مهاجم پرسپولیس این روز ها در نوک پیکان انتقاد ها قرار دارد.

خبرورزشی نوشت:  این روزها «رضا خالقی‌فر» زیر تیغ انتقادات شدید رفته و پرسپولیسی‌ها، او را مقصر شکست مقابل استقلال خوزستان می‌دانند. رضا که سیاست سکوت را در پیش گرفته بود، پس از نمره پایینی که در برنامه 90 به او اختصاص داده شد، بغضش‌ در خبرورزشی ترکید. این مصاحبه را از دست ندهید.
فشار انتقادات نسبت به تو زياد شده، در اين مورد حرفي نداري؟
چرا حرف نداشته باشم؟ كمرم زير اين همه انتقاد خم شده است. بگذاريد داستاني را براي‌‌تان تعريف كنم. از روزي كه از راه‌آهن به پرسپوليس آمدم، قرار شد مهاجم باشم اما در همان اولين جلسه تمرين، مرا در پست هافبك نفوذي به بازي گرفتند. فصل قبل در 7 پست براي پرسپوليس بازي كردم. از دفاع راست گرفته تا مهاجم نوك. هر روز يك پست، هر بازي يك جاي زمين. چطور انتظار داريد نسبت به كاري كه انجام مي‌دهم، تمركز داشته باشم؟ امروز همه مي‌گويند من مقصر هستم اما به خدا قسم يك بازيكن به تمركز احتياج دارد.

قبول داري در هيچ پستي براي پرسپوليس خوب بازي نكردي؟
بله. در همين فصل، بازي اول به عنوان مهاجم وارد زمين شدم و بازي دوم هافبك دفاعي بودم. من بد بازي مي‌كنم چون جايگاه مشخصي ندارم. در فصل قبل و مقابل الهلال، به عنوان هافبك نفوذي به ميدان رفتم، بعد از 15 دقيقه، به سمت راست خط دفاع رفتم و سپس هافبك راست شدم. شما جاي من باشيد با چه تمركزي بازي مي‌كنيد؟ الان همه مي‌گويند من بد هستم، قبول دارم اما به خدا قسم در پرسپوليس «سوخت» شدم. من مي‌گويم به من فرصت بازي در خط حمله را بدهيد، اگر جواب ندادم، آن وقت به من فحاشي كنيد. در آن شرايط، نوكر همه پرسپوليسي‌ها هم هستم. شما نمي‌دانيد در تيم ما چه مي‌گذرد.

خب اين فرصت برايت به وجود آمده كه خودت همه چيز را تعريف كني. ماجرا چيست؟
ما در هر هفته، يك لشكر محروم و مصدوم داريم. من دوست ندارم در خط هافبك حتي به عنوان بازيساز بازي كنم اما صبح روز بازي با استقلال خوزستان به من گفتند تو هافبك دفاعي هستي. توجيه نمي‌كنم، خيلي بد بازي كردم اما شرايط اهواز هم خيلي بد بود. هيچ چيز در آن بازي، شرايط عادي نداشت. روز من هم نبود ولي مگر در آن بازي فقط من اشتباه كردم؟ 11بازيكن بوديم كه به طور متوسط، هر كدام‌مان چند بار دچار اشتباه شديم. حالا فشارها روي من است چرا، نمي‌توانم در خط مياني بازي كنم. اصلاً خصوصيات من، مختص فورواردهاست. مرا در جايي از زمين بازي مي‌دهند كه بلد نيستم حتي در آن پست‌ها پاس بدهم.

بالاخره تو تجربه سال‌ها بازي در ليگ ‌برتر را داري. انتظار از رضا خالقي‌فر بيشتر از بازيكنان جواني مثل ايمان صادقي است. قبول داري؟
بله و مي‌گويم هيچ راهي براي توجيه عملكرد ضعيفم نيست ولي هر پستي در فوتبال، يكسري شاخصه دارد. من شايد يك مهاجم يا هافبك تهاجمي باشم اما مطمئناً نمي‌توانم مدافع راست بازي كنم. كجاي فوتبال من شبيه هافبك‌هاي تدافعي است؟ حالا آن روز كه روز من هم نبود و گرماي هوا هم پدر همه را درآورده بود. مي‌دانيد موضوع چيست؟ از روز اولي كه من به پرسپوليس آمدم، متوجه شدم هر وقت مي‌خواهند از حميد درخشان انتقاد كنند، پاي مرا پيش مي‌كشند. برخي از درخشان خوش‌شان نمي‌آمد، مي‌گفتند خريدهاي بدي كرده و بعد فوراً مي‌گفتند مثلاً همين رضا خالقي‌فر كه بازيكن خوبي نيست را به پرسپوليس آورده است! وقتي از روز اول چنين نگاهي روي بازيكن باشد، چه انتظاري داريد كه من بتوانم خودم را نشان دهم؟ ببينيد از من در اين مدت چقدر انتقاد شد و از باقي بازيكنان چقدر تعريف و تمجيد. من اگر بهترين بازيكن زمين مي‌شدم، هيچ‌كس نگاهم نمي‌كرد اما اگر يك اشتباه مي‌كردم، همه انتقاد مي‌كردند.

چرا در پرسپوليس اين‌طور است كه براي هر ناكامي، يك نفر بايد مقصر باشد؟
همه به دنبال يك نفر هستند تا پشتش پنهان شوند. مي‌خواهند تقصرات عدم نتيجه‌‌گيري تيم را به گردن يك نفر بيندازند و خودشان را خلاص كنند. چه كسي از من بهتر؟ من كه هيچ‌كس را پشت‌سر خودم ندارم.

الان پست اصلي تو در پرسپوليس كجاست؟
به خدا خودم هم نمي‌دانم. آرزويم اين است كه فوروارد بازي كنم اما هر پستي به بازي گرفته مي‌شوم به غير از فوروارد. حرفم را قبول كنيد كه تمركز ندارم. بازي كردن برايم سخت شده. البته از برانكو ممنونم كه به من اعتماد و اعتقاد دارد و مي‌خواهد در تيمش بازي كنم اما نمي‌توانم از اين پست به آن پست بروم.

اين حرف‌ها را به ديگران هم گفته‌اي؟
بله. قبل از شروع فصل، وقتي مي‌خواستم قراردادم را تمديد كنم، به مسئولان باشگاه گفتم و آنها هم تأكيد كردند كه مي‌توانم در پست مهاجم بازي كنم. حتي با برانكو هم صحبت كردم و گفتم يا مرا به عنوان مهاجم به زمين بفرست يا اصلاً به من بازي نده چون در اين صورت خراب مي‌شوم. فوتبالم در پرسپوليس سوخت. بازي با سپاهان در پيش است اما نمي‌دانم اگر قرار باشد به ميدان بروم، بايد در كدام سمت زمين بازي كنم؟ هافبك تدافعي، مدافع چپ يا شايد هم گلر!

يك فوتباليست در سطح تو نبايد توانايي بازي در چند پست را داشته باشد؟
بله اما هر بازيكني، يك تخصص ويژه دارد. من يك مهاجم ريسكي هستم ولي در خط هافبك هيچ تخصصي ندارم. فقط توانستم جاي خالي مهرداد كفشگري و احمد نوراللهي كه مصدوم بودند را پر كنم. در خط مياني، يك بار بازي ريسكي انجام بدهي، تيم دچار مشكل مي‌شود. ذهنم درگير تغيير پست بود و مدام اشتباه مي‌كردم حتي پاس 3 متري هم نمي‌توانستم بدهم. من فقط از همه مي‌خواهم در مورد انتقاد از عملكردم، منصف باشند. برنامه 90 اين همه انتقاد كرد اما عادل يك جمله منصفانه گفت كه مرا در پست اصلي‌ام به ميدان نمي‌فرستند. دلم نمي‌خواهد به تيم ضربه بزنم، من به زمين مي‌روم كه به پرسپوليس كمك كنم اما ببينيد هم خودم خراب مي‌شوم و هم بازي پرسپوليس خراب مي‌شود.

به نظرت برانكو بالاخره تو را به عنوان فوروارد بازي مي‌دهد؟
اين كه يك آرزوست. من هر روز مي‌روم سر تمرين و اگر يك روز به عنوان مهاجم تمرين نكنم، افسرده مي‌شوم. هيچ لذتي از فوتبال نمي‌برم. انگيره‌هايم كم شده و خيلي از اين اتفاقات ناراحتم. من بازيكن نزديك به دروازه حريف هستم. از زماني كه فوتبال را شروع كردم تا همين امروز، هميشه در تمرينات و بازي‌ها مهاجم بودم ولي در پرسپوليس همه جاي زمين بازي كردم به غير از خط حمله. من مي‌گويم مرا مهاجم كنيد، اگر جواب ندادم، بگذاريد روي نيمكت يا سكو بمانم اما به عنوان هافبك به من بازي ندهيد چون هيچ‌كس از اين موضوع سودي نمي‌برد. در اهواز اين اتفاق افتاد و از طرفي دماي هوا 50 درجه بود، 10 درجه هم هواي بدن ما در زمين بالا رفت. بعد از بازي، تمام بدن‌مان را در يخ فروبرديم تا شايد خنك شويم. در چنين شرايطي بايد اين همه از من انتقاد شود؟ اين منصفانه و عادلانه نيست.

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =