بحران پناهندگی؛ کشف ۷۱ جسد مهاجران در یک کامیون یخچال دار در اتریش/ مرگ ۲۰۰ مهاجر در لیبی

در روز گذشته بیش از 200 جسد در لیبی و 71 جسد در اتریش از مهاجران پیدا شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، درچند وقت اخیر بحران مهاجران به همه ی دنیا آسیب زیادی زده است ایتالیا در طول تاریخ به این مقدار مهاجر نداشته، موجی از مردم کشور های آفریقایی نیز سعی می کنند از طریق سوریه خود را اروپا برسانند و بسیاری از آنها نیز در این راه کشته شده اند.

کشف ۷۱ جسد در یک کامیون یخچال دار در اتریش

بی بی سی در این باره نوشت: پس از آن که پلیس اتریش تایید کرد که جسد ۷۱ پناهجو در کامیونی در یک بزرگراه در شرق این کشور پیدا شده، وزیر کشور اتریش از رهبران اتحادیه اروپا در خواست کرد تا برای جلوگیری از مرگ و میربیشتر پناهجویان این اطمینان را بدهند که آنها از راههای قانونی و امن وارد کشورهای اروپا می شوند.

این مقام اتریشی کشف اجساد ۷۱ پناهجو را زنگ خطر دانسته و گفته است دیگر کافی که در مقابل چنین حوادثی با شگفتی و همدردی واکنش نشان دهیم.

وزیر کشور اتریش تاکید کرده که پاسخ به مسئله قاچاق انسان شدیدتر کردن تدابیر امنیتی در مرزها نیست، بلکه باید این اطمینان داده شود که برای پناهجویان راهی قانونی برای ورود به کشورهای اروپایی وجوددارد.

پلیس اتریش گفته است که اجساد ۷۱ پناهجو، متعلق به ۵۹ مرد، ۸ زن و ۴ کودک است.

یکی از سخنگویان پلیس با اشاره به این که ۴ نفر در این ارتباط در مجارستان دستگیر شده اند، گفت که این پناهجویان احتمالا از سوریه آمده بودند.

به گفته پلیس اتریش این اجساد در یک کامیون یخچال دار یافت شده که آن را در نزدیکی مرز مجارستان رها کرده بودند.

ماموران پلیس اجساد متلاشی شده این افراد را روز گذشته و هنگامی یافتند که کامیونی را که در یک بزرگراه منتهی به وین مورد بررسی قرار دادند.

رئیس پلیس محلی گفته است ظاهرا این افراد یک و نیم تا دو روز قبل از آن جان خود را از دست داده بودند.

مقامات همچنین گفته‌اند که این افراد احتمالا قبل از اینکه کامیون از مجارستان وارد خاک اتریش شود مرده بودند.

قرار است پلیس شمار دقیق کشته‌ها را در یک کنفرانسی خبری اعلام کنند.

وزیر کشور اتریش گفته است این فاجعه نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا به سیاست واحدی برای مراقبت از جان پناهجویان و مقابله با فعالیت قاچاقچیان انسان نیاز دارد.

کشف ۲۰۰ جسد در لیبی

همچنین در بندر زواره که در غرب لیبی قرار دارد بیش از 200 جسد از مهاجرانی که به صورت قاچاق تردد می کردند توسط پلیس ساحلی لیبی پیدا شد. به گزارش پزشکان بدون مرز که به آنجا برای کمک رفته بودند حدود 40 جسد در قایقی ماهیگیری و 160 جسد معلق در آب پیدا شدند گفته شده هنوز مشخص نیست 110 نفر از مهاجران پس از این حادثه زنده مانده باشند.

با این حادثه آمار تعداد کشته شده های امسال در دریای مدیترانه به بیش از 2500 نفر رسید. این تعداد بیشترین مقدار در طول تاریخ است.

گفتنی است روز 4 شنبه نیز پلیس ساحلی سوئد در سواحل سوریه 52 جسد را در یک کشتی پیدا کردند،450 نفر دیگر نیز در این کشتی قرار داشتند که توسط پلیس سوئد دستگیر شدند. البته لیبی دیگر بهترین کشور برای مهاجرت غیر قانونی نیست و الان پس بهترین مسیر برای مهاجران غیر قانونی رفتن از ترکیه به یونان است.

۴۷۴۷

 

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =