ماجرای رانندگی در شهر تهران و سفر ایرانیان به تایلند موضوعاتی بود که در جریان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز ششم اردیبهشت ماه پردیس سینمایی ملت میزبان مخاطبان بخش بین‌الملل جشنواره بود، از چهره‌هایی که برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این مجتمع سینمایی حضور پیدا کرده بودند تا سینماگران ایرانی و خارجی حاضردر بخش‌های رقابتی جشنواره.

پیت رایو تهیه‌کننده نیوزلندی در این روز در نشست پرسش و پاسخ کارگاه تولید مشترک به سوالات حاضرین پاسخ داد. این تهیه‌کننده در حاشیه مراسم از نکات جالب سفر به ایران رانندگی آن‌ها را دانست و ادامه داد: «ساعت پنج صبح از فرودگاه به سمت هتل حرکت کردم و هنوز تهران را مشاهده نکرده‌ام. اما در مسیر فرودگاه دیدم که سیستم جاده‌ای بزرگی دارید و رانندگان ایرانی با سرعت بالا رانندگی می‌کنند. البته ایرانی‌ها انسان‌های مودبی هستند چرا که راننده مقابل آن‌ها به محض دیدن چراغ اتومبیل عقبی از مسیرشان خارج می‌شدند. شاید هم با آن سرعت بالا چاره‌ای جز این نداشتند.»

او همچنین در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر اینکه آیا تهیه‌کنندگی فیلمی با مضمونی مشابه «جدایی نادر از سیمین» را بر عهده می‌گیرد، اظهار کرد: «این فیلم یکی فیلم‌های خوب است و از دیدن آن شگفت‌زده شدم. اما داستان این فیلم در سبک رئال است و به درد کار تجاری نمی‌خورد.»

فیلم سینمایی «جان سودا» به کارگردانی فرامرز وکیلی یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجر بود که روز ششم اردیبهشت ماه روی پرده رفت و نشست خبری آن در پردیس ملت برگزار شد.

در این نشست فرامز وکیلی کارگردان، امین جعفری مدیر فیلمبرداری و سندی پلوی بازیگر تایلندی این اثر سینمایی حضور داشتند.

وکیلی با اشاره به شکل‌گیری قصه فیلم اظهار کرد: «اگر بخواهم جامع و کلی بگویم، دلیل ساخت این مستند مسافرت‌های زیاد ایرانی‌ها به تایلند و ازدواج‌هایی که اتفاق می‌افتد، بود. ما تحقیقات و برنامه‌ریزی‌هایمان را شروع کردیم و به دنبال ساخت مستندی درباره ماجرا ایرانی‌ها در تایلند بودیم.»

او درباره انتخاب بازیگر تایلندی فیلم بیان کرد: «برای پیش تولید دو، سه ماه در تایلند بودیم. ابتدا بازیگرمان را از ایران انتخاب کرده بودیم، اما به دلایل مالی نتوانستیم از انتخاب خودمان استفاده کنیم. در نهایت زمانی که برنامه‌ریزی فیلم را با ناامیدی ادامه می‌دادیم، به مدرسه بازیگری تایلند رفتیم و با خانم سندی پلوی آشنا شدیم.»

وکیلی افزود: «ما به دنبال بازیگر چهره نبودیم و نمی خواستیم این بازیگر حتی برای تایلندی‌ها آشنا باشد. خانم پلوی با اینکه در چند سریال به صورت تک قسمت بازی کرده بودند، اما چهره آشنایی ندارند.»

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا باز هم حاضر است تولید مشترک با دیگر کشورها انجام دهد یا خیر، عنوان کرد: «تولید مشترک اتفاق خیلی خوبی است و من دوست دارم آن را باز هم تجربه کنم. به همین دلیل از هم اکنون برنامه‌‌ریزی‌هایی برای فیلم بعدی‌ام که تولید مشترک با کشور لهستان و با موضوع حیات وحش است را شروع کرده‌ام.»

کارگردان «جان سودا» از دلایلی که امکان ساخت این فیلم را راحت کردند، به داشتن مترجم‌های ایرانی بزرگ شده در تایلند اشاره کرد و گفت: «این دوستان هم با فرهنگ ایران و هم با فرهنگ تایلند آشنا بودند. سینمای ایران و تایلند تفاوت‌های زیادی دارند، به شکلی که سینمای تایلند به سمت هالیوود و بالیوود می رود ولی سینمای ایران فضای خاص خودش را دارد.»

سندی پلوی، بازیگر این اثر سینمایی نیز با اشاره به اینکه «جان سودا» اولین تجربه سینمایی او بوده است، گفت: «پیش از این فیلم با سینمای ایران آشنایی نداشتم و فقط درباره جشنواره فجر چیزهایی شنیده بودم. حضورم در یک فیلم سینمایی بین المللی اتفاق جدید بود و خیلی از آن خوشحال هستم. بازی در این فیلم برای من کار سختی بود و کاراکتری که در آن بازی می کردم، خیلی متفاوت بود و اجرای سختی داشت. اما تجربه خیلی خوبی بود.»

سندی پلوی در پایان سخنانش از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =