۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

اقتصادنیوز نوشت:

در سال گذشته مبادلات تجاری بین ایران و چک در حدود 24 میلیون دلار بوده که صادرات از چک به ایران پنج برابر صادرات ایران به چک بوده است.
روز گذشته علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور دیدار با مقام‌های اقتصادی جمهوری چک از تهران به مقصد پراگ حرکت کرد.
قرار است در جریان این دیدار، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به امضا برسد.

همچنین قرار بر این است که میزان مروادات تجاری بین این دو کشور افزایش یابد و در این راستا این هیات با حضور در اتاق بازرگانی پراگ مذاکرات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

این در حالی است که طبق آمارهای رسمی گمرک ایران در سال 93 میزان صادرات از جمهوری چک به ایران نسبت به صادرات کالا از ایران به این کشور در حدود پنج برابر بوده است.

در 12 ماه سال 93 نزدیک به چهار میلیون دلار کالا از ایران به جمهوری چک صادر شده که عمده این کالاها شامل روده حیوانات، انگور خشک شده، مبلمان پزشکی ، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر بالای 1000 سی سی، میوه‌های خشک شده، بدنه اتوبوس و مینی‌بوس، کف‌پوش به غیر از گبه و زعفران آماده برای توزیع در خرده فروشی، میوه‌های خشک شده است.

همچنین در سال قبل بیش از 20 میلیون دلار کالا از جمهوری چک به ایران وارد شده که عمدتا شامل دستگاه‌های تصفیه آب، بلبرینگ، مکمل غذایی، آنتی بیوتیک، واکسن دامپزشکی، فیلم عکاسی، کاغذ سیگار، کفش اسکی، ظروف شیشه‌ای و غیره را شامل می‌شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    3 0
    ایران‌چک