اتفاق عجیبی که فقط در پروازهای ایران می افتد/ بار پرواز مسافران مشهد-بوشهر دو روز بعد به مقصد می رسد

یک اتفاق عجیب در پرواز دیشب شرکت هواپیمایی زاگرس در خط هوایی مشهد- بوشهر 160 مسافر این پرواز را شوکه کرد، بار آنها به مقصد نرسیده بود و قرار است نیمه شب امشب به بوشهر برود، آن هم با یک پرواز مجزا.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دیشب زمانی که 160 مسافر بوشهری که از مشهد پرواز کرده بودند در فرودگاه این شهر در کنار ریل مربوطه در انتظار دریافت بار خود بودند به ناگاه متوجه شدند که از بار خبری نیست. این موضوع باعث اعتراض مسافران شد ولی در نهایت مسافرین مجبور شدند بدون دریافت بارشان فرودگاه بوشهر را ترک کنند.



در این رابطه با آقای خواجه مسئول بار شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه بوشهر گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

علت این ماجرا چه بود؟
دیروز در مشهد این قدر هوا گرم بوده که امکان پرواز با وزن کامل برای هواپیما نبود. کار در صنعت هوانوردی شرایط خاصی دارد. موقعی که هوا گرم باشد و ارتفاع هواپیما از سطح دریا زیاد باشد، روی وزن هواپیما تاثیر می گذارد و باید وزنش کمتر شود. دیروز پرواز مشهد از لحاظ مسافری پر بوده و خلبان هم گفته چون حرارت زیاد است مقدور نیست بار را هم به همراه مسافران حمل کنیم. برای همین بار را در فرودگاه مشهد نگهداری می کنند و همراه مسافران نمی فرستند. ما هم در بوشهر از این موضوع خبر نداشتیم. وقتی از فرودگاه مشهد به ما زنگ زدند این مسئله را گفتند، ما به همکاران گفتیم همانجا به مسافران اطلاع بدهید. متاسفانه در این باره به مسافران اطلاع نداده بودند.

ولی ظاهرا بار مسافران اشتباهی به اهواز رفته است؟
اینطور نیست. بار در مشهد است. همکاران ما در مشهد متاسفانه یک اشتباه دیگر هم کرده بودند. پک برچسب پرواز بوشهر را نداشتند. برای همین به بار مسافران برچسب اهواز زده بودند. متاسفانه وقتی مسافران در بوشهر پیاده شدند و به آنها موضوع گرم بودن هوا را گفتیم، آنها حاضر به قبول این موضوع نبودند و می گفتند به بار ما برچسب پرواز اهواز زده اند و حتما بار به اهواز رفته اند. توانستیم آنها را قانع کنیم که برای دریافت بار خود بعدا مراجعه کنند.

حالا تکلیف بار مسافران چه می شود؟
ما پیگیری کردیم از طریق مشهد و همچنین از تهران، از آقای کلانی مدیر خدمات فرودگاهی زاگرس که این موضوع حل شود. قرار شد یک پرواز امشب از مشهد به بوشهر بیاید و بار مسافران را همراه خود بیاورد. ایرلاین ما پرواز نداشت و از هواپیمای ایران ایرتور خواستیم این کار را نکند و حتی برای تعدادی از صندلیها بلیت نفروشند تا اگر هوا هم گرم باشد باز همان مشکل پیش نمی آید.


بار مسافران چه زمانی به دستشان می رسد؟
امشب بارها به بوشهر می آید. هواپیما امشب ساعت 9 از مشهد پرواز دارد و ساعت 11 به بوشهر می آید. حدود 160 مسافر درگیر این ماجرا بوده اند و یک ساک هم حتی با این هواپیما نیامده و ما از آنها عذرخواهی می کنیم.

چرا پیش بینی نکرده بودید هوا گرم است و روی وزن هواپیما تاثیر می گذارد؟
ما این پیش بینی را نمی توانیم کنیم. این خلبان است که در لحظه نهایی تصمیم می گیرد با وزن سبکتر بپرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    18 2
    دو روز که بد نیست .ناشکری نکنید می شود دو هفته
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    18 1
    ماشالا دیدنی زیاد داریم، یکی ش هم اینه که چمدونا دو روز دیرتر می رسه فرودگاه
  • پوریا IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    18 1
    توجیهات مسخره همیشگی .آیا بپذیرفتن اشتباه کار خوبیست؟
    • پوریا IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      14 0
      منظورم نپذیرفتن بود
  • مهدی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    3 0
    خیلی جالبه همه اتفاق ها اتفاقا خیلی به طور تصادفی اتفاق افتاده خیلی اتفاقی هوا گرم شده خیلی اتفاقی همه بلیت ها فروش رفته خیلی اتفاقی برچسب بوشهر تموم شده و خیلی اتفاقی برچسب اهواز بوده بعد اتفاقی این برچسب ها رو بهش میزنن .
  • mousavi IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    ما برای پرواز مشهد رسیدیم دیدیم تو تابلو خورده کانتر 6 وایستادیم دم 6 کسی نبود ده دقیقه طول کشید گشتیم فهمیدیم کانتر 20 باید می رفتیم گفتند بار تحویل نمیگیریم بدین بار را امانت داری . دادیم امانت داری برگشتیم گفتند گیت بسته شده.... ببینید چقدر ما با مسافر بازی میکنیم...
  • هومن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 3
    با سلام این اتفاق در سایر خطوط هوایی جهان نیز می افتد .برای اینجانب در خطوط هوایی داخلی ایتالیا با سه روز تاخیر افتاد.لطفا فقط خبر را چاپ کنید تفسی را به عهده خواننده بگذارید
  • عبدلله A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 2
    با سلام این موضوع برای خود من اتفاق افتاده است چمدان من که مسافر تهران چابهار بودم سر از بوشهر درآورد و بعد از 3 روز به دستم رسید منتها لازم می دانم از آقای تب آور در فرودگاه چابهار که پیگیری کردند و نیز آقای ربیعی در فرودگاه مهرآباد تشکر کنم
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    جالبه همیشه این شرکت زاگرس هست که خبرساز میشود و خبرهای عجیب و غریب هم میسازد. چند نمونه حبس زمینی جواب اعتراض مسافران هوایی در خط هواپیمایی زاگرس تاریخ 9 اسفند 1393 گزارش یک سقوط نافرجام در کیش/ موتور هواپیما در آسمان از کار افتاد 4 تیر 1391 اینها رو جستجو بفرمایید خبرش وجود داره
  • نسترن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 0
    الکییییییی میییییییگهههههههه
  • صادق IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یادی هم بکنیم از هواپیمایی تابان که تاخیر هایی به یاد موندنی داره و هیچ کسی پاسخگو نیست . من خودم چند بار به تاخیر های 23 ساعتش خورده بودم اما همین چند هفته پیش پروازش به استانبول 6 ساعت تاخیر داشت و وقتی مسافرا اعتراض کردن در فرودگاه سریعا جو امنیتی شد . بیشتر نمیتونم توضیح بدم چون کامنتم تایید نمیشه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 2
    چمدونها رفته اهواز. یکی از بستگان در فرودگاه اهواز بود خبرداد چمدانها اشتباه اومده اینجا
  • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    من تو شب عید مسافرتهران تبریز بودم. من خودم به تبریز رسیدم ولی چمدونم یه سر رفت دزفول و بعد از دو روز اومد تبریز. یعنی عید و دیدوبازدید با لباسهای کهنه :
  • مسعود IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 0
    از دید شرکت های هواپیمایی مسافرا برن شکر کنند که خودشون سالم رسیده اند. بار چه ارزشی داره فدای سر شرکت زاگرس. آخه روتان میاد اومدین برای بارتون.
  • بی نام CA ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 6
    خبر انلاین .. بی خیاللل.. حالا اینا به جون مردم احترام گذاشتن شما اجازه نمیدید.. تازه فقط تو پروازای ایران نیست.. تو خیلی پروازا بار هارو میدزدن مثل ترکیش ایر یا بارها گم میشه میره یه کشور دیگه که ال ایتالیا توش معروفه...درسته صنعت هوایی ایران خیلی مشکل داره ولی اینقدر دیگه خودمونو تحقیر نکنیم.. خواهشا چاپش کن
  • ساسان IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    1 0
    متأسفانه هواپيما به شدت قديمى و كهنه بوده كه نتونسته بار مسافران رو منتقل كنه