انتقاد معاون استاندار از رفتار سلیقه ای برخی مدیران صنعتی در هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان از رفتار سلیقه ای برخی مدیران صنعتی در هرمزگان انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بندرعباس، بهروز اكرمی بعد از ظهر شنبه در آئين تجليل از صنعتكاران و معدنكاران استان هرمزگان، عنوان کرد: ارتباط بين صنعت و دانشگاه می تواند به بهبود كيفيت توليدات و استفاده بهينه از نيروی انسانی و انتقال دانش از تئوری به عمل كمك شايانی داشته باشد.

وي با بيان اينكه صنعت و دانشگاه تاكنون نتوانسته اند پيوند مناسبي با يكديگر برقرار كنند، افزود: عدم وجود اراده در تبديل علم به عمل يكی از مهمترين دلايل ايجاد فاصله بين صنعت و دانشگاه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان همچنين با تاكيد بر وابستگی صنعت و محيط زيست به يكديگر، خاطر نشان كرد: نمي توان به بهانه توسعه صنايع به محيط زيست خسارت زد و از طرفی جايز نيست به دليل برخی ملاحضات زيست محيطی جلوی ايجاد اشتغال و توسعه صنايع را گرفت.

اکرمی با تاكيد بر اينكه بايد از تجربه ساير كشورهاي موفق در اين زمينه استفاده كرد، بیان داشت: صنعت توسعه يافته با محيط زيست پايدار و حفظ آن معنا پيدا مي كند و مي بايست براي جلوگيري از تخريب محيط زيست و از طرفي افزايش روند توسعه صنايع به يك فهم مشترك رسيد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم استفاده صنايع از نيروهای ماندگار استان هرمزگان، تصریح کرد: استفاده صنايع از نيروی انسانی متخصص ماندگار در استان علاوه بر توسعه اشتغال استان عاملي مهمي در كاهش قيمت تمام شده محصولات است كه اين نكته بايد بصورت جد از سوي صاحبان صنايع مورد توجه باشد.

وي اشتغال نيروهاي استان در صنايع مستقر در هرمزگان را حق قانوني و منطقي جامعه دانست و اظهار داشت: دکتر روحانی رييس جمهوری در سفر خود به استان هرمزگان اولويت استفاده از نيروهاي بومي را يكي از سياست هاي اصلي دولت عنوان كرد و مديران صنايع بايد مطابق با اين سياست حركت كرده و درغيراين صورت بايد مسير حركت خود را به سرعت اصلاح نمايند.

اين مقام مسئول در پايان با انتقاد از رفتار سليقه ای برخي مديران صنعتي در استان هرمزگان، تاكيد كرد: دولت به عنوان مجموعه اي يكپارچه و هماهنگ داراي سياست هاي واحد است كه اين موضوع با عملكرد جزيره اي و سليقه اي سازگار نبوده و مديران باید خود را ملزم به همراهي با سياست هاي دولت بدانند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =