ایرنا نوشت:


 رییس مجلس شورای اسلامی ایران و رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با اشاره به مشترکات و توانمندی های 2 کشور، دستیابی به هدف افزایش حجم مبادلات 2 جانبه را به 30 میلیارد دلار در سال امکان پذیر دانستند.

 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار روز چهارشنبه با 'رجب طیب اردوغان ' رییس جمهوری ترکیه در استانبول، همکاری بیشتر دوجانبه در زمینه انرژی، حمل و نقل، تجارت و صنعت را دارای اهمیت خواند.

در این دیدار که 'جمیل چیچک' رییس مجلس ملی ترکیه نیز حضور داشت، در باره همکاری های دوجانبه، تحولات منطقه ای و مسایل جهان اسلام، تبادل نظر شد.

طرفین همچنین با تاکید بر همکاری و تلاش دو کشور برای یافتن راه های حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و استقرار صلح و ثبات در کشورهای اسلامی، توافق کردند که رایزنی های ایران و ترکیه در این باره افزایش یابد.

لاریجانی در این دیدار با تاکید بر همکاری نزدیک کشورهای اسلامی در اوضاع کنونی منطقه و جهان، همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را دارای اهمیت بسزایی ارزیابی کرد.

اردوغان همچنین ضمن قدردانی از ریاست ایران بر اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در یک سال گذشته ابرازامیدواری کرد که ریاست مجلس ملی ترکیه در دوره جدید با استفاده از تجربیات ایران، هم افزایی مناسبی برای کمک به حل و فصل مسایل جهان اسلام فراهم کند.

رییس جمهوری ترکیه در این دیدار همچنین از برنامه سفر خود به ایران در اواخر ماه ژانویه و یا اوایل ماه فوریه آینده خبر داد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =