نسیم آنلاین نوشت:

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار است که سهم دولت در خانه دار کردن مردم بیشتر شود به گونه ای که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده این سهم به ۱۲۰ یا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

محمدرضا رضایی کوچی از انجام رایزنی های لازم جهت رشد میزان تسهیلات مسکن به 120 یا 150 میلیون تومان خبرداد و گفت: افزایش تسهیلات مسکن باید با کنترل تورم و جلوگیری ازجهش قیمتی در بازار همراه باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استقبال گسترده مردم برای ثبت نام دریافت وام مسکن، افزود: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی روزانه 300 متقاضی برای ثبت نام وام ازدواج داریم که اگر دولت بتواند به کنترل تورم بپردازد و ارزش پول طی زمانی که پول به عنوان سپرده نزد بانک ها است کاهش نیابد طرح خانه دارکردن مردم با وام 80 میلیونی مسکن قابل عملیاتی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه قیمت مسکن باید کنترل شود، تصریح کرد: در صورت رها کردن بازار مسکن به حال خود و با جهش نرخ آن کسی با 80 یا 100 میلیون تومان تسهیلات خانه دار نخواهد شد.

وی ادامه داد: هر چند که در حال حاضر برای خانه دار شدن مردم با وام مسکن نیمی از سهم را دولت و نیم دیگر را مردم متقبل می شوند اما قرار است که سهم دولت در خانه دار کردن مردم بیشتر شود به گونه ای که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده این سهم به 120 یا 150 میلیون تومان افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درحال حاضر رکود در بازار مسکن حاکم است، تاکید کرد: ایجاد ثبات در بازار مسکن جهت خانه دار شدن مردم باید اولویت وزارت راه وشهرسازی باشد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    16 1
    شما اگر سود دریافتی رو بیارین پایین مردم میتونن خونه دار بشن.بحث 100 یا 150 میلیون نیست بحث اینه که مردم معمولی توان پرداخت قسط های بازپرداخت رو ندارن.اگر به فکر خونه دار شدن مردم هستین سود رو بیارین پایین و مدت زمان پرداخت اقساط رو طولانی تر کنین.اما اگر به فکر حرف زدن و یا تجارت هستین همین روال موجود رو ادامه بدین.
  • بی نام RU ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    9 2
    یک. قیمت خانه بالا می رود. دو. بازپرداخت خیلی بالا میرود.
  • مستاجر IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    گرفتن وام مسکن 80 میلونی اگر با خرید اوراق ازاد بشه همین امسال هم خیلیا خانه دار میشوند هم بازار خانه رونق میگیره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    7 2
    یکی نیست به این بگه قسط این وام چه مبلغی میشه و وامگیرنده در آمد کافی برای پرداخت اقساط آنرا دارد یا باید مثل بنگاه های زود بازده همه اش معوق بشند .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    خداییش نگید 100 میلیون بذارید تا سال بعد 150 میلیون بهتون بدیم. فوری 150 تا رو بدید و سند خانه را گرو بردارید تا بشیم مستاجر بانک. میزان باز پرداختش هم طوری باشه که مثل اجاره خانه بتونیم بدیم. زمانش طولانی باشه مهم نیست.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    با 80 میلیون نیمی را دولت و نیمی را مردم پرداخت می کنند؟؟؟؟...
  • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا الکی جو میدید؟ مردم عادی از پس پرداخت اقساط وام 80تومنی هم برنمیان. تا زمانی هم که هزینه پول بالا باشه و معوقات بانکی هم کم نشه توان پرداخت وام ارزان در شبکه بانکی وجود نداره.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    اخه مسکن مهر مگه چش بود؟؟؟؟ بابا این همه نقدینگی تو جامعه اضافه میکنید مگه فرونشده مغز ... خورده که خانه خودش رو به با وام 150 میلیونی شماها عوض کنه؟؟ خودتون باشید این کار رو میکنید. عقل هم خوب چیزیه بابا عقل هم که نباشه جان در عذابه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 0
    وام مسکن 80 میلیونی برای مراکز استان و بر اساس جمعیت است برای شهرستان 40 میلیون است و با فرض 80 میلیون فقط 38 درصد قیمت یک واحد مسکونی 70 متری در منطقه ای ضعیف را دارد نه 50 درصدی که آقایان اشاره می کنند. اگر کاری از روی درایت و تعقل صورت گیرد باید همان اول درست تصمیم گیری شود نه آنکه هر روز یک نفر نرخ وام را تغییر دهد دلیلش هم عدم استقبال از وام جدید بوده.
  • احمدرضا A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    اگر با مدیریت درست نصف پولی که در کشور اختلاس میشود را به صورت وام 120 الی 150 میلیون با سود 12 درصد و بازپرداخت بیش از 20 سال به خانه اولی ها و کسانی که خریدار زیر 80 متر پرداخت شود مشکل قشر بزرگی حل میشود ولی راه حل برای موضوع وجود دارد ولی گویا از این بی نظمی در سطح بسیار حمایت میشود که گروهی اندکی نفع میبرند