ایسنا نوشت:

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دایره شمول طرح رتبه‌بندی گفت: تمامی معلمان بالای شش سال سابقه مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

هاشم مسعودی در میزگرد رتبه‌بندی معلمان که در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور برگزار شد، با بیان اینکه ما نباید تنها به این صورت اقدام کنیم که یک نیروی انسانی کاری انجام دهد تا آخر ماه حقوقی دریافت کند، گفت: باید به کارآمدی نیروی انسانی توجه کرد.

وی افزود: هیچ مکانیسمی برای آنکه حقوق کارکنان را کم کنیم نداریم و در رتبه‌بندی معلمان به دنبال نظام ساختارگرا هستیم که مبتنی بر شایستگی و توانمندی نیروی انسانی باشد تا فرد با بهره‌وری بالاتر حقوق بیشتری دریافت کند.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دایره شمول طرح رتبه‌بندی گفت: تمامی معلمان بالای 6 سال سابقه مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

مسعودی در پاسخ به اینکه با توجه به رتبه‌بندی فعلی وزارتخانه که افراد دارای رتبه‌های ارشد، عالی و خبره هستند با اجرای طرح رتبه‌بندی تنزل درجه پیدا می‌کنند، گفت: خیراینگونه نیست که کسی تنزل رتبه پیدا کند. در آموزش و پرورش 65 درصد معلمان در رتبه خبره و عالی قرار دارند که با اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق آنها بین 320 تا 540 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین 140 هزار نفر دارای رتبه ارشد هستند که حقوق آنها بین 180 تا 240 هزار تومان افزایش می‌یابد و مابقی رتبه‌های کمتری دارند. البته ممکن است بدی شرایط آب و هوا در میزان افزایش حقوق آنها موثر باشد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین به چگونگی احراز شاخصه‌ها و ویژگی‌های ارتقایی معلمان اشاره کرد و گفت: اگر کسی بخواهد رتبه‌اش ارتقا یابد اول باید مدیر مدرسه تایید کند سپس به شورای مربوطه برود و در نهایت کمیته تخصصی هر استان بررسی می‌کند که روند کار بسیار ساده شده است.

سلیمی جهرمی، رییس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه کارهای مقدماتی رتبه‌بندی آغاز شده است، گفت: این طرح را تا یکی، دو سال دیگر ادامه می‌دهیم. مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی در این طرح وظیفه تولید نظام سنجش صلاحیت را بر عهده دارد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم DE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    5 2
    چطور همین چند روز قبل جناب وزیر رقم افزایش را بین 300 تا 800 هزار تومان اعلام کردند و حالا این آقا رقم حداکثر 540 هزار تومان اعلام نمود ؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    لطفا برا معلمانی که زبان دوم تدریس میکنن و آموزش برای بچه هایی که زبان مادریشان فارسی نیست دارای سختی هایی است و همچنین معلمانی که دارای مدرک بالا هستن شرایطی رو در نظر بگیرن
  • شهرام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 0
    دیگه کی؟ مهرماه رسید و کار رو شروع نکردن... مطمئنا تا آخر سال کشش میدن و بعد هم با حقوق مابقی کارمندا، یه مقدار ناچیزی به اسم ارتقا شغلی به ما اضاف میشه... اگر راست میگفتن باید تا الان مراحل اولیه رو انجام داده بودن که اول مهر حکم جدید بخوره نه اینکه از اول مهر شروع کنن و دست آخر هیچ به هیچ... فریاد ما را بشنوید لطفا
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    5 0
    سلام. خیلی ممنون از این که طرح رتبه بندی معلمان سروسامان گرفت ولی آیا معلمان زیر 6 سال سابقه معلم به حساب نیامده و کار آموزش را برعهده ندارند؟
  • بی نام DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    4 0
    چرا معلمانی که زیر 6 سال سابقه دارند شامل این طرح نمی شوند حتما این هم از عدالت اجتماعی و اداری آموزش. و پرورش هست. واقعا که آدم چی بگه یه ذره منطق داشته باشید
  • بی نام DE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    7 0
    مگه قرار نشد. به. همه. ۱ میلیون. اضافه. شه. چی. شد؟
    • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
      5 0
      خخخخخخخخخخخخخ
  • دبیر A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 2
    آیا ارتقای رتبه مدیران نیز به تایید معلم ها صورت می گیره................؟
  • حسین ج IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    بودجه ای که برای طرح رتبه بندی برای نیمه دوم امسال اعلام کرده اند 1350 میلیارد تومان است اگر 64 درصد معلمان که 640000 نفر می باشد رقمی بین 320 تا 540 هزار تومان بگیرند با میانگین 430 هزار تومان دریافت همین 64 درصد بیش از 1650 میلیارد تومان می شود و دریافت 140 هزار نفر دیگر هم با میانگین 220000 تومان می شود 184 میلیارد تومان در این صورت حدود 500 میلیارد تومان بودجه برای امسال کم می آورند
  • زهرا IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    اونی که شش سال سابقه داره ولی به ارشد نرسیده چی میشه ما که نفهمیدیم .لطفا اگه کسی میدونه به من جواب بده