هدیه والیبال ایران به همسایگان شمالی/ روسها در لیگ جهانی ماندند

روسیه ای ها با شکست دادن ایران در سید یک لیگ جهانی باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شکست آمریکا مقابل لهستان کار ایران در لیگ جهانی را تمام کرد. آنها در همان بازی اول خودشان با قهرمان دوره قبل سه دو امتیاز گرفتند تا هم بازی دوم خودشان تشریفاتی شود و هم بازی دوم ایران مقابل روسیه.

ساعت 20.20 دقیقه .سالن 12 هزار نفری آزادی پر نشده بود. حتی صدای بوق ها هم دیگر "کر" کننده نبود. وقتی بازیکنان وارد زمین شدند سنگینی در نگاه هایشان موج می زد. خودشان هم دوست نداشتند چنین وضعیتی را تجربه کنند. غم عجیبی در نگاه هایشان بود اما آنها باید بدانند که تا همین جای کار هم مردم از آنها راضی هستند. آنها باید سرشان را بالا بگیرند. والیبالیست ها تلاش خودشان را کردند و همین که بالاتر از روسیه، قهرمان المپیک و یکی از پرافتخارترین تیم های جهان قرار گرفتند خودش کلی است.

امشب شاید سالن آزادی کاملا پر نشد اما هواداران آمده بودند تا به شما بگویند خسته نباشید. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که رویش نوشته بود: «بچه ها مچکریم.» هواداران ارزش کاری که شما کردید را به خوبی درک می کنند. آنهایی که فقط در زمان برد به سالن نمی آیند و آنهایی که همیشه می تواند پشتتان به حضورشان گرم باشد.

ست اول:

دربازي دوم امير غفور به جاي شهرام محمودي به زمين آمد. اولين امتياز را روسيه گرفت. عادل غلامي خيلي زود جبران كرد روي پاس سرعتي معروف. غفور دومين امتياز را براي ايران گرفت. غفور كه با خراب كردن سرويس امتياز سوم را به روسيه داد، خودش با اسپك جبران كرد. 

غفور كه آمده تلافي همه بازيهايي كه به زمين نرفته را جبران كند، امتياز ٧ را هم گرفت و بازيكن روسيه با زدن سرويس به تور امتياز ٨ و تايم اوت اول را به ايران داد. ايراني ها بعداز تايم اوت به امتياز ١٠ رسيدند. ساوين هم با جا خالي امتياز ٧ را گرفت.

ماراتن را براي امتياز ٨ روسيه برد. آن هم بعداز جند دست چرخيدن. روسها براي كم كردن اختلاف امتياز ٩ را گرفتند اما موزرسكي براي گرفتن امتياز ١٠ ناكام ماند.ايراني ها خيلي زود دوباره به ١٣ رسيدند تا اختلاف سه شود اما يك اشتباه انها را به ١١ رساند.

اختلاف دو امتياز ماند تا اينكه اسپك سيد دفاع شد و اختلاف به يك رسيد. وقتي سرويس روسها از دست رفت ايران ١٥ تايي شد. روسها اين بار هم با اوت رفتن سرويس امتياز ١٦ و تايم اوت دوم را به ايران تقديم كردند. ١٦-١٤.

روسها بعداز تايم دو اختلاف را جبران كردند و امتياز را برابر١٦-١٦ كردند. اما ميرزاجان پور با اسپكش دوباره ايران را جلو انداخت و بعد هم دفاع دو نفره موزرسكي ايران ١٨-١٦ جلو افتاد.  روسها دوباره خودشان را رساندند. هر چند ايراني ها به خاطر راي داور به خاطر دادن امتياز ١٨  به روسيه ها معترض بودند. امتياز ١٩-١٨ كه شد مهدوي به جاي معروف به زمین آمد. دوباره ١٩-١٩ برابر شدند كه روسيه ٢٠ گرفت.

با اوت رفتن اسپك غفور روسيه ٢١ شد و ميلاد عبادي پور امتياز ٢٠ را گرفت. با اشتباه روسها ايران هم به ٢١ رسيد. دوباره ميلاد عبادي پور نتيجه را ٢٢-٢٢ كرد.

ست دوم:

روسيه با انگيزه اي كه از برد ست اول گرفته، ست دوم را هم طوفاني شروع كرد. اما ايراني ها هم جبران كردند. دو تيم در امتياز ٣-٣ برابر شدند كه ميلاد عبادي پور امتياز ٤ را گرفت و بعد هم امير غفور امتياز ٥. روسها خودشان را به ٤ رساندند اما ميلاد عبادي پور امتياز ٧ را گرفت و دفاع موزرسكي امتياز ٨ و تايم اوت اول را به ايران داد.٨-٤.
ايران به امتياز ١٠ رسيد و روسيه ٦ . امير غفور ايران را ١٢-٨ جلو انداخت که سرمربي روسيه هم تايم گرفت. وقتي ايران به ١٣ رسيد، روسها هم امتياز ١٠ را گرفتند. ميرزا جان پور با اسپكش و ثبت امتياز ١٦-١٢.  پس از این امتیاز تايم اوت دوم براي ايران گرفته شد.
ميرزاجان پور با اسپكش و امتياز ١٩-١٤ اختلاف را به پنج رساند. روسها يك امتياز گرفتند اما زود خودشان ايران را به ٢٠ رساندند و موزرسكي هم به اوت زد تا ٢١-١٥ جلو بيفتد. امير غفور امتياز ٢٢ را گرفت و ایران را یک گام دیگر به پیروزی نزدیک کرد.
سيد ايران را ٢٣ تايي كرد اما روسها با جا خالي ١٨ را گرفت. سرويس روسيه به تور خورد و ايران به ٢٤ رسيد اما ميرزاجان پور هم امتياز ١٩ را به روسيه داد. امير غفور امتياز ٢٥ را گرفت تا ست دوم با نتيجه ٢٥-١٩ به نام ايران باشد و دو تیم برابر شدند.

ست سوم:

امتیاز نخست را میرزاجان پور برای ایران گرفت اما ميلاد عبادي پور هم اولين امتياز را تقديم روسها كرد. غفور ايران را به سه رساند و بعد هم يك امتياز به روسيه داد تا برابر ٣-٣ شوند. ميرزاجان پور امتياز ٤ را گرفت و روسيه هم خيلي زود خودش را به ٤ رساند.

روسيه امتياز ٧ را زودتر گرفت و بعد هم ميلاد عبادي پور ايران را ٧ تايي كرد. روسيه اما امتياز هست را گرفت و صاحب تايم اون اول شد. ٨-٧.تا اينجا امير غفور ١٣ امتياز گرفته و موزرسكي ١٢. روسها ٩-٨ جلو بودند كه با خراب شدن سرويس موزرسكي ، دو تيم برابر ٩-٩ مي شوند و اسپك ميرزاجان پور ايران را با ١٠ امتياز جلو انداخت. روسها با دو پوئن سرويس به امتياز ١٢ رسيدند. بالاخره بعداز چندبار رفت و برگشت روسها با امتياز ١٦ تايم اوت دوم را هم صاحب شدند.١٦-١٣.

روسها با سرويس هاي خوب و البته اشتباه ايراني ها ٢٠-١٥ پيش افتادند كه در اين شرايط سعيد معروف با مهدوي عوض شد. خطاي مهدوي امتياز ٢١ را به روسيه داد و پس از آن سيد امتياز ١٧ را گرفت. در همین لحظه بود که كواچ ميرزاجان پور را با قاىمي عوض كرد. عبادي پور كه امتياز ٢٢ را به روسيه داده بود با گرفتن امتياز ١٨ جبران كرد. اشتباه ايراني ها باعث شد تا امتياز ٢٤ براي روسيه ثبت شود. ميلاد عبادي پور با اوت زدن اسپكش امتياز ٢٥ و برد ست سوم(18 بر 25) را به روسيه داد.

ست چهارم:

امتیاز اول را ایران گرفت اما روسها خیلی سریع جبران کردند و سه امتیاز پشت سر هم گرفتند. آنها که حالا یک امتیاز از بازی با ایران گرفته اند حالا یک جورهایی شانس این را دارند که در سید یک رقابت های لیگ جهانی باقی بمانند. انگیزه روسها و تلاشی که کردند آنها را به امتیاز 6 رساند.6 بر 2. روسيه كه نمي خواهد به سيد دوم سقوط كند، براي اينكه ست چهارم كار را تمام كند همه كار كرد، هر چند ايراني ها امتياز سوم را گرفتند اما اشتباهات هم كار دستشان داد تا روسيه ٨-٣ تايم اوت اول را بگيرد. آنها همه كار كردند نا خيلي زود به امتياز ١٠ رسيدند در حالي كه ايران ٤ بود. كواچ هم تايم گرفت.

شاگردان كواچ انگار انگيزه اي براي بازي ندارند. وقتي آنها روي امتياز ٧ درجا مي زنند ، روسها به امتياز ١٤ مي رسند.
ايراني ها كه به امتياز ١٠ رسیدند، سرمربي روسيه تايم گرفت. امير غفور ايران را به امتياز ١١ رساند. اما قائمي با زدن سرويس به تور امتياز ١٦ و تايم اوت دوم را به روسيه داد.

وقتي داور امتياز اسپك ميرزاجان پور را نداد با اعتراض كواچ و تاييد در خواست ويدىو چك و با امتیازی که به ايران داده شد سالن روي هوا رفت. ايراني ها اختلاف را به دو رساندند ١٨-١٦.
با اوت شدن اسپك روسها و ثبت امتياز ١٨ براي ايران تماشاجيان هم به وجد آمدند و سرمربي روسيه چاره اي جز تايم نداشت.
بر خلاف بازيهاي قبلي تماشاگران اين بار لحظه اي آرام نمي نشينند.


داور بعداز اعتراض روسها با كارت زرد به كري خواني ايراني ها و روسها پايان داد. با اسپك ميرزاجان پور دو تيم در امتياز ٢١ برابر شدند.
موزرسكي امتياز ٢٣ را گرفت و ميرزاجان پور با اشتباهش روسيه را ٢٤ تايي كرد. با دفاع روسها امتياز ٢٥ به نام آنها نوشت تا ٢٥-٢١ ست چهارم تمام شود. روسها بدون شک نتیجه این بازی را مدیون موزرسکی غول 218 سانتی متری خودشان هستند. آنها با دو امتیازی که از این بازی گرفتند در سید یک لیگ جهانی باقی ماندند تا تاریخ مسابقات والیبال برای آنها به بدترین شکل ممکن رقم نخورد.
251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 7
    بی عرضه ها حداقل این بازی آخری رو می بردید دلمون خوش باشه
  • علیرضا A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    45 14
    اونوقت کی با روسیه همسایه شدیم ؟
    • بی نام US ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
      3 0
      جناب از نظر تو دریای خزر به این بزرگی مرز نیست ؟ روسیه یکی از پنج کشور حاشیه دریای خزر هست آی کیو
  • امین اهوازی A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    کواچ در حد این تیم ملی نیست ...
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    44 8
    بالاخره چند چند شدند؟ قصه تعریف نکن...
  • بی نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 2
    ایران فقط می خواست روسیه رو تو سطح اول لیگ جهانی نگه داره.
  • بی نام A1 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    کواچ مربی خوبیه ولی حرفه ای نیست و باید یه مربی بزرگتر بیارن...
  • رضا پیکا نی A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    12 0
    خسته نباشید دلاوران
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    چه جوری نتیجه سه بر یک دو امتیاز واسه روسها داشت ؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    12 2
    نتیجه را درست کردید .عجب قهرمان ما داریم عروسک نخی
  • علی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 4
    باخت عمدی بود. واقعا قصه تعریف کردی اصلا از گزارشتون معلوم نیست نتیجه چی شد در ضمن روسیه هم سقوط کرد و باقی نموند اطلاعات نادرست نده گزارشگر نابغه قصه سرا
  • جک A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    باخت عمدی بود