کاربران اینترنت موبایل در انگلیس با متوسط سرعت 27.9 مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین اینترنت موبایل جهان را در اختیاردارند.

به گزارش خبرآنلاین، سایت ورج با استفاده از آمار جدید کمپانی آکامای دراین‌باره نوشت: درحالی‌که اغلب کشورهای اروپایی متوسط 10 مگابیت بر ثانیه را روی موبایل تجربه می‌کنند، کاربران انگلیسی پرسرعت‌ترین را در اختیاردارند.

گفتنی است در بخش متوسط سرعت اینترنت موبایل کاربران آمریکایی در فصل اول 2016، رقم 5.1 مگابیت بر ثانیه به ثبت رسیده که این رقم کمتر از متوسط سرعت کاربران ترکیه‌ای، کنیایی (در آفریقا) و پاراگوئه‌ای است.

نکته جالب دوبرابر بودن سرعت متوسط اینترنت موبایل کاربران اروپایی در قیاس با کاربران آمریکایی است و مثلاً کاربران اسلواکیایی سرعت متوسط 13.1 مگابیت بر ثانیه، فرانسوی‌ها سرعت 11.5 مگابیت بر ثانیه و آلمانی‌ها نیز سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه‌ای را در اختیاردارند که بالاتر از متوسط سرعت آمریکایی‌ها است و الجزایر که در رده آخر با 2.2 مگابیت جای گرفته، بعد از آمریکا در جدول نشسته است.

البته متدولوژی گزارش‌گیری آکامای بر اساس اتصال 25 هزار آی پی یونیک به صفحات اچ تی‌ام آل، عناصر جاوا اسکریپت، به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ویدئو استریمینگ از هر کشوری بوده است و متوسط سرعت در کنار پیک سرعت اندازه‌گیری شده است و وجود پراکسی روی شبکه‌های موبایل، درخواست موازی، چند کاربره بودن یک آی پی نیز در گزارش تأثیر داشته است.

در گزارش کمپانی آکامای همچنین آمده است که متوسط سرعت در فصل اول 2016 در مقایسه با فصل چهارم 2015 با 12 درصد رشد به متوسط 6.3 مگابیت بر ثانیه رسیده و این در حالی است که پیک سرعت نیز با 6.8 درصد رشد به 34.7 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

در همین مدت میزان دیتای استفاده‌شده با موبایل در یک ماه از 3500 پتابایت در 2015 به 5500 پتابایت در 2016 رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

 

ترافیک ماهانه صدا و دیتا / اریکسون


5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلیا A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    12 1
    و ما هنوز اندر خم کوچه ای هستیم که بعضیها میگن اینترنت پرسرعت موبایل ..................
  • بی نام RO ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    12 0
    اینارو نشون میدین که ما دق کنیم؟
  • .... ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    11 0
    و ايران آخر
  • نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    8 0
    و سرعت انترنت در ایران 1 بیت بر ثانیه هستش. واقعا از مسعولین کمال تشکر را دارم بابت سرعت بسیار زیاد اینترنت و قیمت خیلی پایین آن. سپاسگزارم ...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    5 4
    طبق این گزارش از لحاظ متوسط سرعت اینترنت، ایران با سرعت سه و نیم مگابیت در رده صد و یازدهم دنیاست و از لحاظ ماکسیمم سرعت نیز با هفده و هشت دهم ، صد و بیست و سوم دنیاست. با این وجود، ایران در منطقه آفریقا و خاورمیانه از لحاظ سرعت میانگین با افزایش سی و نه درصد از این لحاظ در جایگاه دوم این منطقه قرار داد آفریقای جنوبی افزایش چهل درصدی داشته است. نکته مهم این‌که ایران از لحاظ اینترنت موبایل از یک و هشت دهم به چهار و هفت دهم مگابیت رسیده و خوشبختانه از جایگاه آخر خود را بالا کشیده.
  • بی نام DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    حجم اینترنت به شدت محدوده چه ایران چه خارج از ایران. حالا سرعتش هرچقدر میخواد باشه.