مدتی است که اخباری مبنی بر منع برخی قشرهای جامعه از جمله مدیران دولتی در استفاده از گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شود. با این حال هنوز ابعاد این موضوع به درستی بررسی و تبیین نشده است.

نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به اهمیت این موضوع اشاره و اظهار کرد:‌ لازم است برای آنکه در کشور به نظم بهتری برسیم، ارتباطات کارکنان دولت از جمله ایمیل‌های کاری هم از ایمیل‌های شخصی جدا شود و برای استفاده دولتی و کاری حتما از ایمیل‌های رسمی که سرور آن‌ها در داخل کشور است بهره بگیریم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات همچنین یادآورشد: احتمالا مطلع هستید یکی از چالش‌هایی که خانم هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا با آن مواجه شده بحث استفاده از ایمیل شخصی برای مبادله برخی اطلاعات دولتی است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در آمریکا که مهد فناوری‌های اینترنتی است مدیر دولتی در نقل و انتقال اطلاعات کاری خود اجازه ندارد از هر محیطی استفاده کند.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌هایی که چندی پیش درخصوص منع استفاده مدیران دولتی از گوشی‌های همراه هوشمند مطرح شده بود، اظهارکرد: لازم است مدیران دولتی در استفاده از گوشی‌های هوشمند دقت کنند، بخصوص در کارهای اداری لازم است مسایل امنیتی کاملا رعایت شود چراکه احتمال دسترسی حداقل چهار گروه به اطلاعات موجود برروی یک گوشی هوشمند وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، شرکت سازنده گوشی، شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای نصب شده برروی گوشی و درنهایت شرکت ارائه‌کننده اینترنت همه به اطلاعات مختلف روی گوشی افراد امکان دسترسی دارند، توضیح داد: بر همین اساس لازم است مدیران و کارشناسان ارشد دولتی اطلاعات کاری خود از فیلم و عکس گرفته تا اسناد و مطالب مختلف را برروی دستگاه‌های ارتباطی شخصی نگهداری نکنند و برای مکالمات با محتوای محرمانه نیز بهتر آن است که گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار نگیرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =