حجم و ارزش معاملات بورس تهران در هفته منتهی به دوم تیرماه نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب 27 و 24 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بورس اوراق بهادار تهران، در هفته منتهی به دوم تیرماه صنعت «محصولات کاغذی» با بازدهی مثبت 5.6 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در این مدت صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت 6.8 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

میان شرکت ها، «ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران» با مثبت 24.9 درصد و «کارخانه‌ قند قزوین» با منفی 18.4 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشت.

صنعت «بانک ها و موسسه های اعتباری» با 17 درصد حجم معاملات هفتگی، در رتبه دوم قرار گرفت.

در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، قیمت صندوق سپهر اندیشه نوین با 2.3 درصد افت، بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص داد.

میان نهادهای مالی از نظر تغییر ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 0.9 درصد افزایش، بیشترین رشد ارزش خالص دارایی های را از آن خود کرد.

همچنین هفته گذشته میان شاخص بورس های معتبر جهانی، شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 5.5 درصدی بیشترین بازدهی را داشت.

شاخص بورس عربستان سعودی (TASI) نیز با افت 0.5 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد.
در 30 روز منتهی به دوم تیرماه در بازارهای جهانی، قیمت همه فلزات اساسی با افزایش همراه بود و نرخ روی با 11.2 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت و طلا با 1.4 درصد افزایش، کمترین افزایش قیمت را داشت.

بازار سرمایه در هفته گذشته، روزهای پرنوسانی را پشت سرگذاشت؛ به طوری که شاخص کل بین کانال های 72 هزار و 73 هزار واحدی در رفت و آمد بود.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بازار بورس ایران اصلا سالم نیست،نه نظارت درستی داره و همچنین یه عده آدم باهم دیگه همش قیمتها رو اینور اون ور میکنن بخاطر سود بیشتر بکن خیلی از مردم معمولی که سرمایه گذاری میکنن فقط پولشون رو از دست میدن حتی اگه بهترین کارشناس بازار بورس براشون سرمایه گذاری کنه چون بازار بورس ایران همش مافیا بازیه