اپل در حال تدارک سرویس موبایل بی‌سیم خود به‌صورت مستقل در امریکا و اروپاست.

 

به گزارش خبرآنلاین، سرویس شبکه مجازی اپل یا «ام وی نو»/MVNO یک اپراتور مجازی است تا اپل به‌صورت مستقیم بتواند خدمات سیم‌کارت و موبایل را به مشتریان خود عرضه کند.

کاربران زین پس می‌توانند به‌جای پرداخت ماهیانه به اپراتور مخابراتی، بابت استفاده از دیتا، مکالمه و پیامک به اپل پول دهند و اپل نیز متعهد می‌شود تا تمام نیازهای مخابراتی را خود به‌صورت مستقل برای کاربران و مشتریان خود تأمین کند.

برای این کار «اپل سیم» یا سیم‌کارت مخصوص اپل که به‌صورت تراشه روی گوشی‌های جدید ظاهراً می‌شود نصب‌شده و کاربران می‌توانند در صورت نیاز به هر اپراتوری که بخواهند متصل شده و خدمات و سرویس‌های لازم را دریافت کنند ولی طرف حساب آن‌ها اپل خواهد بود نه اپراتورهای مخابراتی!

اپراتورها نیز از دادن خدمات مستقیم به کاربر و مشتری راحت شده و فقط با اپل و در آینده با سایر شرکت‌های بزرگ سازنده روبرو خواهند بود.

منابع آگاه صحبت از 5 سال آینده برای راه‌اندازی کامل پروژه «ام وی نو» خبر داده‌اند چراکه اپل باید در نقش یک اپراتور مجازی بسیاری از سرویس‌ها و خدمات لازم را مهیا کند.

چند روز قبل اپل سرویس پست صوتی خود را بنام iCloud voicemail مور آزمایش قرارداد تا آن را در «ام وی نو» جاسازی کند.

بر اساس ترسیم گرافیکی زیر اپل از سال 2006 به فکر توسعه اپراتور مجازی بوده است و با راه‌اندازی سیم‌کارت اپل گامی مهم در این زمینه برداشته است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =