دیر صادر شدن گواهینامه از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور موجب نارضایتی کسانی شده که این دوره ها را می گذرانند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، از دیر صادر شدن گواهینامه از سوی سازمان فنی و حرفه ای گله دارد و می گوید:


به تازگی سازمان فنی و حرفه ای گواهینامه دوره ها را دو ماه بعد از گذراندن دوره صادر می کند. با توجه به این که این گواهینامه ها فقط یک سال اعتبار دارند، این تاخیر برای چیست؟


روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای کشور این مطلب را تایید می کند و قبول دارد که گواهینامه ها اخیرا با کندی صادر می شوند.
یکی از مسئولین این روابط عمومی می گوید: گواهینامه در قدیم به صورت چاپی بود. مواردی مشاهده شده بود که جعل و تقلب صورت می گرفت. به همین دلیل بنا بر این شد که این گواهینامه ها متمرکز شوند.


وی ادامه می دهد: ساز و کار متمرکز شدن گواهینامه ها ما را وارد پروسه ای کرد که کمی زمان بر است.


به گفته این مسئول روابط عمومی، در حال حاضر تمامی گواهینامه های اخذ شده توسط افراد در یک کارت الکترونیکی ثبت می شود که این کارت حاوی تمام مشخصات فرد است. وقتی این کارت ارائه می شود، هم مشخصات فرد و هم تمامی گواهینامه ها و مهارت های او قابل مشاهده است که این کار موجب می شود امکان جعل به صفر برسد.


روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای کشور علت تاخیر در صدور گواهینامه را تازه بودن این سیستم می داند و می گوید: این سیستم به صورت پایلوت در حال آزمایش است و در استان ها دستگاه های آن در حال خریداری است. به دلیل جدید بودن سیستم، کمی صدور گواهینامه ها زمانبر شده که امیدواریم در آینده این مشکل رفع شود.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    4 0
    این گواهینامه ها نودونی هست والا اگر هر دارنده گواهینامه فقط بتواند یک مشکل از آحاد ملت حل بکند؟
  • تین IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    4 0
    بسیار از اطلاع رسانی خوب شما متشکرم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    1 0
    ما هم جمعی از کارآموزان مرکز شماره چهار خواهران یافت آباد تهرانیم و کولر کلاس ما خرابه و به خاطر گرمای طاقت فرسا نمی تونیم سر کلاس بنشینیم و منتظریم بیان کولر رو تعمیر کنند ولی خبری از کسی نیست. ما هم بی خود رفتیم ثبت نام کردیم باید اولش می رفتیم از کلاسها بازدید می کردیم تا اینجوری حالمون گرفته نشه