ایرنا نوشت:

بیش از هفت هزار گدای جمع آوری شده در شهرستان شیراز را به کمیته امداد ارجاع دادند که به استناد سخن رییس کمیته امداد شهرستان شیراز مشخص شد نزدیک به یک هزار و 950 نفر از این جمع شدگان خود را به گدایی زده بودند و نیازمند واقعی نبودند.

مرآت رسولی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز آمار جمع آوری شدگان را مربوط به ابتدای سال 93 تا اواخر اسفند این سال ذکر کرد.

این آمار نشان می دهد که چهار هزار و 500 نفر گدای معتاد، بیش از 500 نفر اتباع بیگانه و 51 نفر نیازمند کمک کمیته امداد امام خمینی شهرستان شیراز بودند.

در نتیجه، مطابق این آمار بقیه این جمع آوری شدگان، خود را به گدایی زده بودند.

رییس کمیته امداد امام خمینی شیراز که با ایرنا مصاحبه کرد، گفت:اگر شهروندان شیراز افراد محتاج را شناسایی و بعد به آنها کمک کنند هیچ گاه در این شهر فرهنگی افراد به صورت های مختلف به گدایی نمی پردازند و این نهاد آمادگی کامل دارد تا با مردم همکاری کند.

رسولی پیشنهاد کرد هر شهروند با معرفی نیازمندان به کمیته امداد در این زمینه گام بردارد که کمیته امداد بعدازبررسی، نیازمندان واقعی را تحت پوشش قرار می دهد.

رسولی بیان کرد که 26 هزار نفر در شهر شیراز، فقر مطلق دارند که تحت پوشش کمیته امداد هستند.

55 هزار نفر در قالب 26 هزار و 100 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شیراز هستند که از این تعداد سه هزارو 800 خانواربه صورت چند خدمتی هستند که افزون بر مستمری از سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردارمی شوند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =