مشهورترین افرادی که جان خود را بر سر سیگار گذاشتند/ عکس

سیگار که این روزها تلاش برای ترکش در همه رسانه ها به صورت آگهی تبلیغ می شود روزگاری از ملزومات زندگی هنری محسوب می شد.

هادی معیری نژاد-روزی روزگاری در سینما هر ستاره ای که کبریت می کشید و سیگار گوشه لبش را روشن می کرد اکثر حضار در سینما کبریت می کشیدند و سیگار گوشه لب را دود می کردند .

البته آن زمان سیگار کشیدن در سینما آزاد بود و کمتر کسی می دانست که این دودی که فرو می دهد نه تاثیر در دریافت هنری دارد و نه آن سیگار گوشه لب باعث جذابیت می شود بلکه چیزیهایی را به ارمغان می آورد که اول از همه همان بازیگران و ستاره ها را دچار خود کرد.

بسیاری از هنرپیشگان مطرح سینمای هالیوود چهره شان بدون سیگار قابل تصور نبود اما جالب که نه تاسف بار اینکه اکثر آنها با سرطان ریه و حمله قلبی از دنیا رفتند گزارش زیر نگاهی دارد به مشهورترین افرادی که با سیگار از دنیا رفتند.

گرچه فردی چون فیدل کاسترو علیرغم کشیدن سیگار های برگ هاوانایی چندین بار فرشته مرگ را دست خالی برگردانده است اما این دلیل نمی شود که ما مرگ سیگاری های مشهوری چون همفری بوگارت و کلارک گیبل را از یاد ببریم

جان وین

جان وین، بازیگر فیلمهای وسترن و بت آنروزهای سینما با لهجه خاص و سیگار گوشه لب هوش از سر دوست داران وسترن می برد او در 1979 بر اثر سرطان ریه درگذشت .دلیجان. رودخانه سرخ. از فیلمهای معروف او بودند

سیگار

اسپنسر تریسی

اسپنسر تریسی یکی از ستاره‌های اصلی سینمای کلاسیک هالیوود بود و طی سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۶۷ در ۷۵ فیلم ایفای نقش کرد. مؤسسه فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۹ او را در رده نهم برترین هنرپیشگان مرد تاریخ سینما قرار داد. او در 1967 بر اثر حمله قلبی و استعمال دخانیات از دنیا رفت.

کاپیتان شجاع ،شهر پسران ، سان فرانسیسکو ،حدس بزن چه کسی برای شام میآید از فیلمهای اوست

سیگار

فرانک سیناترا

فرانک سیناترا خواننده و هنرپیشه محبوب آمریکایی هم سیگاری قهاری بود وی در 1998 بر اثر حمله قلبی درگذشت سیناترا همچنین از سرطان مثانه، آلزایمر و عوارض سکته مغزی رنج می برد.

سیگار

دیمیتری شوستاکوویچ،

آهنگساز روس دوره شوروی بود. او چه در زمان حیات خود و چه بعد از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان سده بیستم شناخته می‌شد. شوستاکوویچ هم که سیگار زیاد می کشید بر اثر سرطان ریه در ۹ اوت ۱۹۷۵ در سن ۶۸ سالگی در مسکو درگذشت و در گورستان نووودویچی به خاک سپرده شد.

سیگار

ژان پل سارتر

فیلسوف اگزیستانسیالیست فرانسوی دو بار در 1971 و 1973 دچار حمله قلبی شد او هیچ وقت سلامت کامل خود را باز نیافت ژان-پل سارتر در روز ۱۵ آوریل ۱۹۸۰ در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان بروسه پاریس در پی ادم ریوی از دنیا رفت.

سیگار

گری مور

آهنگ‌ساز، گیتاریست و خواننده نامدار اهل ایرلند شمالی و پیشرو سبک بلوز-راک در جهان بود. وی در کشیدن سیگار افراط می کرد گری مور در ساعات اولیهٔ بامداد ۶ فوریه ۲۰۱۱ در هتل کمپینسکی استپونا در کشور اسپانیا-که تعطیلات‌اش را در آن‌جا می‌گذراند-به علت سکته قلبی درگذشت. او هنگام مرگ ۵۸ سال داشت.

سیگار

ملینا مرکوری

ملینا مرکوری هنرپیشه، خواننده و سیاست‌مدار اهل یونان بود که به عنوان قهرمان ملی یونان شناخته می‌شود او در 6 مارس 1994 در آمریکا به دلیل سرطان ریه درگذشت.

سیگار

استیو مک کوئین

ترنس استفن "استیو" مک‌کوئین بازیگر آمریکایی بود. وی ملقب به «سلطان خونسردی» و یکی از مظاهر فرهنگ ملی است. شخصیت دشمن‌گونه وی در فیلم‌ها باعث شد نامش در اکثر فیلم‌های پرفروش دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ ظاهر شود. وی بخاطر بازی در فیلم دانه‌های شن (۱۹۶۶) نامزد دریافت جایزه اسکار شد. از دیگر فیلم‌های مشهور وی می‌توان به پاپیون، گریز، فرار بزرگ و بولیت اشاره کرد. در سال ۱۹۷۴ استیو به عنوان گران‌ترین بازیگر جهان معرفی شد، ولی تا ۴ سال بعد از کسب این عنوان در هیچ فیلمی بازی نکرد.

بیماری او در ۲۲ دسامبر ۱۹۷۹، سرطان ریه ناشی از مجاورت با ماده سرطان‌زای پنبه‌نسوز تشخیص داده شد. با توجه به اینکه او زیاد سیگار می‌کشید، این باعث وخیم شدن بیماری او شد؛ ولی او این راز را تا یک ماه قبل از مرگش حفظ کرد. سرانجام استیو مک کوئین در ۷ نوامبر ۱۹۸۰ و در ساعت ۳:۴۵ صبح در مکزیک درگذشت. گفته می‌شود پیش از مرگ وی بلند شده و از پرستار درخواست یک لیوان آب خنک می‌کند و بعد می‌میرد.

سیگار

گروچو مارکس

بازیگرو کمدیم مشهور برادران مارکس که او هم به دلیل افراط در کشیدن سیگار در 1977 با کمپلکسی از بیماری های مرتبط با سیگار از سرطان ریه گرفته تا بیماری قلبی در گذشت.

سیگار

دین مارتین

چهره محبوب یک کمدین و خواننده خوشتیپ آمریکایی- ایتالیایی که با همکاری جری لوئیس بسیار خوش درخشید او نیز که سیگاری قهاری بود در سال 1995 به دلیل نارسایی حاد تنفسی از دنیا رفت.

سیگار

کلارک گیبل

بت سالهای بر باد رفته در سینما؛ او به خاطر بازی در نقش رت باتلر در فیلم بر باد رفته به شهرت جهانی رسید. او تنها توانست برای یکبار جایزه اسکار را از آن خود بکند وی برای حضور در آخرین فیلمش، ناجورها، ۱۶ کیلوگرم از وزن بدنش را کم کرد. استفاده مفرط از قرص‌های لاغری و استعمال شدید دخانیات (گیبل به مدت ۳۰ سال به طور متوسط روزانه ۳ پاکت سیگار می‌کشید) «سلطان هالیوود» را در 16 نوامبر 1960 تسلیم مرگ کرد. چهار ماه پس از مرگ وی، تنها پسرش جان کلارک گیبل به دنیا آمد.

سیگار

همفری بوگارت

بوگارت بت محبوب جوانان بعد از جنگ جهانی دوم همیشه سیگار مشور خود را به لب داشت اورا شاید بتوان مشهورترین سیگاری دنیا نامید اما این بازیگر محبوب در سن 57 سالگی به دلیل افراط در سیگار و سزطان مری در 1957 از دنیا رفت.

سیگار

تی اس الیوت

تی. اِس. اِلیوت با نام کامل توماس استرنز الیوت شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. او با آثاری چون «سرزمین هرز» (۱۹۲۲) و «چهار کوارتت (۱۹۴۳)، رهبر جنبش نوسازی شعر و شاعری به شمار می‌رفت.
الیوت که سال‌ها بود به دلیل آب و هوای لندن و سیگار کشیدن‌های مکرر خود از سلامتی کامل برخوردار نبود بالاخره در ۴ ژانویه ۱۹۶۵ در لندن درگذشت.

سیگار

بت دیویس

بت دیویس هنرپیشه شماره یک آمریکایی سالهای دور نیز به دلیل افراط در کشیدن سیگار جان خود را در 1989 از دست داد.

سیگار

گری کوپر

فرانک جیمز «گری» کوپر معروف به گری کوپر، بازیگر سرشناس آمریکایی صاحب دو جایزه اسکار در بخش رقابتی و یک جایزه اسکار افتخاری بود. وی اکثراً در فیلم‌های سبک وسترن به ایفای نقش می‌پرداخت.

سیگار

گری کوپر نیز که از بت های سینمای هالیوود به شمار می رفت در 1961 به دلیل ابتلا به بیماری مزمن ریوی و تنفسی که حاصل از افراط در کشیدن سیگار بود جان خود را از دست داد

4746

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    28 25
    همفری بوگارت در حین عمل مرده ونه در اثر سرطان
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    من 26 سالمه بعد.6 سال سیگار.کشیدن سه.ماه است.که.نمیکشم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      10 3
      تبریک می گم بهت
  • علی US ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    53 48
    سن هر کدوم هم مینوشتیدطرف 80 سال سیگار کشیده بعد مردهتحقیقات نشون داده ژنتیک تو این بیماری ها موثر ترهعامل مرگ غصه هست و فقر
  • حسین SE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    وای ... استیو مک کویین، کلارک گیبل، فرانک سیناترا..... این ها سیگاری بودند؟؟ من از سیگار خوشم نمی آد، اما همین امروز سیگاری می شم.... عاشق شونم...
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    59 3
    یاد چه هنرپیشه هایی رو زنده کردید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    64 11
    اصرار شما به استفاده از عبارت "افراط در سیگار کشیدن" خواسته یا ناخواسته به مخاطب چنین القا می‌کند که گونه‌ای از سیگار کشیدن هست که چون افراطی نیست پس خطرناک هم نیست.
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    48 22
    اینها اکثرا در پیری از دنیا رفتن. 30 سال سیگار کشیدن روزی 3 پاکت خیلی نشون دهنده مضر بودن نیست
  • بی نام RO ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    47 34
    چرا در کارخونه های سیگار سازی پلمپ نمیشه
  • ارده IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    خیلی ناراحتم کردین. واسه رفع ناراحتیم یه سیگار میکشم
  • سیگاری A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    65 9
    داداش آتیش داری ؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    17 1
    جالب بود.مرسی
  • omidss IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    46 9
    همه ميميرن ،،، اما مرگ با سيگار دردناكتره ... خيليم دردناكتر
  • آزاد RO ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    35 2
    با سلام یول براینر یادتون رفته ... یکی از معروفترین کچل های سینما ... ضمنا کلیپ معروفی در زمینه ترک سیگار بر اساس حرفهای آخر او در روی تخت بیمارستان ساخته شده
  • میلاد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    15 43
    این ها چهره های بزرگ تر از اونی هستن که بخواین با این چیزا خرابشون کنید
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    40 9
    لعنت بر سیگار هر کاری هم میکنیم همسر و دوست و اشنا و فامیلامون دست از کشیدن بر نمیدارن با دودش هم برای بقیه اسایش نمیگذارن.
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    71 5
    دکتر شریعتی رو فراموش کردید
  • کردستان IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    38 5
    بعد از 21 سال کشیدن سیگار به لطف خدا الان پاکم،شکرشکرشکر
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    29 5
    اون کسی که سیگاری وازمضرات سیگارمخبرداره ولی بازم دس برنمیداره به خاطراینکه میگه چیزی که بهم ارامش میده وارومم کنه حاضرم واسش جونمم بدم,مثل خود من.