برای رسیدن به هدف مشترک است و این احتمال هم ضعیف است که به صددرصد هدفمان برسیم اما تلاش می‌کنیم به آن نقطه نزدیک شویم.

باهنر ادامه داد: درباره آقای احمدی نژاد باید گفت گروه‌هایی که با ایشان همراه بودند یک شخصیت حقوقی واحد ندارند، کسانی بودند که زمان دولت آقای احمدی نژاد با ایشان اختلاف پیدا کردند ولی تا پایان کار با ایشان کار کردند اما اکنون با ایشان ارتباط ندارند. برخی هم به شرط اصلاح برخی مواضع با آقای احمدی نژاد ارتباط دارند و برخی هم با پذیرش همین مواضع ارتباطشان را حفظ کرده‌اند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری در مورد ائتلاف اصولگرایان، اظهار کرد: گفت‌وگو درباره ائتلاف زیاد است و جلسات و رفت و آمدهایی هست که خیلی‌ها رسانه‌ای می‌شود و خیلی‌ها نه. اما جبهه پایداری و جبهه پیروان به طور رسمی با هم مذاکره‌ای نداشته‌اند.

البته موتلفه به عنوان عضو جبهه پیروان با پایداری مذاکراتی داشته اما ما در رابطه با ائتلاف اصول‌گرایان علاقمندیم که جامعتین محور و میزبان باشند و فعالان جریان اصول‌گرایی را دعوت کنند و به نظام‌نامه و اساسنامه نحوه همکاری برسند. هفته گذشته هم بنا بود اولین جلسه رسمی در حضور آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شود که برگزار نشد و ما منتظریم در هفته جاری این دعوت انجام شود که در این جلسه هم جبهه پیروان و هم جبهه پایداری حضور دارند و مذاکرات جلو می‌رود.

اگر بگم بگم کار خوبی بود محکوم نمی‌شد
نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: متأسفانه برخی بداخلاقی‌ها وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم شایع می‌شود. البته انتخابات در کشور ما یک فرصت است و از افتخارات بزرگ ما این است که انتخابات‌ متنوع و متعددی بعد از پیروزی انقلاب انجام شده که شادابی و طراوت ایجاد می‌کند، اما برخی بداخلاقی‌ها اوضاع را کدر می‌کند. ما توصیه می‌کنیم این کارها انجام نشود و هیچ کس برای بیرون بردن رقیب دنبال روش‌های غیراخلاقی نباشد، اگر بگم بگم کار خوبی بود محکوم نمی‌شد.

دبیرکل جامعه مهندسین در پاسخ به سوال دیگری در مورد احتمال ائتلاف طیف نزدیک به علی لاریجانی با طیف نزدیک به دولت، تصریح کرد: ما هنوز تشکیلات رسمی سیاسی و انتخاباتی ناشی از دولت را نمی‌شناسیم و خودشان هم چنین چیزی معرفی نکرده‌اند. حال اینکه معاون اول یا فرد دیگری در دولت دبیرکل حزبی باشند یا در جمع افراد حزب صحبت کنند اشکالی ندارد اما دولت به ماهو دولت حزب ندارد و حتی ستادهای انتخاباتی آقای روحانی که بعضاً در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال هستند از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد تأیید نیستند لذا ائتلاف با دولت معنایی ندارد چرا که اعتدالیون شخصیت حقوقی تعریف شده ندارند و حزبی به نام اعتدالیون وجود ندارد.

جز موسسین حزب لاریجانی نیستم
نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: طیف آقای لاریجانی در مجلس هم فراکسیون رهروان ولایت است که زمانی بحث‌هایی شد که می‌خواهند حزبی در خارج از مجلس تشکیل بدهند، من جز موسسین آن نیستم. از آقای لاریجانی هم سوال کردم و ایشان گفت من جز حزب نیستم. اما به هر حال این فراکسیون طیف وسیعی است که عدد بالایی در مجلس دارد و می‌تواند در انتخابات آینده تأثیرگذار باشد. ما اینها را جز طیف اصولگرایی می‌دانیم و اینها حتماً توسط جامعه روحانیت برای مذاکرات دعوت می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور علی لاریجانی در جلسات اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: هنوز جلسه جامع اصول‌گرایی تشکیل نشده اما نشست‌های دوجانبه و سه جانبه‌ای بوده و خود روحانیت با آقای لاریجانی همانند دیگران مذاکراتی داشته‌اند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری ادامه داد: در زمان انتخابات افراد بعضا حقیقی و بعضا حقوقی فعال می‌شوند اما وزارت کشور بارها گفته تشکل‌هایی که مجوز ندارند نمی‌توانند تحت نام تشکل فعالیت کنند. ما هنوز در کشور دو سه حزب جامع فراگیر ملی نداریم که شناسنامه نداشته باشند و موضع روشن تعریف شده و مکتوبی داشته باشند. البته گروه‌هایی نزدیک انتخابات شکل می‌گیرند و بعد انتخابات تعطیل می‌شوند تا انتخابات بعدی.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =