رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان با تاکید بر این که خوزستان توان تبدیل شدن به قطب جهانی گردشگری را دارد، تاکید کرد: نوروز فرصت خوبی برای تمرین میزبانی کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان، سوسن جهرمی در حالی چنین گفت که راهنمایان ایران در زمستان گذشته در اجلاس کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در پراگ جمهوری چک توانستند میزبانی را برای سال 2017 به ایران بیاورند.

جهرمی که خود در اجلاس پراگ حضور داشته است،‌ تاکید کرد: ما باید از فرصت این میزبانی بهترین استفاده را بکنیم و این موضوع نیازمند همکاری همه نهادهای دست‌اندرکار در حوزه گردشگری در توسعه زیرساخت‌هاست.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان با بیان این که نوروز پرجمعیت‌ترین فصل گردشگری سال در خوزستان است تاکید کرد: بعد از نوروز زمستان بیشترین گردشگر را در استان خوزستان داریم. اما اخبار ریزگردها در زمستان سال گذشته باعث افت گردشگر در این فصل شد و متاسفانه تاثیر اخبار چنان بود که ریزگردها فرو نشست اما گردشگری به وضعیت استاندارد زمستانی خود بازنگشت.

جهرمی ادامه داد: با این حال در حال حاضر گردشگران بهار خوزستان را از دست نداده‌اند و اغلب راهنمایان آموزش‌دیده و کارت‌دار انجمن صنفی مشغول راهنمایی گردشگران هستند.

او با انتقاد از گروه‌هایی که بدون مجوز اقدام به برگزاری و راهنمایی تورهای گردشگری می‌کنند، تاکید کرد: راهنمایان انجمن‌های صنفی دوره‌های دقیقی دیده‌اند. به این ترتیب راهنمایانی که راهنمایانی که بدون آموزش و بدون مجوز از طریق شبکه‌های مجازی تلفن همراه دعوت به تور می‌کنند ضربه جبران‌ناپذیری به وجهه علمی و توان فنی راهنمایان رسمی می‌زنند.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان با تاکید بر این که انجمن‌های حامی میراث فرهنگی و همچنین پلیس نقش مهمی در جلوگیری از این اتفاقات دارند، خبر داد: پیش‌ترها دریافت کارت راهنمای گردشگری برای اعضای انجمن صنفی روند کند و دشواری داشت اما در سال 93 اداره کل میراث فرهنگی خوزستان همکاری خیلی خوبی با ما کرد و دیگر بهانه‌ای برای برگزاری تورهای بدون مجوز با راهنمایان آموزش‌ندیده وجود ندارد.

جهرمی همچنین از برگزاری تورهای اهوازگردی از سوی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان با همکاری شهرداری اهواز خبر داد و گفت: این نخستین بار است که این همکاری با شهرداری اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: در نقاط مختلف شهر اهواز که به عنوان مبادی گردشگری معرفی شده‌اند، خودروهای ون حضور دارند که گردشگران را به همراه یک راهنما از سوی انجمن صنفی در اهواز بگردانند.

جهرمی در ادامه با اشاراه به اجلاس کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در پراگ بار دیگر ضرورت‌های میزبانی ایران در سال 2017 را برای دور این اجلاس یادرآوری کرد و گفت: متاسفانه تبلیغات منفی درباره ایران چنان است که نمایندگان غیردولتی آن باید برای کسب میزبانی کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از عباراتی چون «ما کاملا در صلح‌ایم، تروریست هم نیستیم. لطفا پیام ما را به کشورتان برسانید.» استفاده کنند و تغییر این ذهنیت وظیفه‌ای همگانی به ویژه وظیفه راهنمایان گردشگری است.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان در حالی چنین گفت که ایران برای نخستین بار بود که در کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شرکت می‌کرد و در این حضور توانست طی یک دوره رایزنی فشرده در 4 روز رای ها را به سوی میزبانی ایران در سال 2017 جلب کند. هدایت و اجرای این جریان را صرفا جمع بزرگ راهنمایان گردشگری ایران بر عهده داشتند، بدون آن که دولت و یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آن نقشی داشته باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    5 0
    ما توان داریم اما ....
  • بی نام RO ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    1 3
    جوک می گید؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    1 0
    ما از طلا گشتن پشيمان گشته ايم ، مرحمت فرموده ما را مس کنيد