خبرگزاری تسنیم نوشت:

محمد فرهادی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی که در چارچوب نظام و قانونی هستند می‌توانند در دانشگاه‌ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در دوران دانشجویی قبل از انقلاب در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت‌: با فعالیت‌های دانشجویی به خصوص فعالیت‌های سیاسی دانشجویان بیگانه نیستم و از جنس این نوع فعالیت‌های پر شور آگاهی دارم.

وزیر علوم در ادامه افزود: جامعه اسلامی دانشجویان با سابقه فعالیت سی ساله هم اکنون جامع‌تر و پخته‌تر شده، باید توجه داشت تشکل‌هایی که واژه اسلامی را در عنوان خود یدک می‌کشند باید از سیاسی بودن صرف و محض خارج شده و به سایر فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز بپردازند.

فرهادی با بیان این که اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی باید از نظر علمی نیز فعال و قوی باشند گفت: دانشگاه باید سیاسی باشد ولی سیاست‌زده و سیاست‌گریز نباشد و در این میان تشکل‌های دانشجویی که دغدغه نظام را دارند باید در چارچوب قوانین و مقررات مصوب فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای تشکل‌های دانشجویی باید در جهت حفظ ارزش‌های نظام و انجام امور جهادی نیز فعال باشند، گفت: در خصوص فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌ها می‌توان به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اشاره کرد که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست که برگزاری این کرسی‌ها افزایش یابد و به بهترین نحو برگزار شود ولی این قضیه هنوز کاملا جا نیفتاده و آن طورکه شایسته است صورت نمی‌پذیرد.

وزیر علوم همچنین با رد کاهش تولیدات علمی در کشور گفت: یک نوع دو گانگی در خصوص تولیدات علمی در کشور وجود دارد بدین صورت که از طرفی رشد علمی بر اساس isi  و scopous لحاظ می‌شود و از طرف دیگر ما به تولیدات علمی کاربردی هم بها داده‌ایم که در رده‌بندی شاخص‌های جهانی لحاظ نمی‌شود، ولی با همه این موارد شاهد رشد تولیدات علمی در کشور هستیم و هم اکنون عدد پارک‌های علم و فناوری کشور به 38 رسیده که به همراه 1300 شرکت دانش‌بنیان در جهت افزایش تولیدات علمی کشور فعالیت می‌کنند.

فرهادی در ادامه با انتقاد از رشد کمی بیش از حد در آموزش عالی گفت: هم اکنون حدود 2700 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کنند که از این میان 380 موسسه غیرانتفایی هستند که 260 مورد در همین 10 سال اخیر مجوز گرفته‌اند.

وزیر علوم در پایان سخنان خود به اعضای اتحادیه مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان توصیه کرد که ارتباط خود را با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در انجام امور فرهنگی و سیاسی درون دانشگاهی افزایش داده و تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون و مقررات مصوب تنظیم کنند.

گفتنی است در این دیدار اعضای اتحادیه مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص مسایل فرهنگی ، سیاسی و علمی دانشگاه‌ها با وزیر علوم در میان گذاشتند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =