۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵
تصاویر باراک اوباما در حال بازی تنیس و گلف

صحبت از باراک اوباما و ورزش که می‌شود،ناخودآگاه همه حواس‌ها معطوف به بسکتبال می‌شود‌؛ورزش مورد علاقه آمریکایی‌ها که رئیس جمهور فعلی‌شان در آن خبره است و در سطح آماتور هم مشغول به بازی بوده است.

کارن فیروزی- خبرگزاری خبرآنلاین؛«دانک»‌های اوباما روی حلقه بسکتبال چه در تقابل‌های دوستانه و چه در زمین‌های موجود در «کاخ سفید» در شبکه‌های اجتماعی به وفور یافت می‌شود. با این حال دیدن اوباما در حین بازی تنیس در نوع خودش جالب است.
رئيس جمهور آمريكا در تازه‌ترين رونمايي از توانايي‌هاي ورزشي‌‌اش، كارولين ووژنياكي، زن شماره 5 تنيس دنيا را به كاخ سفيد دعوت كرد تا با او مسابقه تنيس بدهد‌؛ البته نه مسابقه‌اي جدي بلكه ديداري نمايشي كه به مناسبت عيد پاك در كاخ سفيد برگزار شد. كارولين ووژنياكي دانماركي كه پيش از اين در صفحه اجتماعي‌‌اش از خداحافظي از دنياي تنيس خبر داده بود و بعد، از آن به عنوان دروغ اول آوريل (دروغ 13) نام برد، در اين نمايش تلاش زيادي كرد تا نشان دهد اوباما چندان هم در تنيس آماتور نيست.

مؤسسه همسر اوباما
دعوت از ووژنياكي به كاخ سفيد و بازي با باراك اوباما ابتكار ميشل اوباما، همسر باراك بود كه از زماني كه پايش به كاخ سفيد باز شده است، تلاش كرده مؤسسه‌اي راه‌اندازي كند كه هدف آن داشتن زندگي سالم با ورزش كردن است. در مؤسسه ميشل اوباما افراد مشهور زيادي از هنرپيشه‌هاي آمريكايي گرفته تا ورزشكاران حرفه‌اي عضو هستند. همسر اوباما اين مؤسسه را به خاطر مبارزه با چاقي كه اين روزها در آمريكا بيش از هر زمان ديگري رواج دارد، راه‌اندازي كرده است و به همين خاطر هر ساله در روز عيد پاك مراسم مشابهي با آنچه كه كارولين ووژنياكي و باراك اوباما انجام دادند، ترتيب مي‌دهد.

اوباما

تنيس با لبخند
رئيس جمهور آمريكا در اين بازي نمايشي بيش از آنكه تلاش كند تا با راكت ضربه‌اي به توپ بزند، سعي داشت لبخند از روي لبانش محو نشود. اوباما كه مقابل ديدگان ده‌ها كودك آمريكايي كه به مناسبت همين برنامه به كاخ سفيد دعوت شده بودند، بازي مي‌كرد، تلاش داشت تا نشان دهد ورزش كردن و فعاليت‌هاي بدني نشاط‌آور است. موردي كه البته در انجام آن تبحر خاصي هم دارد.

اوباما‌؛ ورژن فوتبال
فوتبال بيشتر از نوع آمريكايي‌‌اش. رئيس جمهور آمريكا يكي از محبوب‌ترين ورزش‌هاي كشور را دوست دارد و اگرچه به صورت حرفه‌اي يا آماتور در آن فعاليتي ندارد ولي بازي‌ها را دنبال كرده و پيگير نتايج است. خوش و بش جالب توجه او با يكي از بازيكنان كانزاس سيتي كه به تازگي از اين رشته خداحافظي كرده بود، در كاخ سفيد نشان مي‌دهد كه رئيس جمهور آمريكا چندان بي‌علاقه به اين رشته ورزشي نيست. باراك البته نيم‌نگاهي هم به فوتبال از نوع اروپايي‌‌اش دارد ولي مثل بقيه آمريكايي‌ها چندان علاقه‌اي به آن ندارد. او ترجيح مي‌دهد بيشتر با روبات‌هاي ژاپني چندين بار يك و دو كند!

اوباما‌؛ ورژن گلف‌باز
پيش از راكت - تنيس، اوباما چوب گلف به ‌دست گرفته بود تا روي ديگري از توانايي‌هاي ورزشي‌‌اش را به نمايش بگذارد. او كه چند هفته پيش به يكي از كمپ‌هاي نظامي آمريكا در كشورهاي همسايه سفر كرده بود، هوس بازي گلف مي‌كند و به زمين گلف كمپ نظامي نيروي دريايي آمريكا مي‌رود، آن هم غافل از اينكه دو فرمانده نظامي ارتش در زمين مجاور جشن عروسي‌شان را برگزار مي‌كنند. نيروهاي امنيتي براي اينكه سلامت رئيس جمهور تهديد نشود، عروسي را به تعويق مي‌اندازند تا بازي گلف باراك اوباما انجام شود. اوباما كه بعداً از اين موضوع مطلع مي‌شود، با تلفن به گوشي داماد زنگ مي‌زند و رسماً از آنها عذرخواهي مي‌كند. او براي اين زوج جوان كه گوشي‌شان را روي اسپيكر گذاشته بودند و از خوشحالي در پوست خود نمي‌گنجيدند، آرزوي خوشبختي كرد. البته اين تنها باري نبود كه اوباما گلف بازي كرده است‌؛ او هر وقت فرصت پيدا كند، افراد رده بالاي دولتي را به اين بازي دعوت مي‌كند.

اوباما

 

اوباما‌؛ ورژن بدنساز
باراك اوباما در سفرهاي خارج از كشور هم بي‌خيال ورزش كردن نمي‌شود. او چند ماه پيش در جريان سفرش به لهستان دردسر زيادي براي نيروهاي امنيتي آمريكا به وجود آورد. اوباما در هتل محل اقامتش هوس مي‌كند به باشگاه بدنسازي هتل رفته و مشغول وزنه زدن شود. نكته جالب توجه اينكه يكي از لهستاني‌هاي حاضر در باشگاه به راحتي با گوشي همراهش از اوباما فيلم مي‌گيرد و آن را روي شبكه‌هاي اجتماعي پخش مي‌كند. انتشار اين فيلم سر و صداي زيادي به راه انداخت و مقامات آمريكايي را بر آن داشت تا به شدت از نيروهاي امنيتي ويژه‌اي كه مسئوليت سلامت اوباما را بر عهده دارند، گلايه كنند. توقع آنها اين بوده كه نيروهاي امنيتي سالن باشگاه را براي باراك خالي مي‌كردند.

اوبــاما ورژن بسكتبال
اين موضوع ديگر نيازي به بحث زياد ندارد‌؛ حلقه‌هاي بسكتبال متعددي كه در گوشه و كنار كاخ سفيد نصب شده‌اند، نشان مي‌دهد كه رئيس دولت آمريكا چقدر به اين ورزش علاقه دارد. او هر ساله تيم قهرمان NBA را به كاخ سفيد دعوت مي‌كند و با آنها عكس يادگاري مي‌گيرد. البته قهرمان رقابت‌هاي هاكي و بعضاً فوتبال آمريكايي هم از اين برنامه ويژه باراك بهره‌مند هستند.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =