مهر نوشت:

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان قزوین با بیان اینکه نورهای دیده شده در آسمان ناشی از سقوط شهاب سنگ بوده، گفت: محدوده برخورد شهاب سنگ در منطقه ضیاءآباد تاکستان به سمت استان زنجان است.

حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پس از دریافت پیامک در خصوص مشاهده اشیاء نورانی در آسمان استانهای قزوین، زنجان و همدان و شایعه سقوط هواپیما یا شهاب سنگ، اکیپی به مناطق اعلام شده اعزام شد که هیچگونه حادثه هوایی گزارش نشده و خبر سقوط هواپیما تکذیب می شود.

ره انجام گفت: به احتمال زیاد نورهای دیده شده مربوط به سقوط شهاب سنگ بوده که هنوز آثاری از آن به دلیل تاریکی شب به دست نیامده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: محدوده برخورد شهاب سنگ در منطقه ضیاء آباد تاکستان به سمت استان زنجان است و این برخورد در محدوده استان قزوین گزارش نشده است. برخورد شهاب سنگ حوالی ساعت ۲۲ گزارش شده است.

برخورد شهاب سنگ در شهرستان آوج خسارت نداشت

فرماندار شهرستان آوج گفت: در شهاب باران آسمان کشور مناطقی از شهرستان آوج نیز شاهد اصابت سنگ های شهابی بود که در این منطقه خوشبختانه بدون آسیب بوده است.

فرماندار آوج در خصوص مشاهده اشیاء نورانی در این منطقه گفت: پنجشنبه شب پیامکی مبنی بر دیده شدن چند شی نورانی که به سمت زمین حرکت می کرد دریافت شد که در ابتدای امر شائبه سقوط هواپیما و چرخبال را در ذهن متبادر می کرد.

وی افزود: پس از پیگیری های لازم و بررسی موضوع مشخص شد خوشبختانه سقوطی رخ نداده و برخورد شهاب سنگ در سطح وسیعی از مناطق دیده شده که شهرستان آوج نیز شامل آن می شود.

موسوی گفت: در روستاهای دیدار، لجام گیر که هم مرز استان زنجان است این اشیاء کاملا دیده شده که شاهدان عینی اظهارداشتند یک شی دنباله دار با نور شدید در دامنه کوه برخورد کرد و ناپدید و خاموش شد. خوشبختانه شهاب سنگ در منطقه آوج به کوهها اصابت کرده و خسارتی نداشته است.

او گفت: این شهاب سنگ درمناطق خدابنده، رزن، ابهر نیز دیده شده و به نظر می رسد شهاب سنگ بزرگی بوده که پس از برخورد با جو زمین متلاشی شده و به قطعات متعددی تبدیل شده که مناطق وسیعی از استانهای کشور از جمله قزوین، همدان و زنجان را در برگرفته و در اشتهارد هم گفته می شود دیده شده است.

فرماندار آوج یادآورشد: یکی از شاهدان عینی هم در تماس تلفنی با ما اظهارداشت: این شهاب سنگ بقدری نورانی و دنباله دار بوده که خودروهای عبوری کنار جاده متوقف شده و لحظاتی آن را مشاهده می کردند.

موسوی اظهارداشت: در ادامه بازرسی از مناطق احتمالی برخورد شهاب سنگ در ساعات آینده و پس از روشنایی روز اطلاعات بیشتری در این خصوص در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

خسارت شهاب سنگ از بیجار تا اشتهارد

همچنین فارس نوشت: مسئولان ضمن تکذیب شایعه سقوط هواپیما از برخورد شهاب‌ سنگ از بیجار تا اشتهارد خبر دادند.

با اعلام خبر برخورد شهاب سنگ در استان قزوین، ارسلان قاسمی فرماندار بوئین‌زهرا ضمن اعلام عدم خسارت برخورد شهاب سنگ تا این لحظه در شهرستان بوئین‌زهرا اظهار داشت: در ابتدا شایعه سقوط هواپیما مطرح بود که با بررسی‌های به عمل آمده این شایعه تکذیب و مشخص شد شهاب سنگ با زمین برخورد کرده است.

وی افزود: مناطقی در آوج، ابهر در استان زنجان و همچنین مجیدآباد و نظرآباد از برخورد شهاب‌سنگ با زمین دچار آسیب شده‌اند.

فرماندار بوئین‌زهرا ادامه داد: آمادگی لازم باری کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی در شهرستان بوئین‌زهرا وجود دارد و بررسی‌ها برای روشن شدن ابعاد این حادثه همچنان ادامه دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    خبر وحشتناکی بود من تا صبح خوابم نمیبره
  • علی A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    به این سیل همین یکیو کم داشتیم
  • بی نام A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    عکس تیتر مربوط به همین شهاب سنگ مورد ادعاست؟
  • صفدر IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    من در یکی از روستاهای آوج زندگی میکنم و متاسفانه تموم گاوهای من در اثر برخورد شهاب سنگ به شدت ترسیدن.متاسفم که ستاد بحران احتمال سقوط شهاب سنگو پیش بینی نکرده بود.همش تقصیر مسئولینه
  • بی نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 2
    علت افزایش شهاب سنگا واقعا چیه یعتی الان مد شده؟
  • بی نام RO ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 1
    دیدن همچین صحنه های از اسمان واقعا لذت بخشه البته بدون تلفات انسانی و مالی افراد کمی می تونند این جور صحنه های نادر رو ببینند
  • بی نام RO ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    3 0
    به قول یکی از کاربران تو سایت های دیگه، شهاب سنگ های بلوکه شده ایران هم به لطف خدا ازاد شد، جالب گفت :
  • رضا IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    تحریما مثکه واقعا لغو شده
  • جعفر A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    یعنی واقعا شهاب سنگ بازمین برخورد کرده اطلاع رسانی بیشتری بکنید ممنون
  • حسین شرفصالح IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام با توجه به برداشت میلیونها تن نفت و گاز و ذغال سنگ از زمین و سوزاندن انها وزن زمین در حال کاهش است و چون زمین در میدان جاذبه خورشید و سیارات دیگر قرار دارد و سبکتر میشود به سمت انها کشیده میشود و از مداری که طی میایونها سال در ان چرخیده و خارج میگردد و در معرض برخورد اجرام اسمانی قرار میگیرد و این همان اخرالزمان پیش بینی شده است و علت گرمایش زمین هم کشیده شدن زمین به سمت خورشید است چون وزنش کم شده است
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    مگر اینکه شهاب سنگ ما رو نجات بده
  • علی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 1
    چرا نظرات منو درج نمی کنید؟
  • ,,, A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    2 0
    سلام من دیروز عصر تو باغ اطراف زنجان ى صدای انفجاری شنیدم انگار از پشت کوه ها بود خیلی صدای وحشتناکی بود گفتم شاید هواپیما سقوط کرده چون انگار دودی تو اسمون بود و خیلی زیکزاکی حرکت کرده بود و ب نزدیک کوه ها غیبش زده بود,
  • حامدآل عصفور IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    4 4
    سلام. من ساکن مینودرقزوین هستم.هنگام خروج خانه حدود ساعت هشت شب سقوط شهاب سنگو از فاصله نزدیکی دیدم. بسیار زیبا و پرنور بود. اگه خواستید میتونم بیشتر اطلاعات بدم.
    • کیانا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
      0 0
      بازم دربارش بگو
  • یگانه A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام من در باغ در شهرستان ضیا آبادبودم و با چشم خودم سقوط شهاب سنگ را دیدم و بسیار متعجب بودم صحنه بسیار جالب و درعین حال غیر قابل وصف بود البته این اتفاق حوالی ساعت 5 عصر بود . بسیار زیبا و پر نور بود.