کلیدملی نوشت:

خبری در شبکه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان مبنی بر صدور حکم مدیرعاملی منطقه آزاد چابهار برای شخصی به نام «صفر اسلامی» منتشر شد که «سعید رضازهی» عضو هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار آن را تکذیب کرد.

در این خبر چنین آمده بود: طی حکمی از طرف اکبرترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور «صفر اسلامی» به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار منصوب شد. پیش از این «حامدعلی مبارکی» در این سمت فعالیت می‌کرد. لازم به ذکر است صفراسلامی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بوده و سوابقی نظیر ریاست شورای افاغنه و مشاور سازمان‌های مردم نهاد استانداری سیستان و بلوچستان در کارنامه خود دارد.»

پس از انتشار این خبر در یکی از شبکه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان موضوع با روابط عمومی منطقه آزاد چابهار درمیان گذاشته‌شد. این روابط عمومی ابتدا موضوع را تکذیب و سپس برای بررسی از خبرنگار کلیدملی وقت خواست.

در همین حال، «سعید رضازهی» در پاسخ به پیامکی که خبرنگار کلیدملی این موضوع را با او درمیان گذاشته بود نوشت: «چنین اتفاقی نیفتاده، به نظر شایعه است».

با کسب اطلاع از این دو منبع موضوع در همان شبکه اجتماعی اطلاع‌رسانی شد ولی منتشر کننده خبر هیچ واکنشی نشان نداد. در همین حال دو تن از کاربران بر موضوع شیوع شایعه‌ها در سیستان و بلوچستان تأکید کردند.

یکی از این کاربران نوشت:« به پلیس فتا زابل یا استان بکو پیگیری کنند چون شایعات زیاد است.» یکی دیگر از کاربران نوشت :«بازار شایعات خودش یک منبع تخریبی مثبت برای فرصت‌طلبان شده متاسفانه».

براساس تحلیل کارشناسان شایعه زمانی بر واقعیت سبقت می‌گیرد که منابع رسمی تعامل و تکاپوی لازم را نداشته باشند و معمولاً منفعل عمل کنند. نمونه بارز این وضعیت در سیستان و بلوچستان در هر دو روابط عمومی منطقه آزاد چابهار و روابط عمومی استانداری دیده شده‌است.

این وضع در ۲ سال فعالیت «علی‌اوسط هاشمی» در استانداری سیستان و بلوچستان به شدت به چشم می‌خورد زیرا با وجود فعالیت و تکاپوی بسیار هیچ کدام از این اقدام‌ها در رسانه‌های ملی جایی نمی‌یافت در حالی که این استان نیازمند توجه رسانه‌های سراسری است تا وجهه مثبت این خطه را برجسته کند.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان هفته‌گذشته و پس از دوسال فعالیت «علی‌اوسط هاشمی» سرانجام استعفا داد و حال باید ببینیم سکان اطلاع‌رسانی در این پست را چه کسی و با چه دیدگاه و توانی به دست می‌گیرد.

همچنین روابط عمومی منطقه آزاد چابهار نیز به طور معمول حداقل ارتباط با رسانه‌های سراسری را دارد و کمتر کسی از وضعیت فعالیت این منطقه خبر دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =