تسنیم نوشت:

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه تاکید کرد که کاروان متشکل از ۹ فروند کشتی نظامی و تجاری ایران از اطراف آب های یمن دور شده‌اند و این مساله موجب کاهش نگرانی های آمریکا شده است.

به گزارش رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد که کشتی های ایرانی، از منطقه دور شده اند، اینکه برنامه های بعدی کشتی های ایرانی چه خواهد بود، ما نمی دانیم.

وی در ادامه افزود: این یک اتفاق خوشایند است چرا که موجب تنش زدایی می شود و این چیزی است که ما به همه طرف ها پیشنهاد می دهیم.
استیو وارن سخنگوی پنتاگون نیز پیش از این گفته بود که کاروانی متشکل از کشتی های ایرانی در آب های بین المللی به سوی سواحل عمان در حرکت هستند و همچنان به مسیر خود به سوی شمال شرق ادامه می دهند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این  مدعی شده بود که : واشنگتن در خصوص این مساله با تهران بسیار صریح بوده است. در شرایط کنونی، کشتی های آنها در آبهای بین المللی هستند. یک دلیل برای این وجود دارد که ما کشتی های خود را در منطقه خلیج فارس نگه داشته ایم و این دلیل آن است که مطمئن شویم که آزادی کشتیرانی در منطقه را تامین کرده ایم.

اوباما در ادامه افزود: چیزی که به ایرانی ها گفته ایم این است که اگر سلاح هایی وجود داشته باشد که به گروه هایی در یمن تحویل داده شود که امنیت کشتیرانی را با تهدید روبرو کند، این یک مشکل خواهد بود. ما برای آنها پیام های مبهمی را ارسال نکرده ایم. ما برای آنها پیام های مستقیمی را فرستاده ایم.

آمریکا روز دوشنبه ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" را در خلیج عدم مستقر کرد تا محاصره دریایی یمن را تشدید کند. هدف اصلی از این اقدام آمریکا، نظارت بر کشتی های ایرانی عنوان شده است.

ائتلاف برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی و با حمایت آمریکا حملات هوایی شدیدی را به خاک یمن انجام داده اند که بر اثر این حملات صدها نفر از جمله غیر نظامیان به خاک و خون کشیده شده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    عزت ایرانی