حسین توکلی کار سختی دارد.او حالا سرمربی رشته ای است که خیلی ها از آن توقع کسب مدال در المپیک را دارند.

مهری رنجبر- خبرگزاری خبرآنلاین؛حسین توکلی برای دو سال سرمربی تیم‌ملی وزنه‌‌برداری شد. سرمربی تیم نوجوانان و جوانان شنبه حکمش را از طباطبایی سرپرست فدراسیون گرفت آن هم بعد از استعفای سرمربی و مربی تیم‌ملی. او می‌داند کار سختی دارد اما به قول خودش حاضر است همه سختی‌ها را به خاطر عزت ایران به جان بخرد. توکلی از فردا کارش را با شروع اردوی تیم‌ملی وزنه‌‌برداری شروع می‌کند. 

قبول سرمربيگري تيم‌ملي، ريسك بزرگي نبود؟
كار خيلي سختي است. البته من نه حالا كه قبل از حكم سرمربيگري هم كار را با كمك به وزنه‌برداران انجام مي‌دادم اما حالا با وسط آمدن حكم، كار جدي‌تر شده و بايد مسائل جوانان و تيم‌ملي را پيگيري كنم. فعلاً تا قهرماني جهاني لهستان در تيم جوانان هستم و بعداز آن تيم‌هاي پايه را مديريت مي‌كنم. اين تيم‌ها را به مربيان كاربلد مي‌سپارم و تنها برنامه مي‌دهم تا همه انرژي‌ام را صرف تيم‌ملي كنم چرا كه اين تيم مسابقه‌هاي جهاني آمريكا كه انتخابي المپيك هم هست را دارد. البته اميدوارم بتوانيم در المپيك هم پرقدرت ظاهر شده و نتايج درخشان لندن را در المپيك ريو2016 تكرار كنيم.

يعني برنامه تيم‌ملي را نوشته‌ايد؟
من همه ديشب تا صبح را نخوابيدم و روي برنامه تيم‌ملي كار كردم چرا كه شنبه بعدازظهر حكم مرا سرپرست فدراسيون زد و اصرار دارد كه اردو زودتر شروع شود. من ديشب علاوه بر برنامه‌ها، روي انتخاب نفرات هم كار كردم.

اردوي تيم‌ملي از كي شروع مي‌شود؟
طبق برنامه‌اي كه نوشته‌ام، اردوي تيم از سه‌شنبه شروع مي‌شود. البته وزنه‌برداران را در سه دسته جداگانه به اردو دعوت مي‌كنيم. بچه‌هاي المپيكي و شاخص جدا، نفرات ‌برتر ليگ و قهرماني كشور هم جداگانه تمرين مي‌كنند. تعداد زيادي از وزنه‌برداران را در اين سه اردو زير نظر مي‌گيريم تا نفرات اصلي را انتخاب كنيم. براي قهرماني آسيا تيم دوم همراه يكي، دو نفر از جوانان مي‌رود. نفرات شاخص و المپيكي هم در مسابقه قهرماني جهان حاضر مي‌شوند.

شما چطور وزنه‌برداران را انتخاب كرديد. مگر مسابقات قهرماني كشور و ليگ را ديده بوديد؟
من به خاطر علاقه شخصي و البته معرفي افراد و توضيح خيلي از مسائل همراه طباطبايي سرپرست فدراسيون، مسابقات قهرماني كشور را در سالن كارگران ديدم. از طرفي خيلي از اين بچه‌ها شاگردان و دوستان من هستند و آنها را خوب مي‌شناسم. بعضي از آنها هم كه كنار جوانان تمرين مي‌كنند، شناختم از آنها كامل است. نفرات جديدي هم در قهرماني كشور ديدم. حتي مسابقه 77 و 85 كيلو را در شبكه ورزش آناليز مي‌كردم. بنابراين سعي كرده‌ام بهترين‌ها را انتخاب و به اردو دعوت كنم. مطمئن باشيد همه آنهايي كه روي سكوي قهرماني كشور رفته‌اند، شانس دارند خودشان را نشان دهند.

براي انتخاب اردونشينان، وزنه‌برداران بايد از دو فيلتر رد شوند؟
ما از وزنه‌برداران ركوردگيري مي‌كنيم اما در عين حال سلامت آنها هم براي‌مان مهم است. براي ما اردوي پاك ارزش و اولويت دارد.

فكر نمي‌كنيد وقتي رئيس جديد بيايد به مشكل بربخوريد؟
قرارداد من دوساله است. يعني تا المپيك و در كميته ملي المپيك و وزارت ورزش هم ثبت مي‌كنم تا به مشكل نخورم. من سعي كرده‌ام درباره اين قضيه محكم و با پشتوانه خيلي خوبي كار كنم تا خيالم راحت باشد. البته من نگران اين قضيه نيستم، چه يك روز سرمربي باشم و چه دو سال، همه فكر و ذكرم عزت و افتخار‌آفريني براي كشورم است و بس. هدفم كمك به وزنه‌برداري است.

دستياران‌تان را انتخاب كرده‌ايد؟
هنوز تصميمي در اين‌باره نگرفته‌ام. فعلاً در حال بررسي هستم. فعلاً تا نهايي نشدن تصميمم با پانزوان و زالاي كار مي‌كنم. هرچند حالا بيشترين دغدغه من انتخاب فيزيوتراپ و ماساژور تيم است. مي‌خواهم بهترين انتخاب را داشته باشم.

نواب نصيرشلال را هم برمي‌گردانيد؟
من دو ماه پيش با نواب صحبت كردم. او تمريناتش را دوباره از سر گرفته است. مدتي مشكل پيدا كرده بود اما حالا روحيه‌‌اش برگشته و من هم از حضورش در تيم‌ملي استفاده مي‌كنم. با او درباره برنامه تمريني‌‌اش و سيستم‌ها صحبت كرده‌ام و حالا هم هفته‌اي يكي، دو بار با او در تماسم. اميدوارم كه با قدرت برگردد. به ‌هر‌ حال او وزنه‌بردار نقره‌اي المپيك است و با توانمندي‌‌اش حالا حالاها مي‌تواند به تيم‌ملي كمك كند.

از مربيان قبلي تيم دعوت به همكاري نمي‌كنيد؟
از زارع و پانزوان به خاطر زحمات‌شان در اين مدت تشكر مي‌كنم. دوست داشتم با هم كار كنيم اما آنها قطع همكاري كردند. به هرحال براي شروع كارم از آنها و پيشكسوتان رخصت مي‌گيرم. البته با آغوش باز از كمك همه استقبال مي‌كنم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    11 18
    خیلی بچه ها رو شوروندی ببینیم خودت چند مرد حلاجی نکنه مثل درخشان یه شبه بادت خالی شه
  • حميد IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    27 3
    اميدوارم رضازاده رئيس فدراسيون نشه تا بتوني كارتو انجام بدي.مي دوني كه حاج حسين ولكن معامله نيست.